Miért a Peugeot 308 az Év Autója?

Jó választás? Nem jó választás?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.03.05. 17.35

Nehéz megérteni, hogy az idei jelöltlistából miért a 308-as vitte el az Év Autója címet. Az outsider értetlenkedik, a zsűritag megmagyarázza.

Régóta folyik már a vita autóbuzi körökben, hogy az idei Év autója címet vajon melyik jelölt viszi el. A legtöbb ilyen beszélgetés oda futott ki, hogy vagy a Tesla Model S nyer, mert annyira érdekes, újszerű, ugyanakkor ez az első villanyautó, ami igazán komolyan vehető hatótávot ígér. Vagy a BMW i3, mert ez az első karbonkarosszériás nagyszériás autó, belső kialakítása jól kihasználja az elektromos hajtáslánc lehetőségeit, ráadásul a BMW olyan komoly szolgáltatásokat ad hozzá (pl. otthoni gyorstöltő és napelemes töltő felszerelése, csereautó biztosítása hosszabb utakra), amelyek vonzó alternatívává teszik a villanyautót akár egyautós háztartások számára is.

Érdekes a kis kormány és a sajátságos műszeregység, újszerű, de ergonomikus a vezetői környezet

És még időnként felmerült a Mercedes S-osztály, amelyről maga a gyártó állítja, hogy a világ legjobb autója, márpedig ők csak tudják. Szmájli.

De hogy a Peugeot nyerjen, arra nem számítottunk. Nem rossz autó, sőt; igazán remek alsó-középkategóriás modell, tőle még az A3 sincs messze – írtuk róla. Akár kombi karosszériával is megrendelhető, sok jó motor van hozzá. De tavaly pont egy ilyen kocsi nyert, a Golf, amely minden összehasonlításban jobb (és persze drágább) kompakt modell. Teszteltük tavaly nemegyszer a 308-ast, de sosem gondoltunk rá, hogy ő lesz a győztes. Nagyjából mindenki ilyen jellegű értetlenséggel fogadta a hírt a szakmában, mint e sorok írója az alábbi videón:

Gajdán Miklós, társlapunk, az AutóMagazin főszerkesztője, az Európai Év Autója díj zsűrijének egyik magyar tagja viszont teljesen érthetően magyarázta el, miért volt szinte törvényszerű, hogy a 308-as vigye el a pálmát. A szervezet szabályrendszere szerint nem a 308-as mostani győzelme a fura, hanem a korábbi egzotikus modellek díjazása volt az. Sem a Nissan Leaf, sem az Opel Ampera, sem a Toyota Prius győzelme nem volt igazán logikus a szabályok szerint, viszont annak idején még elég nagy truváj volt az alternatív hajtásrendszer ahhoz, hogy háttérbe szorítsa a többi szempontot:

Ezek után már csak egy kérdésünk lehet. Kedves Olvasó, szerinted megérdemelten nyert a Peugeot?

Szavazás

Szerintem...

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Ádám31

    Ha, az Octavia-nál baj volt a visszafogott formaterv, akkor tavaly a Golfnál miért nem volt az? Ami minden, csak nem újszerű vagy épp extravagáns? Egyébiránt ez a 308-as tetszetős.

  • v_Petya25

    Csak egyet tudok érteni Szörényi és Rácz urakkal.

  • hulyemernok

    Ha árban fél millió forintal olcsóbb tudna lenni akkor nem férne kétség a győzelméhez. Szerintem. Műszakilag pedig nem tudhatjuk mennyire lesz problémás autó, ezért ez nem is szempont az ilyen választásoknál. Az, hogy nem tűnik ki a tömegből? Manapság szinte lehetetlen ezt elérni, az autógyárak felfejlődtek egy azonos szintre, az, hogy mi kerül egy autóba csak a pénz szab határt (pl. olyan különbségek amivel 98-ban a Ford Focus megelőzte vetélytársait már nem lesznek). Egyébként én egyetértek azzal a nézettel, hogy inkább legyen egy mindennapi autó az év autója, mint egy olyan ami az emberek 98%-ának elérhetetlen ilyen-olyan okokból.

  • MetroGoldwinMayer

    A PSA nyakig ül a szarban.

    Jó lenne ha nem jutna a szemétdombra mert mégis csak hozzá tartozik az autós élethez néhány jól sikerült modell. Lehet hogy az újságíró bácsik megsajnálták, és próbálnak segíteni. Persze végül az eladott darabszám, és a kocsinkénti nyereség az, ami eldönti majd hogy a PUG jobban teljesít-e.

  • oszkopeter

    “Nagyjából mindenki ilyen jellegű értetlenséggel fogadta a hírt a szakmában,…”

    EZÉRT SZAVAZTA MEG A NEMZETKÖZI ZSŰRI MAGAS PONTSZÁMMAL NYERTESNEK???!!!

    Szerintem inkább a cikkíró(k)nak kellene magukba nézni, ha rajtuk múlik akkor a rettenet Toyota Auris lesz a nyerő a kockaladából átmentett műszerfalával és rettenetes motorjaival. Ahelyett hogy levonnák a konzekvenciát még nekiállnak magyarázkodni és megszavaztatják a köztudottan németbuzi olvasókat… Elszomorító színvonal. Jól mutatja az állapotokat hogy 308 SW helyett sikerült egy 508 kombit berakni a galériába, ha nem lenne ráírva még össze is lehetne őket keverni, NO COMMENT!

  • jeromos22

    Kedves Rácz Úr! A Teslában nem ugyanazok a bajuszkapcsolók vannak, amiket a Mercedes (Daimler) 20 éve használ??? Tessék megnézni közelebbről! Megrángatunk a kamera előtt néhány alkatrészt és megállapítjuk hogy ez az autó nem érdemelte meg a díjat? Elárulom hogy a Teslában olyan akkumulátorcellák vannak (18650 Li-ion), amiket Ön is megrendelhet bármelyik kínai aukciós oldalról, a BMW pedig egy kisszériás méregdrága különlegesség. Egyik sem kínál megoldást az elektromos autózás legnagyobb kérdésire úgymint olcsón gyártható nagy energiasűrűségű akku, vagy az akkukban alkalmazott ritkaföldfémek újrahasznosítása. A elektromos energia zöld előállításáról nem is beszélve. (Ha ért a fizikához utánaszámolhat hogy az Ön által említett napelemből többszáz négyzetméter kell ahhoz hogy egy teljes nap alatt fel lehessen tölteni egy ilyen autót, ha éppen süt a nap). Miért lehetetlen hogy egy új technológiákkal telepakolt, takarékos, kiemelkedő kidolgozású, megfizethető autó nyerje a díjat?

  • hanyistok

    oszkopeter!
    Az az én saram. Mármint az elbaltázott galéria. Aznap ötödször voltam a Peugeot standon kamerával, és itt csúnyán benéztem a kombit. Ez van, bocs. Javítottam, kösz. :)

  • szibike

    Azért remélem a Volkswagen meg BMW buzik előbb utóbb fel tudják dolgozni, hogy nem egy unalmas, minden kategóriára ugyanolyan kinézetű, elcsépelt, érzelemmentes, fantáziátlan, marketingdizájnos autó nyert. Amúgy én nem nagyon szeretem a Peugeot-t, de megérdemelten nyert.

  • Sturmge

    szibike – 2014.03.06 // 07:54
    Bírom amikor köhög a bolha effektus felszínre tör..
    A VW szóba sem került (az tavaly volt ) a BMW pedig valószínű, hogy csak a “buzik” miatt nem nyert..

  • szibike

    Sturmge – 2014.03.06 // 08:03
    Szóval akkor te is benne vagy az említett körben. Pont ezért írtam így ,hogy betaláljon. Egyébként azért írtam a VW-t , mert az tavaly nyert. Akkor nem volt ekkora felhajtás, hogy miért az nyert. De legalább látszik hogy a fanoknak viszketnek a bolhák….

  • Gianniz

    Mert aztán ez nem egy unalmas autó kívülről. Ha letakarom a lámpáját, akkor egy Golfot látok. A cicalámpa meg alsó bevágás nélkül 10 éve unalom már. Egy Golf7 izgalmasabb kívülről.

    Belülről meg szimplán idétlen. Ennek ellenére biztos jó autó, nem rossz próbálkozás ez a franciáktól.

  • vendeg

    egyetértek rácz úrral: idén is a golfnak kellett volna győznie:))
    (ilyen ‘független’ írókat alkalmazni..totalcartól nem ezért küldték el?)

  • vendeg

    “Nagyjából mindenki ilyen jellegű értetlenséggel fogadta a hírt a szakmában”
    oszkopéter:
    “EZÉRT SZAVAZTA MEG A NEMZETKÖZI ZSŰRI MAGAS PONTSZÁMMAL NYERTESNEK???!!!”

    igen, de HA a “szakma” alatt a semmilyen autóipari végezettséggel nem rendelkező önjelölt írókat értjük (ahogy szerző úr) akkor lehet, h igaza van. ő csodálkozott. a szakmai zsűri meg egy 0 :)

  • burger

    Na gyerekek tisztázzunk valamit. Kocsit 15 millio ft alatt csak és kizárólag a franciák tudnak gyártani. pont. A német japán stb unalmakat, max igavonó munkagépeknek lehet nevezni ebben a kategóriában.

  • hova

    A címet nem vonják vissza. Sohasem lesz egységes vélemény e tekintetben,de nekem különösebb dolgot nem jelent. Nem fogok autót cserélni, szerintem senki sem. Egy jó kis játék ez, amiből emberek ezrei jól megélnek.

  • Szuperjeno

    Ez a két komment tökéletesen összefoglalja a helyzetet, 100%-ban egyet tudok érteni velünk. Én próbáltam és ez egy szuper autó, az egyik legjobb a kategóriában, nem értem a fanyalgást!!!!

    jeromos22 – 2014.03.05 // 22:55

    Kedves Rácz Úr! A Teslában nem ugyanazok a bajuszkapcsolók vannak, amiket a Mercedes (Daimler) 20 éve használ??? Tessék megnézni közelebbről! Megrángatunk a kamera előtt néhány alkatrészt és megállapítjuk hogy ez az autó nem érdemelte meg a díjat? Elárulom hogy a Teslában olyan akkumulátorcellák vannak (18650 Li-ion), amiket Ön is megrendelhet bármelyik kínai aukciós oldalról, a BMW pedig egy kisszériás méregdrága különlegesség. Egyik sem kínál megoldást az elektromos autózás legnagyobb kérdésire úgymint olcsón gyártható nagy energiasűrűségű akku, vagy az akkukban alkalmazott ritkaföldfémek újrahasznosítása. A elektromos energia zöld előállításáról nem is beszélve. (Ha ért a fizikához utánaszámolhat hogy az Ön által említett napelemből többszáz négyzetméter kell ahhoz hogy egy teljes nap alatt fel lehessen tölteni egy ilyen autót, ha éppen süt a nap). Miért lehetetlen hogy egy új technológiákkal telepakolt, takarékos, kiemelkedő kidolgozású, megfizethető autó nyerje a díjat?
    oszkopeter – 2014.03.05 // 22:31

    “Nagyjából mindenki ilyen jellegű értetlenséggel fogadta a hírt a szakmában,…”

    EZÉRT SZAVAZTA MEG A NEMZETKÖZI ZSŰRI MAGAS PONTSZÁMMAL NYERTESNEK???!!!

    Szerintem inkább a cikkíró(k)nak kellene magukba nézni, ha rajtuk múlik akkor a rettenet Toyota Auris lesz a nyerő a kockaladából átmentett műszerfalával és rettenetes motorjaival. Ahelyett hogy levonnák a konzekvenciát még nekiállnak magyarázkodni és megszavaztatják a köztudottan németbuzi olvasókat… Elszomorító színvonal. Jól mutatja az állapotokat hogy 308 SW helyett sikerült egy 508 kombit berakni a galériába, ha nem lenne ráírva még össze is lehetne őket keverni, NO COMMENT!

  • vendeg

    egyetértek szuperjenő(és a többiek):
    az oldalról az is sokat elmond, h golf ajnározása megtörtént(folyik ma is), majd mikor kiderült(más oldalak leközölték), hogy adac szimplán 10-szer felszorozta a golfra adott szavazatokat, ebből iszonyat balhé lett, na erről itt egy árva cikk sem jelent meg..

  • Sturmge

    szibike – 2014.03.06 // 09:30

    Nem.. nem vagyok benne semmilyen általad vizionált körben.
    Csak vicces az ilyen köhögéseket olvasni hogy ” Volkswagen meg BMW buzik ”
    Az hogy tavaly a Golf nyert az egy dolog.. pl. az Ampera ami nem túl rég az év autója volt valszeg az innovációért kapta meg a díjat és talán 6-7 darabot láttam belőle azóta, az I3 pedig karbon széria. ja .. nem tudod (tudjuk) megfizetni az egy másik kávéház. Az új 308 nem rossz és nyilván több ok ami befolyásol egy ilyen döntést. De ha reálisak vagyunk akkor Tesla igenis parádézott. Az meg, hogy a golf kategóriájában etalon arról a konkurencia tehet. Nem a bolhák viszketnek, hanem az ilyen primitív beszólások.. további kellemes köhögést.

  • Gianniz

    Tavaly azért nem volt hörgés, mert a Golf7 kiemelkedően a legjobb kompakt volt, amit minden épeszű elismert, még az is aki nem szereti.

    Amúgy nem rossz gép ez a 308-as, de pont formára egy jellegtelen (Golf klón) egyébként.

  • vendeg

    senki sem szereti, csak sokan elismerik. de mint írtam, nem annyian,mint itt híresztelve volt..
    és miért írod h minden épelméjű elismeri?? miért minősítesz olyanokat akik nem ismerik el??(ők vannak többen). a suzuki sikknél meg mindenki okleveles idióta(szted) aki azt elismeri… beütésed lehet.kiváló látogatója vagy ezen oldalnak

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.