Jövőre jön az Alfa nyitott üstököse

Alfa Romeo 4C Spider koncepció

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.05. 07.45

A szériaváltozat pontosan úgy fog kinézni, mint amit a képeken is láthatunk, és 2015-ben kerül a szalonokba.

Tavaly kollégánknak volt szerencséje kipróbálni 2013 legjobban várt sportautóját, az Alfa Romeo 4C-t a FIAT saját tesztközpontjában Baloccóban, most pedig az autó “tető nélküli” koncepciójáról rántották le a leplet Genfben. 
A 4C Spider nevet kapta a nyitott tetős változat (porschés körökben ezt Targának nevezik), aminek a motorháza alatt ugyanaz a technika dolgozik mint az alapmodellben: az 1750 köbcentis, 240 lóerős közvetlen befecskendezéses, turbóval lélegeztetett négyhengeres motor. A váltó is maradt az Alfa TCT száraz duplakuplungos automatája, ami kormányról kapcsolható és rajtprogrammal ellátott. 
Az A oszlop, valamint az eltávolítható tető nagyobb része szénszálas anyagból készült, csakúgy mint az utascella, az első fényszórókból pedig kihagyták a nappali LED-fényt. A kipufogókat egymás mellé költöztették, a csomagtartón pedig két nagy légbeömlőt hasítottak. A súlya 1000 kilogramm alatt maradt (a zárt verzió 895 kg), bár pontosan nem árulták el, mennyi. 
A szériaváltozat – az Alfa közleménye szerint – pontosan úgy fog kinézni, mint amit a képeken is láthatunk, és 2015-ben kerül a szalonokba. Az alap 4C listaára 16 millió forint fölött van, kíváncsian várjuk a Spider árcédulájára felkerülő összeget. 
További képeket galériánkban találtok, genfi híreinket pedig ITT! 

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nekem nem az üstökös jutna eszembe a 4Cről, sajna az egész márkáról.

  • Guevara

    Na igen, nekem a részletek láttán a Fiat ugrott be. Külső tükrök, kormányoszlop-borítás és bajuszkapcsolók, több kép (szerencsére) nincsen. Amúgy kívül szép, de eléggé hasonlít a kisebb Lotusokra.

  • Guevara

    Még gombos indítási lehetőség sincs? Ezekre a részletekre (is) nagyon ügyelniük kellett volna.

  • Guillotinee

    Guevara!

    Az bizony nagyon fontos.

    Bezzeg mikor az Ikarust nyomógombal kellett indítani akkor ciki volt….

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.