MINI Clubman Concept: már majdnem normális

Sokkal nagyobb elődjénél a következő MINI kombi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.26. 11.00

Elveszítette aszimmetrikus ajtókialakítását, cserébe tágasabb és praktikusabb lesz a MINI Clubman következő generációja. A koncepcióautó újszerű kezelőfelülettel lép színre.

Huszonhat centiméterrel hosszabb és közel tizenhéttel szélesebb elődjénél a MINI Clubman második kiadása. 4,2 méteres testét légbeömlők, az anyavállalat BMW kupéitól ellesett, örvénylés-csökkentő nyílások és szokatlanul sok ajtórés tagolja: míg az első Clubman három oldalajtóval operált, a mostani kiadás feladta az értelmetlen geget, és átállt a praktikusabb négyajtós kivitelre. 

Hátul persze megmaradt a szárnyas ajtó, ami a jelentősen nagyobb szélesség (1,84 m) mellett, a vízszintesre átforgatott hátsó lámpatestekkel együtt különösen impozáns látványt nyújt – nem mellékesen ez indokolta az osztott tetőspoiler alkalmazását. Izgalmas stíluselem a tetőn az egybefüggő panorámatetőt kiváltó, kétrészes plexi felület. 
A nagyobb külméretek tágasabb férőhelyet, és ezáltal valódi ötszemélyesnek mondott utasteret eredményeztek. A kék, piros és fekete bőrkárpitok, a faanyagok és a mindenütt alkalmazott diszkrét háttérvilágítás nemes környezetet teremt, ugyanakkor az ajtókban tárolórekeszeket találunk. A csomagtartó kétfenekű, méghozzá az átlátszó fajtából: az üveglap alatt illik tisztán és rendezett tárolni cuccainkat. 
A kezelőfelület is átalakult: míg az elrendezés megmaradt, mostantól minden óra digitális (bár ez a sorozatgyártásig minden bizonnyal változik majd), a középső monitoron megjelenő információk három, programozható gomb segítségével közvetlenül érhetők el. A MINI-ben megszokott billenőkapcsolókat imitáló gombok funkcionalitása az aktuális menüponttól függ; az éppen elérhető szolgáltatások piktogramja megjelenik a padlókonzolt borító kijelzőn. 
A formájában hosszan részletezett tanulmány műszaki jellemzőiről egy sort sem ír a MINI közleménye. A motortérben minden bizonnyal a közelmúltban bemutatott új MINI erőforrásai jelennek meg – ezek egyelőre összesen hárman vannak, 102, 136 és 192 lóerővel; a később érkező dízelmotor másfél literes lökettérfogatából 95-118 lóerő között hoznak ki a mérnökök. 
A MINI Clubman sorozatgyártású változata minden bizonnyal ősszel lép majd színre; addig barátkozzunk meg új méreteivel és az eredeti MINI-re egyre kevésbé emlékeztető idomokkal.

Kommentek

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.