Útban Genf felé, avagy így húzunk el nyugatra

1200 kilométer 12 óra alatt

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 11.00

Csak beülünk és zúzunk a cél felé, mellettünk végtelen szalagkorlát-kígyó, az autópályák uniformisa minden országban egyforma. Végül, Svájcba érve tizenkét óra és ezerkétszáz kilométer után a 84. Genfi Autószalonon kutatjuk a választ a kérdésre, miről szól a ma emberének az autózás.

Mint minden évben, most is Európa autópályáinak végtelen aszfaltcsíkjait használtuk arra, hogy eljussunk a Genfi Autószalonra. A tavalyi rendhagyó, lakóautós kaland után 2014-ben visszatértünk a sokkal gyorsabb, ugyanakkor jóval unalmasabb személyautós transzporthoz. Az utazási formához, ami a külföldi munkavállalás miatt egyre többeknek ismerős. Matricavásárlás, tankolás, életben tartó kávébeöntések körforgása hosszú órákon keresztül. 

Ilyenkor csigatempóban vánszorognak a kilométerek, egy-két óra alatt már a politikailag inkorrekt témák és a disznó viccek is elfáradnak. Nincs frissítőbb élmény ebben a melankóliában, mint átlépni az osztrák-német határt, és élni a sebességkorlátozásoktól mentes szakaszok adta szabadsággal. A fekvő nyolcas jegyében padlóig taposott gázpedállal élvezett szakaszok között pedig átkozhatjuk a virágzó német gazdaságot, ahol minden épkézláb polgár autózik, és totyog a dugóban. 
Útban Genf felé, avagy így húzunk el nyugatra 1
A BMW X5 40d több mint alkalmas eszköz egy 1200 kilométeres kiránduláshoz

Átlagos mindennapjaink része lett ez az ingázás, ma már szinte minden magyar baráti társaságban, családban akad olyan, aki vérben úszó szemekkel teker ezer-ezerkétszáz kilométert, ahogy mi is tettük a Genfi Autószalon kedvéért. 
Útban Genf felé, avagy így húzunk el nyugatra 2
Az autóval Genf felé tartó csapat háromnegyede, négy utassal még kellemesen terjengős a helykínálat a BMW-ben, ami a hazaút során öt személlyel is bizonyíthat :)
Csak beülünk és zúzunk a cél felé, mellettünk végtelen szalagkorlát-kígyó, az autópályák uniformisa minden országban egyforma. Végül Svájcba érve tizenkét óra és ezerkétszáz kilométer után a 84. Genfi Autószalonra beesve kutatjuk a választ a nagy kérdésre: miről szól a ma emberének az autózás? Szabadságot ad 2014-ben, ha kocsit birtokolsz, vagy inkább béklyó?

Talán erre a nagy rejtélyre nem találunk kielégítő magyarázatot, de az biztos, hogy megmutatunk mindent, amit látni érdemes itt, a világ autóiparának egyik legnagyobb seregszemléjén. Maradjatok velünk, kövessétek a Facebook-oldalunkat, és a főoldalon felbukkanó videókat, híreket, képgalériákat! (Mert mint mindig, a helyi gyönyörű lányok galériája is érkezik majd, csak türelem!)  

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Öhöm négy informatikusnak látszó fiatalember egy X5ösben. Minden sarkon meg fog állítani titeket a rendőrség, márcsak kíváncsiságból is :).

    Legalább egy alibi kopasz tetkós fazont bevehettetek volna a partiba hogy hiteles legyen a BMW :)

  • hova

    Vigyázat, rosz irányba meentek, mert a kormányzati irány az kelet!! Nehog bajotok legyen………….

  • jeromos22

    12 óra egy ilyen autóval 1200 Km-re elég gyenge tempó.
    Vagy sokszor álltatok meg, vagy nagy volt a dugó, de ilyen tempóhoz nem kell sem X5, se korlátozás nélküli német autópálya padlógázzal.

  • zealous

    @jeromos22
    Teljesen igazad van, én tavaly nyáron 2 tankolással egybeiktatott pihenővel értem Pestre Riminiből 8 óra alatt. Az csak 1050 km volt, és elég hozzá egy 1.6H Astra, az is megy 215-el óra szerint. ;) még a ponyvás ducato teherautóval is 160-al megyek pályán, nem érünk rá tötymörögni.
    De mit csodálkozunk a lassúságon, azok írnak ilyen cikkeket, akik büszkék magukra, hogy fékezésre kényszerítik a belső sávban gyorsabban haladót…

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.