A jövő szabadidőautói Genfben

Ssangyong XLV Concept és Subaru Viziv 2

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.03.07. 08.00

A japán és a koreai gyártó SUV-tanulmányai annyira sikerültek egyedire és sajátosra, hogy akár fel is cserélhetnénk rajtuk az emblémákat.

Elvileg egy jó koncepcióautó úgy villantja fel az adott márkától a jövőben várható technikai és formai irányzatokat, hogy nem szakad el a hagyományoktól sem, még a futurisztikus kialakításban is egyértelműen felismerhető marad az autógyártó. Nos, ez az egyediség, azonosíthatóság mintha nemigen jött volna össze se a Subarunak, se a Ssangyongnak az idén. Az egyik szárnyasajtós, a másik öngyilkos ajtós – de simán lehetne fordítva is, a formák mögött nincs ott a márka.

Ssangyong XLV

Nem csoda, mindkét márka útkereső fázisban van mind technikailag, mind dizájn szempontjából, de azért tényleg zavarba ejtő látni, mennyire egyformán jellegtelenül képzelik el a jövőt. De csak ami a külsőt illeti – a technika nagyon is különböző.

Subaru Viziv 2 Concept

A japán crossover-tanulmány neve a ‘Vision for Innovation’ kifejezésből származik, ami ebben az esetben talán valami olyasmit jelent, hogy ‘látomás a megújulásért’. Ja, és azért 2, mert már tavaly is volt Genfben egy Viziv.

Subaru Viziv 2

A kocsi a 30-as, 40-es korosztályba tartozó városiakat célozza, akik számára a család és az aktív életmód is fontos. A forma sűrű, masszív, merev, a Subaru célja, hogy biztonságot, védettséget ígérjen a kocsival. Ez eddig rendben is van, de hogy a hűtőmaszk, a lámpák kialakítása a boxermotor szerkezeti kialakítására késztetne asszociálni, ahogy a Subaru állítja, eléggé vitatható.

A négyszemélyes utastér is azért olyan, amilyen, hogy azt a ‘funkcionalitást, biztonságot, örömöt és hitelességet’ (???) nyújthassa a kocsi minden utasának, amit csak a Subaru tud. Ez aztán az igazi nesze semmi, fogd meg jól mondat, remekelt vele a sajtóanyag összeállítója!

A technika a nem különösebben érdekes bódé alatt már valóban figyelemreméltó. Az első kerekeket a hibridrendszer benzinmotorja mellett egy külön villanymotor is képes hajtani, hátul kerekenként egy-egy villanymotor adja az erőt. Az 1,6 literes, turbós dízelmotor természetesen boxer hengerelrendezésű – na, ez már tényleg Subaru!  A motor egy fokozatmentes automata váltón keresztül mozgatja az autót, már ha éppen nem csak áramot termel az akkumulátor vagy a villanymotorok számára. Az akku konnektorról is tölthető, a tanulmányautó elvileg tisztán elektromos üzemre is képes.

Subaru Viziv 2

A mai trendeknek megfelelően a tanulmányautó hajtásláncát az EyeSight nevű optikai vezetétámogató rendszer is segít vezérelni, a sztereókamera képei alapján a vezérlés eldönti, hogy gyorsítás vagy lassítás várható és mindig hatékonyan menedzseli a bonyolult rendszert. A hátsó motorok a menetstabilizáló rendszer iránymutatása szerint forgatják oldalanként eltérő nyomatékkal a kerekeket, biztosítják a stabilitást és a mindig hatékony gyorsítást. Kanyarban befordulásnál több erő jut a hátsó, kerekekre, kigyorsításkor az elsőkre, a nagyobb stabilitás érdekében. Forszírozott kanyarban torque vectoring funkciót is ellátnak a motorok; az ívkülső kerekek erősebb megtolásával az autó pontosabban tartja a kívánt ívet.

SsangYong XLV concept

A Ssangyong XLV is egy második generációs koncepció, elődjét, az XIV-1-et Frankfurtban mutatta be a gyártó, 2011-ben. A kocsi, nahát, egy 1,6 literes turbódízel motort tartalmazó, de csak egy villanymotoros hibridrendszerrel hajtott szabadidőautó. Ez is lítium-ion akkut kapott, de csak picikét, fél kilowattórásat; az XLV nem tölthető konnektorról. A 10 kW-os villanymotor csak gyorsításkor segít be, önállóan mozgatni a kocsit tartósan nem képes.

Ssangyong XLV


Az XLV A Ssangyong XLV-re a ?Robust, Specialty and Premium? szlogent bírta kitalálni a marketinges, talán nem is szükséges lefordítani ezt a három szót. A kocsi természetesen az aktív életstílusú városiaknak szól, a formát a természet dinamikája és ritmikája ihlette, profilból például delfinformát kéne belelátnunk (???). A Ssangyong 4435 mm hosszú, fél centivel hosszabb csupán a Subarunál – a csaknem azonos méret is kiemeli, hogy bármennyire is eltérő a technikájuk, a koncepcióautók megjelenése feltűnően hasonlóra sikeredett.

Nagy különbség viszont a két kocsi között, hogy a koreai autó hétüléses, méghozzá hét milyen üléses! Valamennyi utas külön kagylófotelt kap a Ssangyongban, a középső ülés a második és harmadik sor között tologatható. 2+2+2+1 ülésesnek hívja a gyártó ezt a koncepciót, jópofa ötlet. Érdekes még az elektromosan elsötétíthető üvegtető, melyben részleges sötétítéssel jópofa minták rajzolhatók a plafonra.

Szavazás

Melyik kéne?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • vendeg

    “Nem csoda, mindkét márka útkereső fázisban van mind technikailag, mind dizájn szempontjából, de azért tényleg zavarba ejtő látni, mennyire egyformán jellegtelenül képzelik el a jövőt.”
    egy subaru útkereső fázisban technikailag?? elmentek otthonról?
    mi ezekben a jellegtelen? a golf az nagyon jellegzetes? :)
    ilyen elvakult író kevés van..

  • Atka Utu

    Én sem értem miről beszél az író. Az utóbbi idők összes subaru tanulmánya ugyan úgy néz ki. Lehet összezavarta a szemét a kocsi elején lévő két kör.
    A koreai terepjáró eleje pedig, nem a subarura hanem a toyota hidrogénes tanulmányára emlékeztet…

  • Kovijani

    Vakuljak meg ha nem latom a boxert! Ottan van a! Bele eg a retinamba! az a delfing meg csipi a szememet, annyira ottan van!

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.