Útban Genf felé, avagy így húzunk el nyugatra

1200 kilométer 12 óra alatt

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 11.00

Csak beülünk és zúzunk a cél felé, mellettünk végtelen szalagkorlát-kígyó, az autópályák uniformisa minden országban egyforma. Végül, Svájcba érve tizenkét óra és ezerkétszáz kilométer után a 84. Genfi Autószalonon kutatjuk a választ a kérdésre, miről szól a ma emberének az autózás.

Mint minden évben, most is Európa autópályáinak végtelen aszfaltcsíkjait használtuk arra, hogy eljussunk a Genfi Autószalonra. A tavalyi rendhagyó, lakóautós kaland után 2014-ben visszatértünk a sokkal gyorsabb, ugyanakkor jóval unalmasabb személyautós transzporthoz. Az utazási formához, ami a külföldi munkavállalás miatt egyre többeknek ismerős. Matricavásárlás, tankolás, életben tartó kávébeöntések körforgása hosszú órákon keresztül. 

Ilyenkor csigatempóban vánszorognak a kilométerek, egy-két óra alatt már a politikailag inkorrekt témák és a disznó viccek is elfáradnak. Nincs frissítőbb élmény ebben a melankóliában, mint átlépni az osztrák-német határt, és élni a sebességkorlátozásoktól mentes szakaszok adta szabadsággal. A fekvő nyolcas jegyében padlóig taposott gázpedállal élvezett szakaszok között pedig átkozhatjuk a virágzó német gazdaságot, ahol minden épkézláb polgár autózik, és totyog a dugóban. 
Útban Genf felé, avagy így húzunk el nyugatra 1
A BMW X5 40d több mint alkalmas eszköz egy 1200 kilométeres kiránduláshoz

Átlagos mindennapjaink része lett ez az ingázás, ma már szinte minden magyar baráti társaságban, családban akad olyan, aki vérben úszó szemekkel teker ezer-ezerkétszáz kilométert, ahogy mi is tettük a Genfi Autószalon kedvéért. 
Útban Genf felé, avagy így húzunk el nyugatra 2
Az autóval Genf felé tartó csapat háromnegyede, négy utassal még kellemesen terjengős a helykínálat a BMW-ben, ami a hazaút során öt személlyel is bizonyíthat :)
Csak beülünk és zúzunk a cél felé, mellettünk végtelen szalagkorlát-kígyó, az autópályák uniformisa minden országban egyforma. Végül Svájcba érve tizenkét óra és ezerkétszáz kilométer után a 84. Genfi Autószalonra beesve kutatjuk a választ a nagy kérdésre: miről szól a ma emberének az autózás? Szabadságot ad 2014-ben, ha kocsit birtokolsz, vagy inkább béklyó?

Talán erre a nagy rejtélyre nem találunk kielégítő magyarázatot, de az biztos, hogy megmutatunk mindent, amit látni érdemes itt, a világ autóiparának egyik legnagyobb seregszemléjén. Maradjatok velünk, kövessétek a Facebook-oldalunkat, és a főoldalon felbukkanó videókat, híreket, képgalériákat! (Mert mint mindig, a helyi gyönyörű lányok galériája is érkezik majd, csak türelem!)  

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Öhöm négy informatikusnak látszó fiatalember egy X5ösben. Minden sarkon meg fog állítani titeket a rendőrség, márcsak kíváncsiságból is :).

    Legalább egy alibi kopasz tetkós fazont bevehettetek volna a partiba hogy hiteles legyen a BMW :)

  • hova

    Vigyázat, rosz irányba meentek, mert a kormányzati irány az kelet!! Nehog bajotok legyen………….

  • jeromos22

    12 óra egy ilyen autóval 1200 Km-re elég gyenge tempó.
    Vagy sokszor álltatok meg, vagy nagy volt a dugó, de ilyen tempóhoz nem kell sem X5, se korlátozás nélküli német autópálya padlógázzal.

  • zealous

    @jeromos22
    Teljesen igazad van, én tavaly nyáron 2 tankolással egybeiktatott pihenővel értem Pestre Riminiből 8 óra alatt. Az csak 1050 km volt, és elég hozzá egy 1.6H Astra, az is megy 215-el óra szerint. ;) még a ponyvás ducato teherautóval is 160-al megyek pályán, nem érünk rá tötymörögni.
    De mit csodálkozunk a lassúságon, azok írnak ilyen cikkeket, akik büszkék magukra, hogy fékezésre kényszerítik a belső sávban gyorsabban haladót…

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.