Opel Astra OPC Extreme: könnyű lábú fenevad

300 lóerő, mínusz 100 kg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.26. 14.00

Az Extreme nevéhez illően szélsőséges darab: alapját az Astra Cup versenyautó adja, tömegét nemes anyagok felhasználásával csökkentették le számottevően.

Amikor január végén megszellőztették, csak annyit árultak el róla, hogy alapját a nürburgringi hosszú távú bajnokságban (VLN) rajthoz álló Astra OPC Cup versenyautó adja, és hogy korlátozott példányszámban gyártani is szándékozzák a szélsebes utcai kupét. 

Most kiderült, hogy az OPC Astra kétliteres turbómotorjának teljesítményét 280-ról 300 lóerőre emelték, az autót pedig szénszálas és egyéb drága alkatrészek felhasználásával 100 kilótól szabadították meg: a teljesség igénye nélkül: 6,7 kilót spóroltak a merev szénszálas tetőlemez alkalmazásával, az alumínium kerékdobok darabonként másfél kilóval könnyebbek a gyári acél daraboknál – ez a két tétel egyébként különösen fontos, hiszen mélyebb tömegközéppontot, illetve csekélyebb centrifugális erőt eredményeznek, így hatványozottan hozzájárulnak a precízebb vezethetőséghez. 
Szénszálból készült még a hátsó légterelő, a diffúzor, a motorházfedél, a futómű-kitámasztás, a motorburkolat, és a kerekek is. A fékrendszer hatdugattyús Brembo darab, 370 mm-es tárcsával, a hátsó üléseket kidobták, helyükre bukókeretet hegesztettek be. 
Recaro versenyülések, hatpontos Schroth övek, szénszálas merevítésű, sárga öltésekkel varrott szarvasbőr-kormány teszi fel a pontot arra a i-re, amelyet a közvetlen benzinbefecskendezéses, változó szelepvezérlésű, kétliteres turbómotor rajzol ki; a teljesen alumínium szerkezetű motor teljesítménye 300 lóerő (ezzel ez minden idők legerősebb négyhengeres Opel-motorja), nyomatéka hatfokozatú kézi sebességváltón, majd részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a hajtott kerekekhez.

Kommentek

  • v_Petya25

    Hú, nagyon állat, versenyre fel…

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.