Elkészült a világ alighanem leggyorsabb személyautója

Koenigsegg One:1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 09.00

Vége a csatának, legalábbis egyelőre: a Koenigsegg megépítette régóta ígérgetett szörnyszülöttjét. A One:1 minden lóerejére csupán egyetlen kilogramm jut.

Kilónként egy lóerő: utoljára a tavaly nyári Pikes Peak-i hegyi felfutón induló Peugeot versenyautó kapcsán emlegettük a bűvös aránypárt, és lám, mi lett belőle (bár gyanítjuk, a sikerben nagyobb részt vállalt a pilóta Sebastien Loeb). 

A Koenigsegg maga is régóta ígérgeti, hogy megépíti hasonlóan embertelen autóját, csak ő utcai használatra – már amennyire a svéd manufaktúra termékei hétköznapi közlekedési eszköznek tekinthetők. 
A holnapi világpremier előtt nyilvánosságra hozott adatok szerint azonban a sajátos tömegviszonyairól elnevezett One:1 nem csak erős, de nagyon gyors is lesz: a számítógépes szimulációk szerint végsebessége gond nélkül meghaladhatja a 440 km/órát, ami kényelmesen a világ jelenlegi leggyorsabb autója elé helyezi. A vicc az egészben, hogy a gyártó állítása szerint a végsebesség nem volt prioritás, az autót elsősorban pályára tervezték – erre engednek következtetni az autóra felszerelt, Y sebességindexű abroncsok is: ezek ugyanis pontosan 440 km/óráig vannak hitelesítve, azaz az elméleti sebességi csúcs elérésére már nem alkalmasak. 
Akárhogy is, ilyen menetteljesítményekhez az ötliteres V8-as blokk 7500/percnél leadott 1 megawatt (1340 LE) teljesítménye önmagában nem volna elég: brutális aerodinamikai arzenált vet be az Agera alapjaira építkező autó. Nem csak a hatalmas hátsó szárny állása változtatható, hanem az elöl elhelyezett, egymástól függetlenül állítható légterelő lapok helyzete is. 260 km/óránál 610, 440-nél már 830 kg préseli az aszfalthoz az 1,3 tonnás pokolfajzatot; ez megmagyarázza az akár 2 g-s oldalgyorsulási értéket. 
Az adaptív futómű műholdas összeköttetést használva előre alkalmazkodik az út nyomvonalában bekövetkező változásokhoz. Az ultrakönnyű szénszálas karosszéria opcióként nyers, lakkozott kivitelben is megrendelhető, a hasmagasság állítható, az egyedi programozású ESP elöl-hátul kerámiatárcsás fékrendszert vezérel. 
Az opciók sora hosszú és részletes, gyakorlatilag egyetlen dolgot nem tehetünk meg az autóval: nem vásárolhatjuk meg, mivel a teljes kontingens előre, látatlanban elkelt.

Kommentek

  • hova

    Egyik sem az enyém, előre szólok!

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.