Beültünk az új Suzukiba

Suzuki Celerio a Genfi Szalonon

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.03.05. 12.00

A Suzuki új kisautója szomorúan szemléli Genfben, hogy rohant el mellette az idő. Kötelességből ültünk bele.

A Suzuki a temérdek ismert modell mellett – még az ezeréves Jimny is kint van – egy újdonságot hozott csak Genfbe. Egy négykerekű bevásárlókocsit, az indiai gyárból. A Celerio biztos nagyon olcsó lesz, de már eleve öregnek született.

A kisautót valószínűleg elődjéhez, az Altóhoz hasonló érdektelenség fogadja majd Európában. Hiába kapta meg a Splash műszerfalát, közben lépett egyet előre a világ, és érintőképernyő, automata klíma (de legalábbis ezek opciója) nélkül egy kisautó Európában már nem lehet korszerű.

Nehéz mosolygás nélkül megállni, amikor ilyet olvas az ember a gyári sajtóanyagban: “Dynamic Body”, “Roomy Cabin”, “Fine Quality”; dinamikus karosszéria, tágas utastér, finom minőség. Na mondjuk a tágas utasteret megvettem.

Elöl tágas, viszonylag nagy autó a Celerio

254 literes csomagterével a nagyon minik között kategóriaelső a kocsi, ami talán a Suzukinak kínosabb lehet, hogy ez az érték majd’ negyedével nagyobb a Swifténél is, ami elvileg sokkal komolyabb autó. Elöl tényleg kifejezetten tágas a kocsi, pont annyira, mint az új Aygo, C1, 108. Érdekes viszont, hogy a gyári adatok között se tömeg-, se menetteljesítmény-adatokat nem közöl a gyártó. Vajon miért?
Műszaki adatok
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm) 998
Furat x löket (mm) 73 X 79,5
Hengerek / szelepek száma 3/12
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 50(68)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 90/3500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) nincs adat
Végsebesség (km/h) nincs adat
CO2-emisszió
l/100 km, stop-start rendszerrel 85
l/100 km, stop-start nélkül, kézi váltóval 99
stop-start nélkül, automatával 99
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3600/1600/1530
Tengelytáv (mm) 2425
Csomagtér (liter) 254
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) nincs adat
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 35
Gumiméret 0/0 R0

A magyar Ferrarit látta már? Kattintson a fotóra!

Beültünk az új Suzukiba 1

Kommentek

  • subi2

    Hát… ez biztos, hogy nem lesz a mi autónk!

  • pqowieurzt

    érintőképernyő úgy hiányzik egy autóból mint a nyakamnak a fájdalom…

    mondjuk ezért tényleg kár volt beleülni, főleg egy közismerten suzukifóbiás embernek.

  • v_gabe

    Akkor a Citigo/Up/Mii trió se egy nagy durranás, mert automata klíma ott sem rendelhető, maximum egy a műszerfal tetején trónoló navi közel 100 ezerért (kb. ötödannyiért lehet Garmint venni, igaz azon nem látni a fedélzeti számítógép funkcióit és nem funkcionál kihangosítóként sem, de itt ezekről ugye nem esett szó).

  • vendeg

    tényleg nem tud annyit, mint egy közepesen felszerelt golf mondjuk 6,5M-ért… élesszemű ‘írója’ van honlapnak.. (a vw up -ami ugye cca egy árakategóriában játszik– csomagtere és utastere bizonyára nagyobb,mint ennek(?), kedves ‘suzukifóbiás írókám’)

  • vendeg

    most nézem ebben nincs parkradar, sőt még sávelhagyás-figyelmeztető sem, a bálnapéniszbőr üléshuzatról nem is beszélve:)
    “Nehéz mosolygás nélkül megállni, amikor ilyet olvas az ember”
    amikor ilyen hozzáértő véleményt olvas az ember..

  • vendeg

    bocs, kopogtasd meg a műszerfalat (az kimaradt), hogy tudd milyen műszaki tartalom van benne:)) úgy érezzük csak az igazi hozzáértést

  • Gianniz

    Nem erről van szó, ez az autó egyszerűen NYOMINGERÜL néz ki. Igazi okleveles idióta, aki ilyet vesz, hacsak nem 1M-ért osztogatják majd újonnan 5 év garival.

  • vendeg

    nekem sem tetszik, de a cikk nem erről ír, ha olvastad..
    ha jó ára lesz, sokoaknak megéri, az is lehet nyominger idióta,aki lefingott “nyugatit” vesz, aztán szervizel évi 1,5M értékben..

  • vendeg

    épp csak a lényeg maradt le, ugye, az új motor…
    ” Amíg a K10B motoros Celerio szabványos fogyasztása 4,3 l/100 km (5-ös kézi váltóval és a mifelénk Auto Gear Shift-nek nevezett robotváltóval egyaránt), addig a K10C-vel szerelt példányok átlaga 3,6 l/100 km!”(automotor)
    tehát új kasztni, új motor, de mégis idejétmúlt autó,mert nincs érintőképernyője:))

  • pqowieurzt

    Rácz urat köztudottan nem nagyon érdeklik a suzukik, csak akkor nem értem miért rá szabták e szörnyű feladatot, hogy erről is írjon valamit.

    A másik konkurens oldalon érdekes módon egy meglehetősen (ehhez képest legalábbis) informatív cikket sikerült összerakni erről az ismeretlen autóról, aminek a hangvétele sem annyira negatív, pedig ők se a suzuki-imádatukról híresek…

    T Rácz Úr. Kérem vegye figyelmbe, hogy az olvasóközönség nagyrészét az olyan autók (is) érdeklik, amik az ő saját pénztárcájukhoz van szabva, nem csak a musztángok.

    Kérném hogy az átlagemberek autóit is nagyobb szakmai alázattal vizsgálgassa, ez a lenéző modor ugyanis sokak érzékenységét sértheti.

    köszönöm.

  • subi2

    Ránézésre, ha olcsó lenne, megvenném, de nem a külseje miatt, afelett már most eljárt az idő.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.