Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok

A Toyota újdonságai Genfben

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 12.15

A japán gyártó a szívre céloz, de vajon mennyire talál majd telibe a nyílvessző, és fogunk-e jövőre hidrogénnel autózni?

Idén a Toyota igazán formabontó, fiatalos és unalmasnak a legkevésbé sem mondható újdonságokat állít csatasorba a 84. Genfi Autószalonon – a már meglévő hibrid különítményével karöltve. 
Első ránézésre észrevehetjük, hogy a japán gyártó a szívre céloz, de vajon mennyire talál majd telibe a nyílvessző? Vegyük sorra, milyen modellekkel találkozhat a látogató, ha körülnéz a Toyota standján. 

Az új Aygo már startra kész 

A japánok városi kisautója soha nem tudott levenni a lábamról, ami főleg formájának köszönhető, de most radikálisan megváltoztatták az eddig “buborékokkal” teleaggatott Aygo külsejét, így az új modell egy játékos, vagány és dinamikus gombóc lett, a sportos jelzőt pedig csak halványan merem leírni, de mégis megteszem. 
“Az volt a legfontosabb célom, hogy olyan autót alkossak, amibe az emberek beleszeretnek” – hangzott el a mondat  David Terai, az Aygo főmérnöke szájából, ami vezérfonalként lebegett a japán tervezők szeme előtt, miközben megszületett az autó. A dizájn témájának neve “J-Playful”, közvetlen utalásként a kortárs japán ifjúsági kultúrára, ami az erőteljes és kifejező formákat helyezi előtérbe. 
Az utastér belül tágasabb lett, és kimondottan a fiatal vezetők stílusára szabott, amire jó példa a multimédia-rendszer, aminek 7 colos színes érintőképernyőjéről számos fedélzeti berendezés kezelhető, nem beszélve a MirrorLink okostelefon-csatlakozásról, mely lehetővé teszi, hogy az autó a pörgős hétköznapok szerves részévé váljon.
A motortérfedél alatt a Toyota 3 hengeres, 1,0 literes VVT-i erőforrásának továbbfejlesztett változatát találjuk. Az autó teljes hossza 25 mm-rel, 3455 milliméterre nőtt, az első üléseknél mért fejtér 7 mm-es növekedése ellenére az autó magassága 5 mm-rel csökkent, ami javítja a jármű légellenállását. A nyomtáv elöl-hátul egyaránt 8 mm-rel lett szélesebb. 
A fényszórók csak úgy fértek bele az orron lévő ‘X’ motívumba, ha elég keskenyek, ezért vetítőlencsés technológiát alkalmaztak, elsőként az A-szegmensben. A három- és ötajtós modelleken eltérő az oldalüvegezés alakja; az utóbbi változaton az ablakok rajzolata belenyúlik a hátsó lámpatestekbe. 
Bár az autó 2340 mm-es tengelytávolsága nem változott, az utastér hossza 9 mm-rel gyarapodott, az első üléssor 20 mm-rel szélesebb kartámaszokat kapott. Végezetül a csomagtér befogadóképessége is 29 literrel, 168 literre nőtt, és a ki- és berakodás is könnyebbé vált, mivel a rakodónyílás 75 mm-rel szélesebb lett.
Toyota FV2 tanulmány, bepillantás a jövőbe 
Európában első ízben az idei Genfi Autószalonon bemutatott FV2 (Fun Vehicle 2) tanulmányautó egy olyan jövőben testesíti meg a Toyota “vezetni öröm” filozófiáját, amikor a járműtechnológia már hatalmasat lépett előre.
A jármű fizikailag és érzelmileg is kapcsolódik vezetőjéhez, így minél többet használják, annál élvezetesebb a vezetése. A vezető egy hagyományos kormánykerék helyett a saját testével irányítja a járművet, előre-hátra, balra-jobbra dőlve. Emellett az autó intelligens közlekedési rendszeren keresztül más, a közelében haladó járművekkel és a helyi közlekedési infrastruktúrával is kapcsolatban áll, így ez a tanulmány biztonságosabbá teheti a közlekedést.
A Toyota Heart projektből származó technológia bevonásával a vezető és az FV2 együtt fejlődhetnek. A jármű hang- és képazonosító rendszere a vezető hangulatát felismerve és az összesített utazási előzményeket felhasználva úti célokat javasolhat, és a vezetést segítő információkkal könnyíti meg a felhasználó dolgát. A szélvédőre kivetíthető a Kiterjesztett Valóság (AR), emellett pedig tetszés szerint változtatható a karosszéria fényezése és a külső kijelző.
Toyota FCV Concept, bizarr kísérlet a Toyotától

A Toyota teljes mellszélességgel kiáll a hidrogénes üzemanyagcella-technológia mellett, és szintén a 2014-es szalonon debütál a modell, ami erre technológiára épül. A japán gyártó állítása szerint 2015-től már szériában szeretné gyártani az FCV Sedant.
“Ahhoz, hogy egy sorozatgyártású FCV megjelenhessen a piacon, a legfontosabb feladat az üzemanyagcellás rendszer költségcsökkentése, és ezzel együtt az autó kiskereskedelmi árának mérséklése. Sokat dolgoztunk azon, hogy ezeket a rendszereket versenyképesebbé tegyük, vagyis hogy nagyobb teljesítményűek, kisebb méretűek, könnyebbek és olcsóbbak legyenek” – nyilatkozta Tanaka Josakizu, az üzemanyagcellás járművek tervezéséért és fejlesztéséért felelős vezető.
FCV koncepció esetében felhasználták a már létező hibrid rendszer elektromotorját, teljesítményelosztó egységét és más részegységeit is. A már meglévő alkatrészek alkalmazásával az volt a cél, hogy javítsanak a jármű megbízhatóságán, és minimalizálják a költségeket. Az autó teljesítménye több mint 100 kW, hatótávolsága durván 500 km és a hidrogénnel való feltöltés megvan körülbelül 3 perc alatt, így minden szempontból ugyanúgy használható a mindennapok során, mint a jelenlegi benzinmotoros modellek, állítja Tanaka.
Egyelőre világszerte alig háromszáz kúton lehet hidrogént tankolni, így még ha el is kezdik az üzemanyagcellás autót gyártani, jó néhány évnek el kell telnie, hogy a sarki töltőállomáson meg lehessen tankolni.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.