Kényeztetés 330-nál

Fürgébb a 12C-nél a McLaren 650S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.27. 18.00

Közzétette új szupersportkocsijának adatait a McLaren. A 650S úgy megy, mint egy lecsupaszított közúti versenyautó, de nem nélkülözi a tehetős vásárló által joggal elvárható kényelmi extrákat.

Vajon kívánhat-e többet egy McLaren-vásárló, mint hogy új autója 8,4 másodperc alatt katapultáljon 200 km/órára, 30, 5 méteren álljon meg 100 km/óráról, vagy 10,5 másodperc alatt fussa a 400 métert? 

A jelek szerint igen. Voltaképpen nincs miért csodálkozni azon, hogy a 12C hajtásláncából élő 650S fedélzetére jutott digitális rádióvevő és Bluetooth audio streaming, vagy hogy a kormányt ki- és beszálláskor villanymotor húzza odébb, de az is lehetett volna, hogy a szénszálas vázig csupaszítják a kocsit, és a hatpontos versenyöv az egyetlen extra, aminek örülhet szegény ágról szakadt milliomos. 
Úgy tűnik viszont, ezt a szerepet áttestálja a továbbra is gyártásban maradó 12C kupéra a McLaren, és a 650S vérbeli Gran Turismóként színesíti a márka kínálatát. 
Attól persze, hogy rendes burkolatokat és zajcsillapítást kapott, még lehet félelmetesen brutális jószág – az is. Álló helyzetből három másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 300 km/óráig 25,4 másodpercig tart a sprint, a száguldásnak csak 333 km/óránál van vége. Nulláról kétszázig fél másodpercet ver a 12C-re az új modell, a legendás F1 pedig kerek egy másodperccel marad el mögötte.
A szárazon 1390 kg tömegű kupé lassításáról alapkivitelben karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik; 200 km/óráról 123 méteren, százról 30,5-ön áll meg az autó – nem tudni, hogy ezekben a félelmetesen jó adatokban a hátsó fékszárny is közreműködött-e. 
A 3,8 literes V8-as turbómotor 650 lóerőt és 678 Nm nyomatékot mozgósít, ami négyféle menetprogram (téli, normál, sport, versenypálya) szerint meghatározott mértékben és módon juthat az aszfaltra. A McLaren egyébként papíron egészen takarékosnak tűnik, hivatalos átlagfogyasztása baráti 11,7 l/100km, de ezt senki nem fogja számon kérni rajta.

Kommentek

  • hova

    “200 km/óráról 23 méteren, százról 30,5-ön áll meg az autó ”
    Ötvennél pedig 60 méter kell neki………….! Tényleg remek auto.

  • sveqs

    hehe … százhuszonhárom méter az, lemaradt az egyes :)

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.