Elektronikus zsarnokgyík

Volkswagen T-Roc

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 13.00

Bár neve igazi terephőst sugall, valójában csak szabadidőjármű, annak viszont nem akármilyen a Volkswagen Golffal rokon offroader.

A konszern MQB platformja és egy csomó elektronika: nincs is másra szüksége a Volkswagennek, hogy gyakorlatilag bármilyen kompakt autót létrehozzon. Jelen esetben egy vagány kis szabadidőjárművet, amely a Golf Haldex-kuplungos összkerékhajtását kapta, és hozzá egy nagy adag segédrendszert. 

A T-Roc kifejezetten apró: mindössze 4,18 méter hosszú, 1,83 széles és 1,50 magas; tengelytávja 2,59 méter. Hajtáslánca egy 184 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotorban (210 km/óra, 6,9 mp, 4,9 l/100km) indul, amely egy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül hajtja a négy kereket. Ennek módjáról a DSG váltó karjának tetejébe beépített, három állású üzemmód-kapcsolóval dönthetünk: utcára, terepre és havas felületre eltérő paraméterekkel vezérli a motort, a váltót, a 4Motion összkerékhajtást, az elektronikus differenciálzárat és a többi rendszert a központi agy. 
Ami a terephangulatú megjelenést illeti, méhsejt-szerkezetű hűtőmaszk, LED-es fényszórók és szintén LED-es terepreflektorok teremtenek marcona karaktert. Utóbbiakhoz beépített, a kormányszöget követve elforgó kamera tartozik, ami offroad üzemben folyamatosan – a lámpáknak köszönhetően akár éjjel is – milliméter pontosan mutatja a vezetőnek, hogy merre, mibe gördülnek a kerekei. Természetesen hátra is került kamera, hagyományosabb feladatkörrel. 
A névben a T logikusan a Volkswagen SUV-kínálatával (Touareg, Tiguan, Taigun) cseng egybe, de másra is utal: az autó tetőlemeze két részre osztva kiemelhető helyéről; ilyenkor a paneleket a csomagtartóban elhelyezve, a keret nélküli oldalablakokat leengedve a T-Roc gyakorlatilag kabrióként funkcionál. 
Ha már lent vannak az ablakok, vessünk egy pillantást a beltérre: az autóban egyáltalán nincsenek mechanikus kezelőszervek, illetve műszerek: utóbbiakat a következő generációs Audi TT-n megismert, méretes LCD-panel helyettesíti, míg a fedélzeti funkciók egy táblaszámítógépről vezérelhetők. 
A lényeg természetesen a testre szabhatóság, amit legkönnyebben a terep-üzemmód aktiválásával demonstrálhatunk: a sebességmérő kalibrációja ilyenkor 80 km/óránál véget ér, a középkonzoli kijelző pedig automatikusan megjeleníti az orrkamera képét.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.