Menő tanulmányautó a Škodától

Škoda Vision C dizájntanulmány

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.03.05. 14.00

A koncepcióautó markáns, határozott márkaidentitásával, ugyanakkor látványosan új formavilágával mutatja meg a cseh márka, milyenek lesznek a jövő Škodái.

A Škoda Vision C-ről már írtunk pár sort a Volkswagen Csoport hétfő esti felvonulásának emlékére, de a kiállítási standon kicsit közelebb férhettünk hozzá, alaposabban is megnézhettük. Beülni nem volt szabad, de az ajtók kinyitásakor kiderült, hogy a négy- (illetve öt-)ajtós kupé keret nélküli ablakokkal készült, amitől még elegánsabb.

A forma annyira cseh, hogy a dizájner nevének egyik betűjére még kis kalapot is írni kell: Josef Kabaň művész urat illeti érte a dicséret. A művész metszett üvegkristályokhoz hasonlítja a Vision C-t, a lámpák, tükrök kialakítása valóban olyan, mintha az Ajka Kristálynál találták volna ki.

Felsejlik benne a következő Octavia, Superb frontja

Profilból az elszállt dizájner által Tornádó-vonalnak nevezett, érdekesen csavart övvonalat kell megfigyelnünk, ez a kis részlet teszi egyedivé a tankszerű lemez-üveg arányú, kupés tetőlejtésű, óóóriási kerekekre állított karosszériát. A rejtett kilincsek gombnyomásra ugranak ki, a sajtódossziéban oly lelkesen ecsetelték ötletességét, hogy még az sem kizárt, hogy a szériamodellen is ilyen lesz.

Mert jó esély van rá, hogy ebből az autóból lesz szériamodell. A 0,26-os alaktényező is jelzi, hogy nem öncélú rajzolgatás, hanem valóban gyártható, korunk emissziós normáit teljesíteni képes forma elkészítése volt a cél. A súlycsökkentést szolgálja az alumíniumból készült motorháztető és csomagtérfedél. A tanulmányautóba – állítólag – 1,4 literes, benzin-gázüzemű turbómotor került, 3,4 kg földgázt eszik százon (papíron), 91 g/km CO2-emissziója a 2020-ra várható új európai emissziós normának is megfelel. Az autó végsebessége 214 km/h. Ha a Vision C valami jópofa škodás típusnéven tényleg odakerül belső konkurenciának a VW Passat CC mellé, nyilván a méretéhez illő szokásos Volkswagen motorok bármelyike választható lesz bele.

Meglepően késznek tűnik a műszeregység is

Az utastérben az alul lapított kormány, a fejtámlák hátuljába épített képernyők (melyeken számos utazással kapcsolatos infó is követhető), a csiszolt gyémánt-formára alakított bajuszkapcsolók és a meglepően összeszedettnek, késznek tűnő LCD-paneles műszerfal ragadta meg figyelmünket. Hogy ezekből mi kerül majd a valamikor a szalonokba szállított ötajtós Škoda kupéba, még titok.

Szavazás

Mit szólsz a Skoda új formanyelvéhez?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Micsoda gyönyörűség! Maga a csoda! Ilyen szépséget nem láttam életemben……………

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.