Jeep Renegade: Európára méretezve

4,2 méter, Fiat-motorok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 10.00

Csúcskivitelében komoly terepképességeket ígér, de a látványt már alaphelyzetben is nyújtja a Jeep újdonsága, az olasz szálakkal rendelkező Renegade.


Bár fazonjában erősen emlékeztet rá, egyetlen fő mérete sem egyezik a Fiat 500L-családdal, így annak közelgő ofrroadosított, 500X kiadásától függetlenül próbálhat szerencsét a Fiat-Chrysler konglomerátum legújabb gyermeke, a Jeep Renegade. 

Minden idők legapróbb civil Jeep-modellje legalább olyan meglepő fizimiskával született meg, mint a Cherokee, csakhogy itt nem a túlzott áramvonalasítás, hanem éppen ellenkezőleg, a marcona, strapabíró, szögletes arculat hangsúlyozása vezetett a meglepő formavilághoz. 
A vadonatúj padlólemezre épülő Renegade nem a levegőbe beszél: terepképességeiben kétféle összkerékhajtási rendszerrel emelkedik a kategória átlaga fölé; a tizenhat(!) különböző hajtáslánc-variáció csak azért nem okoz zavart, mert vélhetően nem ugyanazon a piacon fogják mindet bevetni. 
Benzinmotorból háromféle van, az 1.4 Multiair 140, az 1.4 Multiair Turbo 160 vagy 170 lóerőt teljesít, míg az észak-amerikai eredetű, Európában nem is forgalmazott 2,4-es négyhengeres 184 lóerőt tud. 110 lóerős az 1,6 e.Torq Dual Fuel blokk. Az 1.6 MJet 120, a kétliteres dízel 140 vagy 170 lóerőt ad le. 
Mindezekhez hatfokozatú kézi vagy egyedülálló módon kilencfokozatú automata váltó társul (Európában csak a nagyobbik benzines, illetve dízelmotorokhoz, összkerékhajtással rendelhető.) 
Az Olaszországban gyártott, acél önhordó karosszériás Jeep Renegade állandó összkerékhajtási rendszere kérhető felezővel vagy anélkül; az osztómű 20:1 áttételű kúszófokozatot kínál. Nyugalmi helyzetében minden Renegade elsőkerék-hajtású; mindkét 4WD rendszer tartalmazza Jeep ismert Selec-Terrain rendszerét, amely hóra, homokra vagy sárra optimalizált hajtási tulajdonságokat biztosít – sőt, a kifejezetten terepbarátnak kikiáltott Trailhawk kivitellel akár sziklát is mászhatunk, legalábbis a programválasztó kapcsoló rendelkezik ilyen opcióval. 
A Trailhawk egyébként nem csak ügyesebb, látványosabb is mezei társainál: 20 mm-rel megnövelt hasmagasság, fenékvédő lemezek, megnövelt terepszögek, 205 mm-es rugóút és 480 mm-es gázlómélység jellemzi a piros vonószemeiről messziről felismerhető kis vagányt. 
Akár alkalmas a terepre, akár nem, a Renegade-nek elsősorban városi divatterepjáróként osztanak majd lapot, ezért különösen fontos a belső kialakítás. A beltérben kontrasztos elemek, jól variálható, alaphelyzetben 525 literes csomagtér, merész kárpitanyagok, valamint fejlett infotainment rendszer segít tartalmasan eltölteni az időt. 
Ennél is többet tud a Renegade: tetőpaneljei opcióként nem csak kibillenthetők, de ki is emelhetők (My Sky rendszer), így némi munka árán majdnem-kabrióként suhanhatunk; az üvegszál-erősítésű paneleknek biztonságos tárolóhelyet képeztek ki a csomagtartóban. 
Több kivitelben kínált UConnent online fedélzeti kommunikációs rendszerével szórakoztatja, széles körű biztonsági arzenáljával meg is óvja utasait a Jeep Renegade. Került bele sávelhagyásra figyelmeztető és frontális ütközésre intő rendszer, kiparkoláskor figyeli a keresztirányú forgalmat, borulásveszély esetén beavatkozik az ESP, ha pedig semmi nem segít, hét darab légzsák nyújt utolsó menedéket.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.