Úgy nagyobb, hogy közben kisebb

Renault Twingo III

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 15.00

A következő generációs Smarttal közös padlólemez jót tett a Twingo helykínálatának – a stílussal és sármmal pedig eddig sem akadt gondja a franciák városi minijének.

Elődjénél közel tíz centiméterrel rövidebb, de nyomtávja nyolc centivel nagyobb: a jelek szerint betartották hát ígéretüket a franciák, és a méretcsökkenés ellenére még jobb helykínálatot valósítottak meg a harmadik generációs Twingo belterében.

A műszerfal és a hátfal közötti távolság 22 centiméterrel nőtt. Egyedül a csomagtartó tűnik kisebbnek a papírforma szerint, viszont további 52 liternyi tárolórekesz várja az utasok cókmókját, így máris jobban hangzik a dolog. Ráadásul a felesben osztott hátsó ülés mellett az első is előre dönthető, így akár 220 centis tárgyak szállíthatók a kocsiban. 
De álljunk meg a statikus méreteknél. A farmotor miatt a messze előre tolt első kerekek jobban aláfordíthatók, ami elképesztő, 8,65 méteres fordulókört eredményez, míg a nagyobb belmagasságot kihasználó, magas üléspozíció kiváló rálátást enged a forgalomra. 


Mindez persze a Smart-rokonság hozománya, de a Renault maga is hozzátette a maga tudását, hogy élhető és izgalmas törpeautót alkosson. 
Ilyenek a 49 fokos szögben megdöntve, helytakarékosan beépített motorok. A Renault saját fejlesztésű, vadonatúj SCe 70 blokkja, a TCe motorcsalád fekete bárányaként nem kapott feltöltést. Az egyliteres motorocska 70 lóerőt és 91 Nm nyomatékot ad le, piactól függően start-stoppal vagy anélkül kínálják. A másik motor az ismert Energy TCe 90, 900 köbcentijéből 90 lóerőre és 135 Nm nyomatékra futja. 
A műszaki részletek mellett a belteret is titkolta eddig a Renault. A műfajhoz jól illő, minimalista hangvételben a kormány mögött egyetlen kombinált műszer található; a tájékoztatást a sávos sebességmérő közepében elhelyezett kijelző teszi teljessé. Ugyanez a recept adta a fejtámlával egybeépített üléseket. A fekete belteret fehér elemek és háromféle kárpitszín dobja fel. 
A Twingo is megkaphatja a Renault komplex R-Link okostelefonos csatoló alkalmazását; de ha valaki beéri egy egyszerűbb rendszerrel, egy ingyenesen letölthető alkalmazás segítségével is csatlakoztathatja telefonját a fedélzeti audiorendszerhez. Az R & Go rendszer Android és iOS termékekkel egyaránt kompatibilis, és egy univerzális tartót is tartalmaz.

A beltér gyári képgalériáját itt tudod megtekinteni.

Kommentek

  • Sturmge

    Ez a Twingo műszerfal olyan mint a Qoros -é…. hm…

  • Levrone

    Sturmge: valószínűleg azért, mert a Qoros cikknél a Twingo képei lettek berakva. :-) Így nem csak olyan, hanem pontosan ugyanaz.

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.