Múltat ‘s jövendőt

Volvo Concept Estate

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.27. 14.00

Retró elemek futurisztikus tálalásban: ezzel a nagyon skandináv kettősséggel lépett színre a Volvo kombi-tanulmánya, a Concept Estate. Kézműves anyagokkal és múzeumi tárlattal gazdagították a leendő XC90 előhírnökét.

Ha Volvo, akkor kombi: évtizedeken át égették bele magukat a svédek hatalmas acélszekrényei tudatalattinkba. Az ötvenes évek Duettjétől az ős-kocka 200-a szérián át a gigantikus 900-asokig elképzelhetetlen a Volvo kombi nélkül. 

A Concept Estate mégsem ezt, hanem egy másik műfajt: a teljes méretű szabadidőjárművet előlegezi meg; pedig az ősszel érkező XC90 előtanulmánya önmagában is megállna a lábán. 
Külső formavilágával majdhogynem foglalkozni sem érdemes, a letisztult vonalak, a markáns orr már mind ismerős a koncepció-trió előző két tagjáról, a Concept Coupéról és a Concept XC Coupéról. 
Az utastérben azonban ismét új vonalakat rajzolt fel a Volvo. Megint a múlt randevúzik a jövővel: a klasszikus kezelőszervek egyszerű rajzolata a P1800ES kombi-kupé finom stílusjegyeit idézik, a nyomógombok és kapcsolók többségét azonban eltüntették a dizájnerek, helyettük hatalmas, átkonfigurálható, az elsődleges műszeregységgel is kommunikáló táblaszámítógép jelent meg a műszerfalon. 
A prémium gyártók szeretnek a részletekkel eldicsekedni, és ebben az esetben erre minden oka meg is van a Volvónak: a bőrkárpitok a legjobb skóciai manufaktúrából, az üvegelemek ősi svéd műhelyből származnak, a szőnyegeket szintén egy helyi kézműves mester szállította. 
A csomagtartó üvegpadlója alatt, ahol a Concept XC Coupé extrémsport-kiegészítőket hordott, egy tradicionális svéd szabadidős játék, a kubb kellékei találhatók: a célbadobás és a teke keresztezésének tekinthető játék valamikor a viking időkben született, ennél messzebb igazán felesleges volna menniük a svédeknek a hagyománytiszteletben.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “a teljes méretű szabadidőjármű” ez magyarul nagy/luxus SUV. Anna idején is valami hasonló volt az XC90 tanulmánya, bár ott többet dolgoztak a műszaki kísérleteken mint a formán.

    Ez így megnyújtva jöhetne új V70ként. Főleg hogy nem is emelt hasmagasságú és kombitanulmány a neve.

    A középkonzolba rakott Ipaddal valamit kellene kezdene, ez enm annyira randa mint a Tesla megoldása de azért messze van a harmónikustól…

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.