Jeep Renegade: Európára méretezve

4,2 méter, Fiat-motorok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 10.00

Csúcskivitelében komoly terepképességeket ígér, de a látványt már alaphelyzetben is nyújtja a Jeep újdonsága, az olasz szálakkal rendelkező Renegade.


Bár fazonjában erősen emlékeztet rá, egyetlen fő mérete sem egyezik a Fiat 500L-családdal, így annak közelgő ofrroadosított, 500X kiadásától függetlenül próbálhat szerencsét a Fiat-Chrysler konglomerátum legújabb gyermeke, a Jeep Renegade. 

Minden idők legapróbb civil Jeep-modellje legalább olyan meglepő fizimiskával született meg, mint a Cherokee, csakhogy itt nem a túlzott áramvonalasítás, hanem éppen ellenkezőleg, a marcona, strapabíró, szögletes arculat hangsúlyozása vezetett a meglepő formavilághoz. 
A vadonatúj padlólemezre épülő Renegade nem a levegőbe beszél: terepképességeiben kétféle összkerékhajtási rendszerrel emelkedik a kategória átlaga fölé; a tizenhat(!) különböző hajtáslánc-variáció csak azért nem okoz zavart, mert vélhetően nem ugyanazon a piacon fogják mindet bevetni. 
Benzinmotorból háromféle van, az 1.4 Multiair 140, az 1.4 Multiair Turbo 160 vagy 170 lóerőt teljesít, míg az észak-amerikai eredetű, Európában nem is forgalmazott 2,4-es négyhengeres 184 lóerőt tud. 110 lóerős az 1,6 e.Torq Dual Fuel blokk. Az 1.6 MJet 120, a kétliteres dízel 140 vagy 170 lóerőt ad le. 
Mindezekhez hatfokozatú kézi vagy egyedülálló módon kilencfokozatú automata váltó társul (Európában csak a nagyobbik benzines, illetve dízelmotorokhoz, összkerékhajtással rendelhető.) 
Az Olaszországban gyártott, acél önhordó karosszériás Jeep Renegade állandó összkerékhajtási rendszere kérhető felezővel vagy anélkül; az osztómű 20:1 áttételű kúszófokozatot kínál. Nyugalmi helyzetében minden Renegade elsőkerék-hajtású; mindkét 4WD rendszer tartalmazza Jeep ismert Selec-Terrain rendszerét, amely hóra, homokra vagy sárra optimalizált hajtási tulajdonságokat biztosít – sőt, a kifejezetten terepbarátnak kikiáltott Trailhawk kivitellel akár sziklát is mászhatunk, legalábbis a programválasztó kapcsoló rendelkezik ilyen opcióval. 
A Trailhawk egyébként nem csak ügyesebb, látványosabb is mezei társainál: 20 mm-rel megnövelt hasmagasság, fenékvédő lemezek, megnövelt terepszögek, 205 mm-es rugóút és 480 mm-es gázlómélység jellemzi a piros vonószemeiről messziről felismerhető kis vagányt. 
Akár alkalmas a terepre, akár nem, a Renegade-nek elsősorban városi divatterepjáróként osztanak majd lapot, ezért különösen fontos a belső kialakítás. A beltérben kontrasztos elemek, jól variálható, alaphelyzetben 525 literes csomagtér, merész kárpitanyagok, valamint fejlett infotainment rendszer segít tartalmasan eltölteni az időt. 
Ennél is többet tud a Renegade: tetőpaneljei opcióként nem csak kibillenthetők, de ki is emelhetők (My Sky rendszer), így némi munka árán majdnem-kabrióként suhanhatunk; az üvegszál-erősítésű paneleknek biztonságos tárolóhelyet képeztek ki a csomagtartóban. 
Több kivitelben kínált UConnent online fedélzeti kommunikációs rendszerével szórakoztatja, széles körű biztonsági arzenáljával meg is óvja utasait a Jeep Renegade. Került bele sávelhagyásra figyelmeztető és frontális ütközésre intő rendszer, kiparkoláskor figyeli a keresztirányú forgalmat, borulásveszély esetén beavatkozik az ESP, ha pedig semmi nem segít, hét darab légzsák nyújt utolsó menedéket.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.