Kő kövön nem marad?

A Volkswagen konszern újdonságai

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 06.00

Új autófajtákkal, gyakoribb modellváltásokkal és további fogyasztáscsökkentéssel kíván megfelelni a gyorsan változó világ igényeinek a VW-konszern. Genfben láttunk is párat a jövő autói közül.

Lézershow, akrobatikus mutatványok és táncoslányok kara helyett a VW-konszern tegnap esti seregszemléje azt tükrözte, hogy a menedzsment érzi: az autóipar válaszút előtt áll. Az új autók megmutatása után színpadra lépő Martin Winterkorn, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke arról beszélt, hogy mérlegelni kell, egyáltalán szükséges-e minden mai modellnek automatikusan utódot tervezni. 

Sokkal sűrűbb modellváltás

A sportcsarnokban a neon sem zümmögött, amikor a konszernt egy császár autoritásával vezető, termetével és hanghordozásával is fejedelmi hatású menedzser arról beszélt, hogy a ma szokásos, 7-8 éves modellciklusokat jóval rövidebbre kell venni. Ez az egész iparág működését helyezheti új alapokra, mert 4-5 év alatt kellhet kitermelni azt a befektetést, amit eddig hosszabb termékciklussal oldottak meg.

A jövő zenéi. A konszern a Future Tracks nevű programmal készül fel a jövőre, mert erősen átalakulnak az autóvásárlók elvárásai

Ezért is annyira fontos a közös alkatrészbázis, amiből viszonylag csekély többletköltséggel állíthatók elő új modellek. Az MQB, a moduláris keresztmotoros alkatrészkészlettel például felépíthető a Škoda VisionC tanulmányautó, a Volkswagen T-ROC és az új Audi TT Coupé is, hogy ne menjünk messzebb a tegnap este látott újdonságoknál.

Három merőben különböző autó, merőben eltérő kategóriákban. Érdekes, hogy az MQB mögötti koponya, Ulrich Hackenberg már nem is a Volkswagent, hanem az Audit erősíti. Az Audinál mindennek stimmelnie kell, mert a konszern profitjának jó részét ez a leányvállalat szállítja.

A Lamborghini Huracan névadója egy, az 1870-es években legendássá vált bika Alicantéból. Mindannyiszor győztesen hagyta el az arénát


Kis facelift, otthon

Ebben az új korszakban semmi nem marad a régiben. Martin Winterkorn példája alapján a jövő modellfrissítését részben az autó gazdája végezheti el, otthon a garázsban letöltve az új funkciókat autójára. Az autó ugyanis egyre jobban hasonlít majd a számítógéphez, amit a Tesla Model S-en már most is láthatunk. Az új Audi TT látványosan ebbe az irányba mutat, műszerfala ugyanis egyetlen nagy képernyő, nyomokban sincs rajta hagyományos óra.

Nyáron kezdődik az új TT sorozatgyártása Győrben. Már ültünk a magyar sportautóban, a digitális műszerfal nagyon új. Nemsokára jön a részletesebb beszámoló

Az Audi egy másik világpremiert is tart Genfben, a konnektorról tölthető A3 e-Tronét. Utóbbi maximum 50 kilométert megy tisztán elektromosan, így városban helyi emissziótól mentesen használható. Amikor a nagyfeszültségű akkumulátor lemerül, az autó hibrid hajtással működik tovább. A villamos gép az 1,4 literes turbómotorral dolgozik együtt.

Hasonló verzió a következő Passatból is lesz – árulta el Martin Winterkorn. Ez azért érdekes információ, mert a Der Spiegel című tekintélyes német hetilap tavaly nyáron arról írt, hogy Winterkorn tajtékzott, amikor az amerikai piacért felelős (és ott kiváló eredményeket hozó) Jonathan Browning nem tájékoztatta őt időben arról, hogy a Ford Fusion (nálunk Mondeo) hamarabb megjelenik hasonló hajtáslánccal. Browning már nincs is a helyén, a birodalom nélküle harcol tovább a világelsőségért az autógyártók között. A világelsőség korszakalkotó eredmény volna, mert egyetlen nagy iparágban sem német a piacvezető, legyen az bankszféra, gyógyszergyártás vagy bármi más.

VisionC – kupé a Škodától

De első csak az a cég lehet, amely meg tud felelni a flottafogyasztási és környezetvédelmi határértékeknek. Ez a legközönségesebb modellekre és a különleges autókra egyformán áll, így a Škoda által bemutatott VisionC tanulmányra is. Az autó a földgázüzemű motorral már alatta marad a 2020-tól érvényes 95 g/kilométeres limitnek, hagyományos technikával.

Valójában ötajtós a VisonC tanulmány

Földgázzal és benzinnel etethető, 1,4 literes turbómotorja 110 lóerős. Ezzel a viszonylag csekély teljesítménnyel is képes elérni 214 kilométer/órás végsebességet, mivel a kocsi nem túl nehéz és alaktényezője csupán 0,26. Jó hír, hogy a négyajtós limuzinnak látszó, de valójában ötajtós kupénak van esélye a megvalósulásra.

A többi márka újdonságairól sem feledkezünk meg, nézzetek vissza folyamatosan frissülő rovatunkra: Vezess.hu/Genf.

Kommentek

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.