Kényeztetés 330-nál

Fürgébb a 12C-nél a McLaren 650S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.27. 18.00

Közzétette új szupersportkocsijának adatait a McLaren. A 650S úgy megy, mint egy lecsupaszított közúti versenyautó, de nem nélkülözi a tehetős vásárló által joggal elvárható kényelmi extrákat.

Vajon kívánhat-e többet egy McLaren-vásárló, mint hogy új autója 8,4 másodperc alatt katapultáljon 200 km/órára, 30, 5 méteren álljon meg 100 km/óráról, vagy 10,5 másodperc alatt fussa a 400 métert? 

A jelek szerint igen. Voltaképpen nincs miért csodálkozni azon, hogy a 12C hajtásláncából élő 650S fedélzetére jutott digitális rádióvevő és Bluetooth audio streaming, vagy hogy a kormányt ki- és beszálláskor villanymotor húzza odébb, de az is lehetett volna, hogy a szénszálas vázig csupaszítják a kocsit, és a hatpontos versenyöv az egyetlen extra, aminek örülhet szegény ágról szakadt milliomos. 
Úgy tűnik viszont, ezt a szerepet áttestálja a továbbra is gyártásban maradó 12C kupéra a McLaren, és a 650S vérbeli Gran Turismóként színesíti a márka kínálatát. 
Attól persze, hogy rendes burkolatokat és zajcsillapítást kapott, még lehet félelmetesen brutális jószág – az is. Álló helyzetből három másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 300 km/óráig 25,4 másodpercig tart a sprint, a száguldásnak csak 333 km/óránál van vége. Nulláról kétszázig fél másodpercet ver a 12C-re az új modell, a legendás F1 pedig kerek egy másodperccel marad el mögötte.
A szárazon 1390 kg tömegű kupé lassításáról alapkivitelben karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik; 200 km/óráról 123 méteren, százról 30,5-ön áll meg az autó – nem tudni, hogy ezekben a félelmetesen jó adatokban a hátsó fékszárny is közreműködött-e. 
A 3,8 literes V8-as turbómotor 650 lóerőt és 678 Nm nyomatékot mozgósít, ami négyféle menetprogram (téli, normál, sport, versenypálya) szerint meghatározott mértékben és módon juthat az aszfaltra. A McLaren egyébként papíron egészen takarékosnak tűnik, hivatalos átlagfogyasztása baráti 11,7 l/100km, de ezt senki nem fogja számon kérni rajta.

Kommentek

  • hova

    “200 km/óráról 23 méteren, százról 30,5-ön áll meg az autó ”
    Ötvennél pedig 60 méter kell neki………….! Tényleg remek auto.

  • sveqs

    hehe … százhuszonhárom méter az, lemaradt az egyes :)

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.