MINI Clubman Concept: már majdnem normális

Sokkal nagyobb elődjénél a következő MINI kombi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.26. 11.00

Elveszítette aszimmetrikus ajtókialakítását, cserébe tágasabb és praktikusabb lesz a MINI Clubman következő generációja. A koncepcióautó újszerű kezelőfelülettel lép színre.

Huszonhat centiméterrel hosszabb és közel tizenhéttel szélesebb elődjénél a MINI Clubman második kiadása. 4,2 méteres testét légbeömlők, az anyavállalat BMW kupéitól ellesett, örvénylés-csökkentő nyílások és szokatlanul sok ajtórés tagolja: míg az első Clubman három oldalajtóval operált, a mostani kiadás feladta az értelmetlen geget, és átállt a praktikusabb négyajtós kivitelre. 

Hátul persze megmaradt a szárnyas ajtó, ami a jelentősen nagyobb szélesség (1,84 m) mellett, a vízszintesre átforgatott hátsó lámpatestekkel együtt különösen impozáns látványt nyújt – nem mellékesen ez indokolta az osztott tetőspoiler alkalmazását. Izgalmas stíluselem a tetőn az egybefüggő panorámatetőt kiváltó, kétrészes plexi felület. 
A nagyobb külméretek tágasabb férőhelyet, és ezáltal valódi ötszemélyesnek mondott utasteret eredményeztek. A kék, piros és fekete bőrkárpitok, a faanyagok és a mindenütt alkalmazott diszkrét háttérvilágítás nemes környezetet teremt, ugyanakkor az ajtókban tárolórekeszeket találunk. A csomagtartó kétfenekű, méghozzá az átlátszó fajtából: az üveglap alatt illik tisztán és rendezett tárolni cuccainkat. 
A kezelőfelület is átalakult: míg az elrendezés megmaradt, mostantól minden óra digitális (bár ez a sorozatgyártásig minden bizonnyal változik majd), a középső monitoron megjelenő információk három, programozható gomb segítségével közvetlenül érhetők el. A MINI-ben megszokott billenőkapcsolókat imitáló gombok funkcionalitása az aktuális menüponttól függ; az éppen elérhető szolgáltatások piktogramja megjelenik a padlókonzolt borító kijelzőn. 
A formájában hosszan részletezett tanulmány műszaki jellemzőiről egy sort sem ír a MINI közleménye. A motortérben minden bizonnyal a közelmúltban bemutatott új MINI erőforrásai jelennek meg – ezek egyelőre összesen hárman vannak, 102, 136 és 192 lóerővel; a később érkező dízelmotor másfél literes lökettérfogatából 95-118 lóerő között hoznak ki a mérnökök. 
A MINI Clubman sorozatgyártású változata minden bizonnyal ősszel lép majd színre; addig barátkozzunk meg új méreteivel és az eredeti MINI-re egyre kevésbé emlékeztető idomokkal.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.