Kilónként egy lóerő: utoljára a tavaly nyári Pikes Peak-i hegyi felfutón induló Peugeot versenyautó kapcsán emlegettük a bűvös aránypárt, és lám, mi lett belőle (bár gyanítjuk, a sikerben nagyobb részt vállalt a pilóta Sebastien Loeb). 

A Koenigsegg maga is régóta ígérgeti, hogy megépíti hasonlóan embertelen autóját, csak ő utcai használatra – már amennyire a svéd manufaktúra termékei hétköznapi közlekedési eszköznek tekinthetők. 
A holnapi világpremier előtt nyilvánosságra hozott adatok szerint azonban a sajátos tömegviszonyairól elnevezett One:1 nem csak erős, de nagyon gyors is lesz: a számítógépes szimulációk szerint végsebessége gond nélkül meghaladhatja a 440 km/órát, ami kényelmesen a világ jelenlegi leggyorsabb autója elé helyezi. A vicc az egészben, hogy a gyártó állítása szerint a végsebesség nem volt prioritás, az autót elsősorban pályára tervezték – erre engednek következtetni az autóra felszerelt, Y sebességindexű abroncsok is: ezek ugyanis pontosan 440 km/óráig vannak hitelesítve, azaz az elméleti sebességi csúcs elérésére már nem alkalmasak. 
Akárhogy is, ilyen menetteljesítményekhez az ötliteres V8-as blokk 7500/percnél leadott 1 megawatt (1340 LE) teljesítménye önmagában nem volna elég: brutális aerodinamikai arzenált vet be az Agera alapjaira építkező autó. Nem csak a hatalmas hátsó szárny állása változtatható, hanem az elöl elhelyezett, egymástól függetlenül állítható légterelő lapok helyzete is. 260 km/óránál 610, 440-nél már 830 kg préseli az aszfalthoz az 1,3 tonnás pokolfajzatot; ez megmagyarázza az akár 2 g-s oldalgyorsulási értéket. 
Az adaptív futómű műholdas összeköttetést használva előre alkalmazkodik az út nyomvonalában bekövetkező változásokhoz. Az ultrakönnyű szénszálas karosszéria opcióként nyers, lakkozott kivitelben is megrendelhető, a hasmagasság állítható, az egyedi programozású ESP elöl-hátul kerámiatárcsás fékrendszert vezérel. 
Az opciók sora hosszú és részletes, gyakorlatilag egyetlen dolgot nem tehetünk meg az autóval: nem vásárolhatjuk meg, mivel a teljes kontingens előre, látatlanban elkelt.