Úgy nagyobb, hogy közben kisebb

Renault Twingo III

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 15.00

A következő generációs Smarttal közös padlólemez jót tett a Twingo helykínálatának – a stílussal és sármmal pedig eddig sem akadt gondja a franciák városi minijének.

Elődjénél közel tíz centiméterrel rövidebb, de nyomtávja nyolc centivel nagyobb: a jelek szerint betartották hát ígéretüket a franciák, és a méretcsökkenés ellenére még jobb helykínálatot valósítottak meg a harmadik generációs Twingo belterében.

A műszerfal és a hátfal közötti távolság 22 centiméterrel nőtt. Egyedül a csomagtartó tűnik kisebbnek a papírforma szerint, viszont további 52 liternyi tárolórekesz várja az utasok cókmókját, így máris jobban hangzik a dolog. Ráadásul a felesben osztott hátsó ülés mellett az első is előre dönthető, így akár 220 centis tárgyak szállíthatók a kocsiban. 
De álljunk meg a statikus méreteknél. A farmotor miatt a messze előre tolt első kerekek jobban aláfordíthatók, ami elképesztő, 8,65 méteres fordulókört eredményez, míg a nagyobb belmagasságot kihasználó, magas üléspozíció kiváló rálátást enged a forgalomra. 


Mindez persze a Smart-rokonság hozománya, de a Renault maga is hozzátette a maga tudását, hogy élhető és izgalmas törpeautót alkosson. 
Ilyenek a 49 fokos szögben megdöntve, helytakarékosan beépített motorok. A Renault saját fejlesztésű, vadonatúj SCe 70 blokkja, a TCe motorcsalád fekete bárányaként nem kapott feltöltést. Az egyliteres motorocska 70 lóerőt és 91 Nm nyomatékot ad le, piactól függően start-stoppal vagy anélkül kínálják. A másik motor az ismert Energy TCe 90, 900 köbcentijéből 90 lóerőre és 135 Nm nyomatékra futja. 
A műszaki részletek mellett a belteret is titkolta eddig a Renault. A műfajhoz jól illő, minimalista hangvételben a kormány mögött egyetlen kombinált műszer található; a tájékoztatást a sávos sebességmérő közepében elhelyezett kijelző teszi teljessé. Ugyanez a recept adta a fejtámlával egybeépített üléseket. A fekete belteret fehér elemek és háromféle kárpitszín dobja fel. 
A Twingo is megkaphatja a Renault komplex R-Link okostelefonos csatoló alkalmazását; de ha valaki beéri egy egyszerűbb rendszerrel, egy ingyenesen letölthető alkalmazás segítségével is csatlakoztathatja telefonját a fedélzeti audiorendszerhez. Az R & Go rendszer Android és iOS termékekkel egyaránt kompatibilis, és egy univerzális tartót is tartalmaz.

A beltér gyári képgalériáját itt tudod megtekinteni.

Kommentek

  • Sturmge

    Ez a Twingo műszerfal olyan mint a Qoros -é…. hm…

  • Levrone

    Sturmge: valószínűleg azért, mert a Qoros cikknél a Twingo képei lettek berakva. :-) Így nem csak olyan, hanem pontosan ugyanaz.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.