Nem számít, hogy hol hajt a BMW?

Egyterű és ötajtós kupé a BMW-től

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.03.05. 06.00

Megjött az első elöl hajtó BMW, de a genfi csarnokok nem omlottak össze. Az egyterű mellett a BMW bemutatta a hármas legszebb és igazán praktikus változatát: a 4-es Gran Coupét.

1987-ben a Volvo 480, 1997-ben a Mercedes-Benz A-osztály, 2000-ben a Jaguar X-Type szakított egy dogmával, miszerint egy Volvo, Mercedes-Benz vagy Jaguar csak a hátsó kerekeit hajthatja (de legfeljebb mind a négyet). A BMW sokkal tovább kitartott a konkurenseknél, ők most Genfben mutatták be első újkori szériaautójukat elsőkerék-hajtással.

Ha B-osztály kell, de a BMW-től

A 2 Active Tourer világpremierjén nem hasadt meg az ég, nem ment el a hangosítás és nem omlott ránk a csarnok, hiszen a BMW semmi mást nem csinált, mint egy családi autót a Mercedes-Benz B-osztály mintájára. A Kecskeméten és Rastattban gyártott egyterű a 2-es Active Tourer legfőbb ellenlábasa.
 

Telt ház volt a BMW-nél az elsőkerekes egyterű bemutatóján

Ahhoz képest, hogy egy elöl hajtó, háromhengeres motorral is kapható egyterűről van szó, Norbert Reithofer, a BMW igazgatótanácsának elnöke annyival intézte el a hajtásképletet, hogy egy BMW-t mindig jó vezetni, függetlenül attól, hogy hátul hajt, elöl, vagy mind a négy kerekével.

Három henger az orrban

A kiállított autó a 218d volt, amely a kétliteres dízelmotor 150 lóerős, 330 Nm nyomatékú változatát takarja. Érdekesebb a 218i, amely mögött az ezerötös, háromhengeres benzines rejlik. Feltöltéssel a motor 136 lóerős, 220 Nm forgatónyomatékkal.  Kapható lesz a 225i 231 lóerővel, később pedig jön a 220i, a 216d és a 220d. Összkerékhajtás a legerősebb dízel és benzines motorhoz rendelhető, az automatikus váltó marad nyolcfokozatú.

Norbert Reithofer, a BMW elnöke annyival intézte el a hajtásképletet, hogy egy BMW-t mindig jó vezetni, bárhol is hajt

A sokadik generációs egyterűket gyártó Citroën és Renault adhatna pár ötletet a BMW-nek, de a belső tér tágas, világos és praktikus. A hátsó ülések a 40:20:40 arányú támlaosztás mellett az üléspad tologatásával variálhatók. Felárért itt is lehajtható az utasülés támlája, így 2,4 méteres lapra szerelt bútor, csónak vagy bármi más is elfér.
Nem számít, hogy hol hajt a BMW? 1

Magyarországon ősszel jelenik meg az új padlólemezre épülő autó. Ugyanazt az elsőkerék-hajtásos alkatrészkészletet használja, amit a szomszédos standon kiállított új MINI, de hosszabb tengelytávval és jóval nagyobb, 4342 milliméteres hosszal. Nagyjából két év múlva az ötszemélyes mellett piacra léphet hosszított karosszériával és két pluszüléssel a csomagtartóban.

F36: az ötajtós kupé

Nem ilyen korszakalkotó, cserébe gyönyörű a BMW másik újdonsága. Az F36 az ínyencek 3-asa. A 4-es Gran Coupé Motortól függően nagyjából 1,8-2,2 millió forinttal drágább a 3-asnál, ami persze meredek, de a gyár híres az öntörvényű árazásról. Az autó legérdekesebb vonása a ferdehátú kialakítás: bár lépcsőshátúnak tűnik, csomagtérajtaja együtt nyílik a hátsó szélvédővel!

Ötajtós felépítését látva végképp nem értjük, ki vesz majd karfiolos combú 3-as GT-t, de a gyári piackutatók ezt bizonyára időben kimatekozták.

Nem számít, hogy hol hajt a BMW? 2

A piaci bevezetéskor ötféle motorral kapható a BMW 4 Gran Coupé. A csúcson a 435i háromliteres, soros hathengerese áll 306 lóerővel, 8,1 literes átlagfogyasztással és 14 775 000 forintos listaáron. Alatta a 428i (245 LE, 6,6 l/100 km) és a 11 milliós 420i (184 LE, 6,4 l/100 km) áll.

Ötajtós a 4-es Gran Coupé, ami sokat javít a csomagtér pakolhatóságán

Dízelből kétféle kapható, a 184 lóerős BMW 420d Gran Coupé 4,7, a 143 lóerős 418d 4,5 litert fogyaszt százon. Mindegyik motorhoz kérhető nyolcfokozatú automata váltó normál vagy sportos hangolással (utóbbi a kormányra szerelt váltófüleket is kap); xDrive összkerékhajtás egyelőre a 428i és a 420d modellekhez rendelhető.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.