Jövőre jön az Alfa nyitott üstököse

Alfa Romeo 4C Spider koncepció

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.05. 07.45

A szériaváltozat pontosan úgy fog kinézni, mint amit a képeken is láthatunk, és 2015-ben kerül a szalonokba.

Tavaly kollégánknak volt szerencséje kipróbálni 2013 legjobban várt sportautóját, az Alfa Romeo 4C-t a FIAT saját tesztközpontjában Baloccóban, most pedig az autó “tető nélküli” koncepciójáról rántották le a leplet Genfben. 
A 4C Spider nevet kapta a nyitott tetős változat (porschés körökben ezt Targának nevezik), aminek a motorháza alatt ugyanaz a technika dolgozik mint az alapmodellben: az 1750 köbcentis, 240 lóerős közvetlen befecskendezéses, turbóval lélegeztetett négyhengeres motor. A váltó is maradt az Alfa TCT száraz duplakuplungos automatája, ami kormányról kapcsolható és rajtprogrammal ellátott. 
Az A oszlop, valamint az eltávolítható tető nagyobb része szénszálas anyagból készült, csakúgy mint az utascella, az első fényszórókból pedig kihagyták a nappali LED-fényt. A kipufogókat egymás mellé költöztették, a csomagtartón pedig két nagy légbeömlőt hasítottak. A súlya 1000 kilogramm alatt maradt (a zárt verzió 895 kg), bár pontosan nem árulták el, mennyi. 
A szériaváltozat – az Alfa közleménye szerint – pontosan úgy fog kinézni, mint amit a képeken is láthatunk, és 2015-ben kerül a szalonokba. Az alap 4C listaára 16 millió forint fölött van, kíváncsian várjuk a Spider árcédulájára felkerülő összeget. 
További képeket galériánkban találtok, genfi híreinket pedig ITT! 

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nekem nem az üstökös jutna eszembe a 4Cről, sajna az egész márkáról.

  • Guevara

    Na igen, nekem a részletek láttán a Fiat ugrott be. Külső tükrök, kormányoszlop-borítás és bajuszkapcsolók, több kép (szerencsére) nincsen. Amúgy kívül szép, de eléggé hasonlít a kisebb Lotusokra.

  • Guevara

    Még gombos indítási lehetőség sincs? Ezekre a részletekre (is) nagyon ügyelniük kellett volna.

  • Guillotinee

    Guevara!

    Az bizony nagyon fontos.

    Bezzeg mikor az Ikarust nyomógombal kellett indítani akkor ciki volt….

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.