Elektronikus zsarnokgyík

Volkswagen T-Roc

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 13.00

Bár neve igazi terephőst sugall, valójában csak szabadidőjármű, annak viszont nem akármilyen a Volkswagen Golffal rokon offroader.

A konszern MQB platformja és egy csomó elektronika: nincs is másra szüksége a Volkswagennek, hogy gyakorlatilag bármilyen kompakt autót létrehozzon. Jelen esetben egy vagány kis szabadidőjárművet, amely a Golf Haldex-kuplungos összkerékhajtását kapta, és hozzá egy nagy adag segédrendszert. 

A T-Roc kifejezetten apró: mindössze 4,18 méter hosszú, 1,83 széles és 1,50 magas; tengelytávja 2,59 méter. Hajtáslánca egy 184 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotorban (210 km/óra, 6,9 mp, 4,9 l/100km) indul, amely egy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül hajtja a négy kereket. Ennek módjáról a DSG váltó karjának tetejébe beépített, három állású üzemmód-kapcsolóval dönthetünk: utcára, terepre és havas felületre eltérő paraméterekkel vezérli a motort, a váltót, a 4Motion összkerékhajtást, az elektronikus differenciálzárat és a többi rendszert a központi agy. 
Ami a terephangulatú megjelenést illeti, méhsejt-szerkezetű hűtőmaszk, LED-es fényszórók és szintén LED-es terepreflektorok teremtenek marcona karaktert. Utóbbiakhoz beépített, a kormányszöget követve elforgó kamera tartozik, ami offroad üzemben folyamatosan – a lámpáknak köszönhetően akár éjjel is – milliméter pontosan mutatja a vezetőnek, hogy merre, mibe gördülnek a kerekei. Természetesen hátra is került kamera, hagyományosabb feladatkörrel. 
A névben a T logikusan a Volkswagen SUV-kínálatával (Touareg, Tiguan, Taigun) cseng egybe, de másra is utal: az autó tetőlemeze két részre osztva kiemelhető helyéről; ilyenkor a paneleket a csomagtartóban elhelyezve, a keret nélküli oldalablakokat leengedve a T-Roc gyakorlatilag kabrióként funkcionál. 
Ha már lent vannak az ablakok, vessünk egy pillantást a beltérre: az autóban egyáltalán nincsenek mechanikus kezelőszervek, illetve műszerek: utóbbiakat a következő generációs Audi TT-n megismert, méretes LCD-panel helyettesíti, míg a fedélzeti funkciók egy táblaszámítógépről vezérelhetők. 
A lényeg természetesen a testre szabhatóság, amit legkönnyebben a terep-üzemmód aktiválásával demonstrálhatunk: a sebességmérő kalibrációja ilyenkor 80 km/óránál véget ér, a középkonzoli kijelző pedig automatikusan megjeleníti az orrkamera képét.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.