Opel Astra OPC Extreme: könnyű lábú fenevad

300 lóerő, mínusz 100 kg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.26. 14.00

Az Extreme nevéhez illően szélsőséges darab: alapját az Astra Cup versenyautó adja, tömegét nemes anyagok felhasználásával csökkentették le számottevően.

Amikor január végén megszellőztették, csak annyit árultak el róla, hogy alapját a nürburgringi hosszú távú bajnokságban (VLN) rajthoz álló Astra OPC Cup versenyautó adja, és hogy korlátozott példányszámban gyártani is szándékozzák a szélsebes utcai kupét. 

Most kiderült, hogy az OPC Astra kétliteres turbómotorjának teljesítményét 280-ról 300 lóerőre emelték, az autót pedig szénszálas és egyéb drága alkatrészek felhasználásával 100 kilótól szabadították meg: a teljesség igénye nélkül: 6,7 kilót spóroltak a merev szénszálas tetőlemez alkalmazásával, az alumínium kerékdobok darabonként másfél kilóval könnyebbek a gyári acél daraboknál – ez a két tétel egyébként különösen fontos, hiszen mélyebb tömegközéppontot, illetve csekélyebb centrifugális erőt eredményeznek, így hatványozottan hozzájárulnak a precízebb vezethetőséghez. 
Szénszálból készült még a hátsó légterelő, a diffúzor, a motorházfedél, a futómű-kitámasztás, a motorburkolat, és a kerekek is. A fékrendszer hatdugattyús Brembo darab, 370 mm-es tárcsával, a hátsó üléseket kidobták, helyükre bukókeretet hegesztettek be. 
Recaro versenyülések, hatpontos Schroth övek, szénszálas merevítésű, sárga öltésekkel varrott szarvasbőr-kormány teszi fel a pontot arra a i-re, amelyet a közvetlen benzinbefecskendezéses, változó szelepvezérlésű, kétliteres turbómotor rajzol ki; a teljesen alumínium szerkezetű motor teljesítménye 300 lóerő (ezzel ez minden idők legerősebb négyhengeres Opel-motorja), nyomatéka hatfokozatú kézi sebességváltón, majd részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a hajtott kerekekhez.

Kommentek

  • v_Petya25

    Hú, nagyon állat, versenyre fel…

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.