Kína komoly fegyverrel száll harcba a Golf-kategóriában

Qoros 3 Hatch

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 19.00

Beültünk a kínai Golf konkurensbe, és tetszett.

A Qoros az első olyan kínai autógyártó, amely teljesen felkészültnek látszó termékkel érkezik az európai piacra. A négyajtós Qoros 3-at már tavaly körbejártunk Genfben, most a Golfra, Astrára, Focusra mifelénk még veszélyesebb ötajtósba, a Hatch néven futó változatba szagoltunk bele:

Az arányos, lapos, széles, kifejezetten csinos, bár kissé jellegtelen autó helykínálata, minőségérzete így, a standon próbálva nem marad el a kompakt kategória középmezőnyétől. Az illesztések precízek, a plasztikok puhák, ahol puhának kell lenniük, sem a csomagtartó padlója alatt, sem a motortérben nem találtunk semmi slendriánságot. A négyajtós modell tavalya kategóriájában a legjobb eredménnyel végzet az EuroNCAP kivégzőcsarnokában, ami természetesen öt csillagot jelent.

Már csak az ár a kérdéses, és persze ezen múlik majd a legtöbb az európai piacon. Meg azon, hogy lesz-e dízelmotor mielőbb a kocsihoz.

Műszaki adatok
VW Golf 1.2 TSI Qoros 3 Hatch 1.6 MT
Lökettérfogat (ccm) 1197 1598
Hengerek / szelepek száma 4/16 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 77(105)/5000 93(125)/6150
Max. nyomaték (Nm/ford.) 175/1550 155/3900
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,2 11,6
Végsebesség (km/h) 192 193
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 4,3 6,3
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4255/1799/1452 4438/1839/1445
Tengelytáv (mm) 2637 2690
Csomagtér (liter) 380 403
Menetkész tömeg (kg) 1135 1320
Gumiméret 195/65 R 15 205/60 R16

Kommentek

  • Hawaii-

    A Renault Twingo fényképei szerepelnek a hírben.

  • Szőrős

    Mert a kínaiak megvették a Renault-ot, és lusták voltak kicserélni az emblémát a kormányon.

  • zoldfulu2000

    Sosem értettem hogy miért kopipésztelnek be sajtócikkeket gondolkodás nélkül szakemberek, ha erről a márkáról van szó.

    Semmit se tett le az asztalra, csak kiállításokon szerepel. A Kia kihozta a zseniális Optimát. Hibriddel, dízellel, gyönyörű belsővel. És elárasztották európát? Én enm nagyon látok egyet sem az utcán…

  • v_gabe

    Golf 1.2 TSI vegyes fogyasztás 4.3? Itt valami nagyon el lett írva. Arról nem is beszélve, hogy a gyárilag megadott 4.9 is ordas kamu.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.