Olcsó minik és szupersportautók Genfben

Holnap nyit a Genfi Autószalon

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 19.30

Genfben 65 és 650 lóerő között ott lesz minden, amit ma az autóipar négy kerékre tud állítani. Na meg a jövő.

Velünk együtt várhatóan 700 ezren látogatnak el a Genfi Autó-kiállításra, amely minden évben március elején nyit. Idén március 6-16. között látogatható a szalon, hétköznap 10-20 óra között, hétvégén 9-től 19 óráig. A belépőjegyek ára felnőtteknek 16 frank (4130 Ft), 6 és 16 év közötti fiataloknak 9 frank (1550 Ft). Délután négy órától féláron lehet bejutni a Palexpo nevű kiállítási terület csarnokaiba.
Szalon, 84-ik alkalommal
Idén 84. alkalommal nyit meg a Genfi Autószalon. A tóparti város elegáns és semleges helyszín, amely azért válhatott a világ öt legfontosabb autószalonja egyikévé, mert sem a németek, sem a franciák nincsenek hazai pályán, mint ősszel a páratlan években Frankfurt am Mainban, a páros években Párizsban tartott kiállításon. Így minden márka szívesen mutat be újdonságokat, legfeljebb a franciák spájzolhatnának Párizsra.

Citroën C-Cactus

Nekik viszont annyi új autójuk érkezik, hogy nem érdemes halogatniuk a bemutatót. A Peugeot a többek között a nyújtott tengelytávú, hátul is tágas 308 kombit állítja ki, a Citroën a C-Cactus világpremierjét tartja, a Renault pedig lezár egy kínos fejezetet a Twingo II nyugdíjazásával.

Autóval vagy repülővel? 

Budapestről autóval nagyjából 1350 km a távolság, az út 11-16 óráig tart attól függően, mennyivel megyünk a német szakaszon, mekkora a hólyagunk és van-e hóesés vagy más akadály az Alpokban utazva. A 10 napos magyar és osztrák autópálya-matrica 5500 forintos költségéhez hozzá kell számolni 39 frankot a svájci sztrádahasználati díjra. A derék svájciak csak éves matricát árulnak, ami az EU-ban nem működhetne, de az alpesi ország nem tagja az Európai Uniónak. 7,5 literes benzinfogyasztással és a nyugati benzinárakkal számolva a 2700 kilométeres táv megtétele 101 000 forintba kerül sztrádadíjakkal együtt.

Két-három embernek a fapados repülő jutányosabb és sokkal gyorsabb. Érdemes repülővel menni, mert a kiállítási terület, a Palexpo közvetlenül a reptér tőszomszédságában van, gyalog át lehet sétálni. Genfbe bejutni sem gond a buszjárattal, a helyi tömegközlekedés pedig jó drága, de pontos, jól szervezett és kiszámítható.

Új magyar sportautó
A német autógyártóknak most is jól megy és hogy ez még inkább így legyen standonként több világpremierre számíthatunk. Magyar szemmel az egész szalon legfontosabb újdonsága az Audi TT. A sportautó harmadik generációja is Győrben készül, ráadásul most már a gyártás teljes folyamata a komplett autógyárrá bővített üzemben történik. Este többet megtudunk majd róla a VW konszern monstre bemutatóján, ahol a TT Coupé lehet jelen, a Roadster bemutatása ősszel várható. Az autó értékesítése is valamikor ősszel kezdődik.

BMW 4 Gran Coupe

Jön a BMW első egyterűje és az ínyencek 3-asa, az F36 kódú 4-es Gran Coupé, amely motortól függően 1,8-2,2 millió forinttal drágább a 3-asnál. A Mercedes-Benz a CL utódát átállítja a logikusabb, közérthetőbb és fennköltebb S-Coupé névre. Az autó az utat pásztázó sztereokamerával nemcsak elemzi az úthibákat és ehhez igazítja a futóművet, de kanyarban be is dönti az autót, mint egy motort, maximum 2,5 fokkal. Ez azért nem ugyanaz, mint felkeményíteni az ívkülső kerekek csillapítását.

Opel Adam Rocksot

Az Opel az Astra OPC-ből készített könnyebb és erősebb limitált szériát, valamint az Adam Rocksot állítja a középpontba, amely ősz elején debütálhat hazánkban, az augusztusi gyártásindítást követően.  
Parádé a kisautók között
Megnézzük, melyik a legjobb kisautó az itt bemutatkozó minik közül (107, Aygo, C1, Twingo), látni fogjuk az új Mazda2 előfutárát, ami a Mazda3-at és a Mazda6-ot elnézve minimum ígéretesnek tűnik. Megnézzük közelről, mit ér a kínaiak kísérlete, a ferdehátú Qoros 3? 

McLaren 650S

Nem hagyjuk ki a spektrum másik végén a szupersportautókat, köztük a McLaren 650S-t. Motorkerékpárt idéző neve überbéna ugyan és ránézésre nem több az MP4 12C modellfrissítésénél, de a McLaren nem ma kezdte, aligha véletlenül tolják önálló modellként a rivaldafénybe az agresszív, 100-ra 3,0, míg 200-ra 8,4 mp alatt kilövő sportkocsit.

Ferrari California T

A Ferrari a Californiából csinált olyan gépet a V8-as, 755 Nm nyomatékú turbómotorral, amellyel kapcsolatban elsuttogni is arcátlanság volna az alapmodell szót, a Lamborghini pedig a Gallardót váltja le a Huracannal. Valamit tudnia kell a 11 év után bemutatott utódnak, ha már a szénszálas és alumínium építésmód ellenére sem könnyebb elődjénél. Például a lányokról lerobbanthatja a bugyit.
Le Mans nagyjai
Az autóbuzéria különös bőséggel árad idén, mert külön tárlatot szenteltek a Le Mans-i 24 órás megbízhatósági versenynek. A Porsche visszatérésével és a Toyota egyre versenyképesebb torpedóival sokkal izgalmasabbnak ígérkezik az eddiginél, bár az Audi hegemóniája sokszor nagyon kevésen múlt, a 2011-es csata a Peugeot-val örökre emlékezetes marad. A Le Mans-i 24 órás a National Geographic felmérése szerint a megkérdezettek fejében fontosabb sporteseményként él a focivébénél, sőt az olimpiai játékoknál is. Ezt nem hisszük, de jól hangzik.

1929 Bentley Speed Six

Itt lesz az 1923-as első viadalt megnyerő Chenard&Walcker, a feledhetetlen Bentley Speed Six, a Ferrari 166 MM, a Jaguar D-Type és az XJR9, a Ford GT40, a Matra 670. Látható egy kisebb Porsche armada (917, 956 és az 1998-as győztes, a GT1). A Peugeot a 905-öst és a 908-ast engedi el a Genfi-tó parjára, az Audi pedig a tavalyi futamot megnyerő Audi R18 E-Tron Quattro Hybriddel képviselteti magát. A Le Mans-i kiállítás a 3-as csarnokban látható, 1800 négyzetméteren. 
Cikkeink Genfből
A legtöbb autóról már írtunk, de egészen biztosan lesznek meglepetések is. Híreinket az eddig elérhető újdonságokról Genf-rovatunkban találjátok, amely mostantól a helyszínről frissül mindazzal, amit látunk-hallunk Genfben. 
Gajdán Miklós és jómagam már itt vagyunk, a többiek a BMW X5-tel veretnek át a hegyeken. A 313 lóerős és 630 Nm forgatónyomatékú 40d-n nem múlna a tempó, de a radarban gazdag osztrák szakasz 130-as és a svájci autópályák 120 km/órás korlátozása nekünk is szent. De hamarosan összeáll a brigád és indul a termelés. Nézzetek vissza minél többször: /genf

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.