Úgy nagyobb, hogy közben kisebb

Renault Twingo III

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 15.00

A következő generációs Smarttal közös padlólemez jót tett a Twingo helykínálatának – a stílussal és sármmal pedig eddig sem akadt gondja a franciák városi minijének.

Elődjénél közel tíz centiméterrel rövidebb, de nyomtávja nyolc centivel nagyobb: a jelek szerint betartották hát ígéretüket a franciák, és a méretcsökkenés ellenére még jobb helykínálatot valósítottak meg a harmadik generációs Twingo belterében.

A műszerfal és a hátfal közötti távolság 22 centiméterrel nőtt. Egyedül a csomagtartó tűnik kisebbnek a papírforma szerint, viszont további 52 liternyi tárolórekesz várja az utasok cókmókját, így máris jobban hangzik a dolog. Ráadásul a felesben osztott hátsó ülés mellett az első is előre dönthető, így akár 220 centis tárgyak szállíthatók a kocsiban. 
De álljunk meg a statikus méreteknél. A farmotor miatt a messze előre tolt első kerekek jobban aláfordíthatók, ami elképesztő, 8,65 méteres fordulókört eredményez, míg a nagyobb belmagasságot kihasználó, magas üléspozíció kiváló rálátást enged a forgalomra. 


Mindez persze a Smart-rokonság hozománya, de a Renault maga is hozzátette a maga tudását, hogy élhető és izgalmas törpeautót alkosson. 
Ilyenek a 49 fokos szögben megdöntve, helytakarékosan beépített motorok. A Renault saját fejlesztésű, vadonatúj SCe 70 blokkja, a TCe motorcsalád fekete bárányaként nem kapott feltöltést. Az egyliteres motorocska 70 lóerőt és 91 Nm nyomatékot ad le, piactól függően start-stoppal vagy anélkül kínálják. A másik motor az ismert Energy TCe 90, 900 köbcentijéből 90 lóerőre és 135 Nm nyomatékra futja. 
A műszaki részletek mellett a belteret is titkolta eddig a Renault. A műfajhoz jól illő, minimalista hangvételben a kormány mögött egyetlen kombinált műszer található; a tájékoztatást a sávos sebességmérő közepében elhelyezett kijelző teszi teljessé. Ugyanez a recept adta a fejtámlával egybeépített üléseket. A fekete belteret fehér elemek és háromféle kárpitszín dobja fel. 
A Twingo is megkaphatja a Renault komplex R-Link okostelefonos csatoló alkalmazását; de ha valaki beéri egy egyszerűbb rendszerrel, egy ingyenesen letölthető alkalmazás segítségével is csatlakoztathatja telefonját a fedélzeti audiorendszerhez. Az R & Go rendszer Android és iOS termékekkel egyaránt kompatibilis, és egy univerzális tartót is tartalmaz.

A beltér gyári képgalériáját itt tudod megtekinteni.

Kommentek

  • Sturmge

    Ez a Twingo műszerfal olyan mint a Qoros -é…. hm…

  • Levrone

    Sturmge: valószínűleg azért, mert a Qoros cikknél a Twingo képei lettek berakva. :-) Így nem csak olyan, hanem pontosan ugyanaz.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.