Ha Volvo, akkor kombi: évtizedeken át égették bele magukat a svédek hatalmas acélszekrényei tudatalattinkba. Az ötvenes évek Duettjétől az ős-kocka 200-a szérián át a gigantikus 900-asokig elképzelhetetlen a Volvo kombi nélkül. 

A Concept Estate mégsem ezt, hanem egy másik műfajt: a teljes méretű szabadidőjárművet előlegezi meg; pedig az ősszel érkező XC90 előtanulmánya önmagában is megállna a lábán. 
Külső formavilágával majdhogynem foglalkozni sem érdemes, a letisztult vonalak, a markáns orr már mind ismerős a koncepció-trió előző két tagjáról, a Concept Coupéról és a Concept XC Coupéról. 
Az utastérben azonban ismét új vonalakat rajzolt fel a Volvo. Megint a múlt randevúzik a jövővel: a klasszikus kezelőszervek egyszerű rajzolata a P1800ES kombi-kupé finom stílusjegyeit idézik, a nyomógombok és kapcsolók többségét azonban eltüntették a dizájnerek, helyettük hatalmas, átkonfigurálható, az elsődleges műszeregységgel is kommunikáló táblaszámítógép jelent meg a műszerfalon. 
A prémium gyártók szeretnek a részletekkel eldicsekedni, és ebben az esetben erre minden oka meg is van a Volvónak: a bőrkárpitok a legjobb skóciai manufaktúrából, az üvegelemek ősi svéd műhelyből származnak, a szőnyegeket szintén egy helyi kézműves mester szállította. 
A csomagtartó üvegpadlója alatt, ahol a Concept XC Coupé extrémsport-kiegészítőket hordott, egy tradicionális svéd szabadidős játék, a kubb kellékei találhatók: a célbadobás és a teke keresztezésének tekinthető játék valamikor a viking időkben született, ennél messzebb igazán felesleges volna menniük a svédeknek a hagyománytiszteletben.