Útban Genf felé, avagy így húzunk el nyugatra

1200 kilométer 12 óra alatt

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 11.00

Csak beülünk és zúzunk a cél felé, mellettünk végtelen szalagkorlát-kígyó, az autópályák uniformisa minden országban egyforma. Végül, Svájcba érve tizenkét óra és ezerkétszáz kilométer után a 84. Genfi Autószalonon kutatjuk a választ a kérdésre, miről szól a ma emberének az autózás.

Mint minden évben, most is Európa autópályáinak végtelen aszfaltcsíkjait használtuk arra, hogy eljussunk a Genfi Autószalonra. A tavalyi rendhagyó, lakóautós kaland után 2014-ben visszatértünk a sokkal gyorsabb, ugyanakkor jóval unalmasabb személyautós transzporthoz. Az utazási formához, ami a külföldi munkavállalás miatt egyre többeknek ismerős. Matricavásárlás, tankolás, életben tartó kávébeöntések körforgása hosszú órákon keresztül. 

Ilyenkor csigatempóban vánszorognak a kilométerek, egy-két óra alatt már a politikailag inkorrekt témák és a disznó viccek is elfáradnak. Nincs frissítőbb élmény ebben a melankóliában, mint átlépni az osztrák-német határt, és élni a sebességkorlátozásoktól mentes szakaszok adta szabadsággal. A fekvő nyolcas jegyében padlóig taposott gázpedállal élvezett szakaszok között pedig átkozhatjuk a virágzó német gazdaságot, ahol minden épkézláb polgár autózik, és totyog a dugóban. 
Útban Genf felé, avagy így húzunk el nyugatra 1
A BMW X5 40d több mint alkalmas eszköz egy 1200 kilométeres kiránduláshoz

Átlagos mindennapjaink része lett ez az ingázás, ma már szinte minden magyar baráti társaságban, családban akad olyan, aki vérben úszó szemekkel teker ezer-ezerkétszáz kilométert, ahogy mi is tettük a Genfi Autószalon kedvéért. 
Útban Genf felé, avagy így húzunk el nyugatra 2
Az autóval Genf felé tartó csapat háromnegyede, négy utassal még kellemesen terjengős a helykínálat a BMW-ben, ami a hazaút során öt személlyel is bizonyíthat :)
Csak beülünk és zúzunk a cél felé, mellettünk végtelen szalagkorlát-kígyó, az autópályák uniformisa minden országban egyforma. Végül Svájcba érve tizenkét óra és ezerkétszáz kilométer után a 84. Genfi Autószalonra beesve kutatjuk a választ a nagy kérdésre: miről szól a ma emberének az autózás? Szabadságot ad 2014-ben, ha kocsit birtokolsz, vagy inkább béklyó?

Talán erre a nagy rejtélyre nem találunk kielégítő magyarázatot, de az biztos, hogy megmutatunk mindent, amit látni érdemes itt, a világ autóiparának egyik legnagyobb seregszemléjén. Maradjatok velünk, kövessétek a Facebook-oldalunkat, és a főoldalon felbukkanó videókat, híreket, képgalériákat! (Mert mint mindig, a helyi gyönyörű lányok galériája is érkezik majd, csak türelem!)  

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Öhöm négy informatikusnak látszó fiatalember egy X5ösben. Minden sarkon meg fog állítani titeket a rendőrség, márcsak kíváncsiságból is :).

    Legalább egy alibi kopasz tetkós fazont bevehettetek volna a partiba hogy hiteles legyen a BMW :)

  • hova

    Vigyázat, rosz irányba meentek, mert a kormányzati irány az kelet!! Nehog bajotok legyen………….

  • jeromos22

    12 óra egy ilyen autóval 1200 Km-re elég gyenge tempó.
    Vagy sokszor álltatok meg, vagy nagy volt a dugó, de ilyen tempóhoz nem kell sem X5, se korlátozás nélküli német autópálya padlógázzal.

  • zealous

    @jeromos22
    Teljesen igazad van, én tavaly nyáron 2 tankolással egybeiktatott pihenővel értem Pestre Riminiből 8 óra alatt. Az csak 1050 km volt, és elég hozzá egy 1.6H Astra, az is megy 215-el óra szerint. ;) még a ponyvás ducato teherautóval is 160-al megyek pályán, nem érünk rá tötymörögni.
    De mit csodálkozunk a lassúságon, azok írnak ilyen cikkeket, akik büszkék magukra, hogy fékezésre kényszerítik a belső sávban gyorsabban haladót…

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.