Menő tanulmányautó a Škodától

Škoda Vision C dizájntanulmány

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.03.05. 14.00

A koncepcióautó markáns, határozott márkaidentitásával, ugyanakkor látványosan új formavilágával mutatja meg a cseh márka, milyenek lesznek a jövő Škodái.

A Škoda Vision C-ről már írtunk pár sort a Volkswagen Csoport hétfő esti felvonulásának emlékére, de a kiállítási standon kicsit közelebb férhettünk hozzá, alaposabban is megnézhettük. Beülni nem volt szabad, de az ajtók kinyitásakor kiderült, hogy a négy- (illetve öt-)ajtós kupé keret nélküli ablakokkal készült, amitől még elegánsabb.

A forma annyira cseh, hogy a dizájner nevének egyik betűjére még kis kalapot is írni kell: Josef Kabaň művész urat illeti érte a dicséret. A művész metszett üvegkristályokhoz hasonlítja a Vision C-t, a lámpák, tükrök kialakítása valóban olyan, mintha az Ajka Kristálynál találták volna ki.

Felsejlik benne a következő Octavia, Superb frontja

Profilból az elszállt dizájner által Tornádó-vonalnak nevezett, érdekesen csavart övvonalat kell megfigyelnünk, ez a kis részlet teszi egyedivé a tankszerű lemez-üveg arányú, kupés tetőlejtésű, óóóriási kerekekre állított karosszériát. A rejtett kilincsek gombnyomásra ugranak ki, a sajtódossziéban oly lelkesen ecsetelték ötletességét, hogy még az sem kizárt, hogy a szériamodellen is ilyen lesz.

Mert jó esély van rá, hogy ebből az autóból lesz szériamodell. A 0,26-os alaktényező is jelzi, hogy nem öncélú rajzolgatás, hanem valóban gyártható, korunk emissziós normáit teljesíteni képes forma elkészítése volt a cél. A súlycsökkentést szolgálja az alumíniumból készült motorháztető és csomagtérfedél. A tanulmányautóba – állítólag – 1,4 literes, benzin-gázüzemű turbómotor került, 3,4 kg földgázt eszik százon (papíron), 91 g/km CO2-emissziója a 2020-ra várható új európai emissziós normának is megfelel. Az autó végsebessége 214 km/h. Ha a Vision C valami jópofa škodás típusnéven tényleg odakerül belső konkurenciának a VW Passat CC mellé, nyilván a méretéhez illő szokásos Volkswagen motorok bármelyike választható lesz bele.

Meglepően késznek tűnik a műszeregység is

Az utastérben az alul lapított kormány, a fejtámlák hátuljába épített képernyők (melyeken számos utazással kapcsolatos infó is követhető), a csiszolt gyémánt-formára alakított bajuszkapcsolók és a meglepően összeszedettnek, késznek tűnő LCD-paneles műszerfal ragadta meg figyelmünket. Hogy ezekből mi kerül majd a valamikor a szalonokba szállított ötajtós Škoda kupéba, még titok.

Szavazás

Mit szólsz a Skoda új formanyelvéhez?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Micsoda gyönyörűség! Maga a csoda! Ilyen szépséget nem láttam életemben……………

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.