MINI Clubman Concept: már majdnem normális

Sokkal nagyobb elődjénél a következő MINI kombi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.26. 11.00

Elveszítette aszimmetrikus ajtókialakítását, cserébe tágasabb és praktikusabb lesz a MINI Clubman következő generációja. A koncepcióautó újszerű kezelőfelülettel lép színre.

Huszonhat centiméterrel hosszabb és közel tizenhéttel szélesebb elődjénél a MINI Clubman második kiadása. 4,2 méteres testét légbeömlők, az anyavállalat BMW kupéitól ellesett, örvénylés-csökkentő nyílások és szokatlanul sok ajtórés tagolja: míg az első Clubman három oldalajtóval operált, a mostani kiadás feladta az értelmetlen geget, és átállt a praktikusabb négyajtós kivitelre. 

Hátul persze megmaradt a szárnyas ajtó, ami a jelentősen nagyobb szélesség (1,84 m) mellett, a vízszintesre átforgatott hátsó lámpatestekkel együtt különösen impozáns látványt nyújt – nem mellékesen ez indokolta az osztott tetőspoiler alkalmazását. Izgalmas stíluselem a tetőn az egybefüggő panorámatetőt kiváltó, kétrészes plexi felület. 
A nagyobb külméretek tágasabb férőhelyet, és ezáltal valódi ötszemélyesnek mondott utasteret eredményeztek. A kék, piros és fekete bőrkárpitok, a faanyagok és a mindenütt alkalmazott diszkrét háttérvilágítás nemes környezetet teremt, ugyanakkor az ajtókban tárolórekeszeket találunk. A csomagtartó kétfenekű, méghozzá az átlátszó fajtából: az üveglap alatt illik tisztán és rendezett tárolni cuccainkat. 
A kezelőfelület is átalakult: míg az elrendezés megmaradt, mostantól minden óra digitális (bár ez a sorozatgyártásig minden bizonnyal változik majd), a középső monitoron megjelenő információk három, programozható gomb segítségével közvetlenül érhetők el. A MINI-ben megszokott billenőkapcsolókat imitáló gombok funkcionalitása az aktuális menüponttól függ; az éppen elérhető szolgáltatások piktogramja megjelenik a padlókonzolt borító kijelzőn. 
A formájában hosszan részletezett tanulmány műszaki jellemzőiről egy sort sem ír a MINI közleménye. A motortérben minden bizonnyal a közelmúltban bemutatott új MINI erőforrásai jelennek meg – ezek egyelőre összesen hárman vannak, 102, 136 és 192 lóerővel; a később érkező dízelmotor másfél literes lökettérfogatából 95-118 lóerő között hoznak ki a mérnökök. 
A MINI Clubman sorozatgyártású változata minden bizonnyal ősszel lép majd színre; addig barátkozzunk meg új méreteivel és az eredeti MINI-re egyre kevésbé emlékeztető idomokkal.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.