A Suzuki a temérdek ismert modell mellett – még az ezeréves Jimny is kint van – egy újdonságot hozott csak Genfbe. Egy négykerekű bevásárlókocsit, az indiai gyárból. A Celerio biztos nagyon olcsó lesz, de már eleve öregnek született.

A kisautót valószínűleg elődjéhez, az Altóhoz hasonló érdektelenség fogadja majd Európában. Hiába kapta meg a Splash műszerfalát, közben lépett egyet előre a világ, és érintőképernyő, automata klíma (de legalábbis ezek opciója) nélkül egy kisautó Európában már nem lehet korszerű.

Nehéz mosolygás nélkül megállni, amikor ilyet olvas az ember a gyári sajtóanyagban: “Dynamic Body”, “Roomy Cabin”, “Fine Quality”; dinamikus karosszéria, tágas utastér, finom minőség. Na mondjuk a tágas utasteret megvettem.

Elöl tágas, viszonylag nagy autó a Celerio

254 literes csomagterével a nagyon minik között kategóriaelső a kocsi, ami talán a Suzukinak kínosabb lehet, hogy ez az érték majd’ negyedével nagyobb a Swifténél is, ami elvileg sokkal komolyabb autó. Elöl tényleg kifejezetten tágas a kocsi, pont annyira, mint az új Aygo, C1, 108. Érdekes viszont, hogy a gyári adatok között se tömeg-, se menetteljesítmény-adatokat nem közöl a gyártó. Vajon miért?

Műszaki adatok
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm)998
Furat x löket (mm)73 X 79,5
Hengerek / szelepek száma3/12
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)50(68)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)90/3500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)nincs adat
Végsebesség (km/h)nincs adat
CO2-emisszió
l/100 km, stop-start rendszerrel85
l/100 km, stop-start nélkül, kézi váltóval99
stop-start nélkül, automatával99
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)3600/1600/1530
Tengelytáv (mm)2425
Csomagtér (liter)254
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)nincs adat
Üzemanyagtank kapacitás (liter)35
Gumiméret0/0 R0

A magyar Ferrarit látta már? Kattintson a fotóra!

Beültünk az új Suzukiba 1