Elektronikus zsarnokgyík

Volkswagen T-Roc

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 13.00

Bár neve igazi terephőst sugall, valójában csak szabadidőjármű, annak viszont nem akármilyen a Volkswagen Golffal rokon offroader.

A konszern MQB platformja és egy csomó elektronika: nincs is másra szüksége a Volkswagennek, hogy gyakorlatilag bármilyen kompakt autót létrehozzon. Jelen esetben egy vagány kis szabadidőjárművet, amely a Golf Haldex-kuplungos összkerékhajtását kapta, és hozzá egy nagy adag segédrendszert. 

A T-Roc kifejezetten apró: mindössze 4,18 méter hosszú, 1,83 széles és 1,50 magas; tengelytávja 2,59 méter. Hajtáslánca egy 184 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotorban (210 km/óra, 6,9 mp, 4,9 l/100km) indul, amely egy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül hajtja a négy kereket. Ennek módjáról a DSG váltó karjának tetejébe beépített, három állású üzemmód-kapcsolóval dönthetünk: utcára, terepre és havas felületre eltérő paraméterekkel vezérli a motort, a váltót, a 4Motion összkerékhajtást, az elektronikus differenciálzárat és a többi rendszert a központi agy. 
Ami a terephangulatú megjelenést illeti, méhsejt-szerkezetű hűtőmaszk, LED-es fényszórók és szintén LED-es terepreflektorok teremtenek marcona karaktert. Utóbbiakhoz beépített, a kormányszöget követve elforgó kamera tartozik, ami offroad üzemben folyamatosan – a lámpáknak köszönhetően akár éjjel is – milliméter pontosan mutatja a vezetőnek, hogy merre, mibe gördülnek a kerekei. Természetesen hátra is került kamera, hagyományosabb feladatkörrel. 
A névben a T logikusan a Volkswagen SUV-kínálatával (Touareg, Tiguan, Taigun) cseng egybe, de másra is utal: az autó tetőlemeze két részre osztva kiemelhető helyéről; ilyenkor a paneleket a csomagtartóban elhelyezve, a keret nélküli oldalablakokat leengedve a T-Roc gyakorlatilag kabrióként funkcionál. 
Ha már lent vannak az ablakok, vessünk egy pillantást a beltérre: az autóban egyáltalán nincsenek mechanikus kezelőszervek, illetve műszerek: utóbbiakat a következő generációs Audi TT-n megismert, méretes LCD-panel helyettesíti, míg a fedélzeti funkciók egy táblaszámítógépről vezérelhetők. 
A lényeg természetesen a testre szabhatóság, amit legkönnyebben a terep-üzemmód aktiválásával demonstrálhatunk: a sebességmérő kalibrációja ilyenkor 80 km/óránál véget ér, a középkonzoli kijelző pedig automatikusan megjeleníti az orrkamera képét.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.