Elkészült a világ alighanem leggyorsabb személyautója

Koenigsegg One:1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 09.00

Vége a csatának, legalábbis egyelőre: a Koenigsegg megépítette régóta ígérgetett szörnyszülöttjét. A One:1 minden lóerejére csupán egyetlen kilogramm jut.

Kilónként egy lóerő: utoljára a tavaly nyári Pikes Peak-i hegyi felfutón induló Peugeot versenyautó kapcsán emlegettük a bűvös aránypárt, és lám, mi lett belőle (bár gyanítjuk, a sikerben nagyobb részt vállalt a pilóta Sebastien Loeb). 

A Koenigsegg maga is régóta ígérgeti, hogy megépíti hasonlóan embertelen autóját, csak ő utcai használatra – már amennyire a svéd manufaktúra termékei hétköznapi közlekedési eszköznek tekinthetők. 
A holnapi világpremier előtt nyilvánosságra hozott adatok szerint azonban a sajátos tömegviszonyairól elnevezett One:1 nem csak erős, de nagyon gyors is lesz: a számítógépes szimulációk szerint végsebessége gond nélkül meghaladhatja a 440 km/órát, ami kényelmesen a világ jelenlegi leggyorsabb autója elé helyezi. A vicc az egészben, hogy a gyártó állítása szerint a végsebesség nem volt prioritás, az autót elsősorban pályára tervezték – erre engednek következtetni az autóra felszerelt, Y sebességindexű abroncsok is: ezek ugyanis pontosan 440 km/óráig vannak hitelesítve, azaz az elméleti sebességi csúcs elérésére már nem alkalmasak. 
Akárhogy is, ilyen menetteljesítményekhez az ötliteres V8-as blokk 7500/percnél leadott 1 megawatt (1340 LE) teljesítménye önmagában nem volna elég: brutális aerodinamikai arzenált vet be az Agera alapjaira építkező autó. Nem csak a hatalmas hátsó szárny állása változtatható, hanem az elöl elhelyezett, egymástól függetlenül állítható légterelő lapok helyzete is. 260 km/óránál 610, 440-nél már 830 kg préseli az aszfalthoz az 1,3 tonnás pokolfajzatot; ez megmagyarázza az akár 2 g-s oldalgyorsulási értéket. 
Az adaptív futómű műholdas összeköttetést használva előre alkalmazkodik az út nyomvonalában bekövetkező változásokhoz. Az ultrakönnyű szénszálas karosszéria opcióként nyers, lakkozott kivitelben is megrendelhető, a hasmagasság állítható, az egyedi programozású ESP elöl-hátul kerámiatárcsás fékrendszert vezérel. 
Az opciók sora hosszú és részletes, gyakorlatilag egyetlen dolgot nem tehetünk meg az autóval: nem vásárolhatjuk meg, mivel a teljes kontingens előre, látatlanban elkelt.

Kommentek

  • hova

    Egyik sem az enyém, előre szólok!

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.