Elkészült a világ alighanem leggyorsabb személyautója

Koenigsegg One:1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 09.00

Vége a csatának, legalábbis egyelőre: a Koenigsegg megépítette régóta ígérgetett szörnyszülöttjét. A One:1 minden lóerejére csupán egyetlen kilogramm jut.

Kilónként egy lóerő: utoljára a tavaly nyári Pikes Peak-i hegyi felfutón induló Peugeot versenyautó kapcsán emlegettük a bűvös aránypárt, és lám, mi lett belőle (bár gyanítjuk, a sikerben nagyobb részt vállalt a pilóta Sebastien Loeb). 

A Koenigsegg maga is régóta ígérgeti, hogy megépíti hasonlóan embertelen autóját, csak ő utcai használatra – már amennyire a svéd manufaktúra termékei hétköznapi közlekedési eszköznek tekinthetők. 
A holnapi világpremier előtt nyilvánosságra hozott adatok szerint azonban a sajátos tömegviszonyairól elnevezett One:1 nem csak erős, de nagyon gyors is lesz: a számítógépes szimulációk szerint végsebessége gond nélkül meghaladhatja a 440 km/órát, ami kényelmesen a világ jelenlegi leggyorsabb autója elé helyezi. A vicc az egészben, hogy a gyártó állítása szerint a végsebesség nem volt prioritás, az autót elsősorban pályára tervezték – erre engednek következtetni az autóra felszerelt, Y sebességindexű abroncsok is: ezek ugyanis pontosan 440 km/óráig vannak hitelesítve, azaz az elméleti sebességi csúcs elérésére már nem alkalmasak. 
Akárhogy is, ilyen menetteljesítményekhez az ötliteres V8-as blokk 7500/percnél leadott 1 megawatt (1340 LE) teljesítménye önmagában nem volna elég: brutális aerodinamikai arzenált vet be az Agera alapjaira építkező autó. Nem csak a hatalmas hátsó szárny állása változtatható, hanem az elöl elhelyezett, egymástól függetlenül állítható légterelő lapok helyzete is. 260 km/óránál 610, 440-nél már 830 kg préseli az aszfalthoz az 1,3 tonnás pokolfajzatot; ez megmagyarázza az akár 2 g-s oldalgyorsulási értéket. 
Az adaptív futómű műholdas összeköttetést használva előre alkalmazkodik az út nyomvonalában bekövetkező változásokhoz. Az ultrakönnyű szénszálas karosszéria opcióként nyers, lakkozott kivitelben is megrendelhető, a hasmagasság állítható, az egyedi programozású ESP elöl-hátul kerámiatárcsás fékrendszert vezérel. 
Az opciók sora hosszú és részletes, gyakorlatilag egyetlen dolgot nem tehetünk meg az autóval: nem vásárolhatjuk meg, mivel a teljes kontingens előre, látatlanban elkelt.

Kommentek

  • hova

    Egyik sem az enyém, előre szólok!

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.