Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok

A Toyota újdonságai Genfben

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 12.15

A japán gyártó a szívre céloz, de vajon mennyire talál majd telibe a nyílvessző, és fogunk-e jövőre hidrogénnel autózni?

Idén a Toyota igazán formabontó, fiatalos és unalmasnak a legkevésbé sem mondható újdonságokat állít csatasorba a 84. Genfi Autószalonon – a már meglévő hibrid különítményével karöltve. 
Első ránézésre észrevehetjük, hogy a japán gyártó a szívre céloz, de vajon mennyire talál majd telibe a nyílvessző? Vegyük sorra, milyen modellekkel találkozhat a látogató, ha körülnéz a Toyota standján. 

Az új Aygo már startra kész 

A japánok városi kisautója soha nem tudott levenni a lábamról, ami főleg formájának köszönhető, de most radikálisan megváltoztatták az eddig “buborékokkal” teleaggatott Aygo külsejét, így az új modell egy játékos, vagány és dinamikus gombóc lett, a sportos jelzőt pedig csak halványan merem leírni, de mégis megteszem. 
“Az volt a legfontosabb célom, hogy olyan autót alkossak, amibe az emberek beleszeretnek” – hangzott el a mondat  David Terai, az Aygo főmérnöke szájából, ami vezérfonalként lebegett a japán tervezők szeme előtt, miközben megszületett az autó. A dizájn témájának neve “J-Playful”, közvetlen utalásként a kortárs japán ifjúsági kultúrára, ami az erőteljes és kifejező formákat helyezi előtérbe. 
Az utastér belül tágasabb lett, és kimondottan a fiatal vezetők stílusára szabott, amire jó példa a multimédia-rendszer, aminek 7 colos színes érintőképernyőjéről számos fedélzeti berendezés kezelhető, nem beszélve a MirrorLink okostelefon-csatlakozásról, mely lehetővé teszi, hogy az autó a pörgős hétköznapok szerves részévé váljon.
A motortérfedél alatt a Toyota 3 hengeres, 1,0 literes VVT-i erőforrásának továbbfejlesztett változatát találjuk. Az autó teljes hossza 25 mm-rel, 3455 milliméterre nőtt, az első üléseknél mért fejtér 7 mm-es növekedése ellenére az autó magassága 5 mm-rel csökkent, ami javítja a jármű légellenállását. A nyomtáv elöl-hátul egyaránt 8 mm-rel lett szélesebb. 
A fényszórók csak úgy fértek bele az orron lévő ‘X’ motívumba, ha elég keskenyek, ezért vetítőlencsés technológiát alkalmaztak, elsőként az A-szegmensben. A három- és ötajtós modelleken eltérő az oldalüvegezés alakja; az utóbbi változaton az ablakok rajzolata belenyúlik a hátsó lámpatestekbe. 
Bár az autó 2340 mm-es tengelytávolsága nem változott, az utastér hossza 9 mm-rel gyarapodott, az első üléssor 20 mm-rel szélesebb kartámaszokat kapott. Végezetül a csomagtér befogadóképessége is 29 literrel, 168 literre nőtt, és a ki- és berakodás is könnyebbé vált, mivel a rakodónyílás 75 mm-rel szélesebb lett.
Toyota FV2 tanulmány, bepillantás a jövőbe 
Európában első ízben az idei Genfi Autószalonon bemutatott FV2 (Fun Vehicle 2) tanulmányautó egy olyan jövőben testesíti meg a Toyota “vezetni öröm” filozófiáját, amikor a járműtechnológia már hatalmasat lépett előre.
A jármű fizikailag és érzelmileg is kapcsolódik vezetőjéhez, így minél többet használják, annál élvezetesebb a vezetése. A vezető egy hagyományos kormánykerék helyett a saját testével irányítja a járművet, előre-hátra, balra-jobbra dőlve. Emellett az autó intelligens közlekedési rendszeren keresztül más, a közelében haladó járművekkel és a helyi közlekedési infrastruktúrával is kapcsolatban áll, így ez a tanulmány biztonságosabbá teheti a közlekedést.
A Toyota Heart projektből származó technológia bevonásával a vezető és az FV2 együtt fejlődhetnek. A jármű hang- és képazonosító rendszere a vezető hangulatát felismerve és az összesített utazási előzményeket felhasználva úti célokat javasolhat, és a vezetést segítő információkkal könnyíti meg a felhasználó dolgát. A szélvédőre kivetíthető a Kiterjesztett Valóság (AR), emellett pedig tetszés szerint változtatható a karosszéria fényezése és a külső kijelző.
Toyota FCV Concept, bizarr kísérlet a Toyotától

A Toyota teljes mellszélességgel kiáll a hidrogénes üzemanyagcella-technológia mellett, és szintén a 2014-es szalonon debütál a modell, ami erre technológiára épül. A japán gyártó állítása szerint 2015-től már szériában szeretné gyártani az FCV Sedant.
“Ahhoz, hogy egy sorozatgyártású FCV megjelenhessen a piacon, a legfontosabb feladat az üzemanyagcellás rendszer költségcsökkentése, és ezzel együtt az autó kiskereskedelmi árának mérséklése. Sokat dolgoztunk azon, hogy ezeket a rendszereket versenyképesebbé tegyük, vagyis hogy nagyobb teljesítményűek, kisebb méretűek, könnyebbek és olcsóbbak legyenek” – nyilatkozta Tanaka Josakizu, az üzemanyagcellás járművek tervezéséért és fejlesztéséért felelős vezető.
FCV koncepció esetében felhasználták a már létező hibrid rendszer elektromotorját, teljesítményelosztó egységét és más részegységeit is. A már meglévő alkatrészek alkalmazásával az volt a cél, hogy javítsanak a jármű megbízhatóságán, és minimalizálják a költségeket. Az autó teljesítménye több mint 100 kW, hatótávolsága durván 500 km és a hidrogénnel való feltöltés megvan körülbelül 3 perc alatt, így minden szempontból ugyanúgy használható a mindennapok során, mint a jelenlegi benzinmotoros modellek, állítja Tanaka.
Egyelőre világszerte alig háromszáz kúton lehet hidrogént tankolni, így még ha el is kezdik az üzemanyagcellás autót gyártani, jó néhány évnek el kell telnie, hogy a sarki töltőállomáson meg lehessen tankolni.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.