Bentley: kinek erősebbet, kinek gyengébbet

Megújul a Bentley modellkínálata

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.26. 17.00

Nagyobb motorteljesítményt, új hajtáslánc-opciót és általában még több fényűzést kínál 2014-es modelljeihez a Bentley.

Még erősebb lesz minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Bentley-je, a Continental GT Speed (nyitóképünkön): a 6.0 W12-es ikerturbós motor teljesítményét 635 lóerőre, forgatónyomatékát 820 Nm-re növelték a mérnökök – ez ugyan csupán kilenc lóerővel és 20 Nm-rel több, mint eddig, mégis kézzel fogható eredménye volt a módosításoknak: a kupé az eddigi 329 helyett 331 km/órával képes száguldani, míg a kabrió végsebessége 325-ről 327 km/órára nőtt. 

Hogy a plusz két km/órát megünnepeljék, még látványosabbá varázsolták a GT megjelenését. Mostantól fényezett kivitelben kapható az első légterelő, az oldalsó kötény és a hátsó diffúzor; a 21 colos keréktárcsa, a fényszórók és a hátsó helyzetjelzők sötét felületkezelést kaptak. A féknyergek mostantól pirosak, összhangban a modellhez kínált, exkluzív új Candy-piros fényezéssel, az első kerékdobra pedig felkerült egy krómozott ‘Speed’ embléma. 
A GT Speed utasterében egyedi, sávos kivitelezésű, kontrasztos színkombináció, steppelt kárpitok valamint a fejtámlákba hímzett Speed felirat köszönti az újévet. 
A Continental modellcsalád nem vacakolt a motorteljesítménnyel: klimatizált masszázsfotellel, pihe-puha padlószőnyeggel, tolatókamerával, tradicionális króm- és fadíszekben bővelkedő GT Classic felszereltségi csomaggal, a kabrióhoz kínált téli csomaggal (nyaktáji és kormányfűtéssel), karbon-kerámia féktárcsákat, sportkipufogót és szénszálas műszerfalpanelt tartalmazó GT V8 S Sport csomagot, valamint számos további fényűző opciót vezetett fel a nyártól elérhető újdonságok listájára. 
Pont az ellenkező irányba indult el a Bentley csúcsmodellje, a fenti képen látható Flying Spur: az eddigi W12 mellett mostantól megjelenik a könnyebb, olcsóbb V8-as opció is: 507 lóerejével és 660 Nm nyomatékával ez sem nevezhető kifejezetten harmatosnak; az autó 5,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 295 km/óra. Ráadásul a hajtáslánc fékenergia-visszanyeréssel és hengersor-lekapcsolással küzd a felesleges környezeti terhelés ellen. 
Az összkerékhajtású modell menetstabilitásáról és kényelméről légrugózás gondoskodik, és természetesen ehhez a tavasztól kapható modellhez is elérhetők a megszokott stílusbeli és funkcionális opciók.

Kommentek

  • Guevara

    Hú, gyönyörűek! Az a kabrió nagyon kéne…

  • Guilltonie

    A kabrió tényleg szép de nekem túl hivalkodó.
    A Flying Spur viszont nagyon tetszik.
    Akár V8-al is.
    Az összes Bentley sokkal jobban odateszi magát mint bármelyik Rolls.

  • Guevara

    Naa.., hát azért nem a csík tolja a repülőt. A Bentley kezdett azzal ugye hogy Rolls modelleket címkézett át.

  • Guilltonie

    Guevara!

    Megint kötekedsz és ráadásul hülyeséget is írsz!

    A Bentley kizárólag nagy teljesítményű sportautókat gyártott a 20-as évek elején és csak a gazdagok engedhették meg maguknak,hogy versenyezzenek.Ezek voltak a Bentley fiúk.
    Gondolom te még ilyen Bentleyt nem láttál?!

    30-as években a Rolls vette meg a Bentleyt és ő kezdte átcímkézni plussz adott nekik eleganciát.

    Kb 5X nyertek Le Man-ban mielőtt a Rolls megvette őket.

    Kicsit jobban olvass utána!

    Másrészt nyilvánvaló ,hogy én a mostani modellekről beszéltem mindkét márkánál.
    A mai helyzethez vajmi kevés köze van annak,hogy mi volt a 20-as 30-as években mivel ma mindkettő német konkurensek kezében van,de a Bentley stílusosabb,gyorsabb és szélesebb a modell választék.

  • Tede

    Gyönyörű, és bámulatosak ezek a kocsik! De valaki mondja meg miért adnak ki az emberek 70-80 milliót egy A8 as alapra épített Vw Phaethonért amit átépítenek Bentley-nek a legmodernebbb Audi technológiát felhasználva benne, de annál különlegesebb anyagokat használó belsővel látnak el? Akkor miért nem vesznek vagy 3 Phaethon-t vagy A8-ast? Ugyanez a kérdést felteszem a Rolls Royce-ra is, ami szintúgy nem más mint egy átalakított , és felfújt 7-es Bmw. De szintúgy kérdezném a a Mercedes esetnén a Maybach-ot? Biztos sok ember most azt fogja válaszolni: “azért mert ez egy Bentley, ez egy Rolls, ez egy Maybach”. Végül is lehet, picit nagyobbak, és erősebbek, talán valamivel különlegesebb belsejük van, de mégiscsak egy egy A8 alapú Phaethon, vagy egy 7-es Bmw, vagy egy S-Mercedes marad. Vagy olyan gazdagon szabadon lehet hülyének lenni :) ??? ki tudja, de remélem egyszer megtudom :)))))

  • Guilltonie

    Tede!

    Ha ezek közül ültél volna bármelyikben akkor tudnád mi a különbség.
    Sok-sok száz óra kézi munka a Bentley és Rolls esetében és automatizált sorozatgyártás az Audi,BMW esetében.

    Sűrűn látsz Rolls vagy Bentleyt lerohadni?

    Azért mert leányvállalatnál készül a karosszéria attól még nem egy feltuningolt csúcs modell.

    Melyik Audi padlólemezre illik szerinted a Continetal GT?

    A Lambó is Audi kézben van mégsem mondanám egy Huracanra ,hogy az egy Audi R8!

    Tudod miért?
    Mert nem az!

  • Tede

    A Huracan pedig R8 váz továbbfejlesztett alapjaira épített Lamborghini, ami valójában valószínűleg az új R8 alapjait adta, gondolom fejlesztés alatt áll. Persze ismerős az 5.2 v10, ami régi 5.2 V10es Fsi tovább fejlesztése ami egy Audi motor, de az S8-at reklámozták vele, hogy Lamborghini motoros Luxus autó, valójában pedig Lamborghini egy Audi motoros sportkocsi . Igen nem ültem még Bentleyben se Rollsban de Audiban naponta.Nem állítom, hogy nincsenek különbségek , de a hasonlóságok egyértelműek és annál több, és le lehet vágni “az egy modell több név gyártás”t. Hasonló téma a 7-es Rolls Bmw, és az S Merci Maybach. Talán a Bmw építette át a legjobban a 7-est, a Mercedes az S-et kevésbé, de szintúgy felismerhetőek az alapdonor részei. Számomra akkor is tripla áron eladott, meghosszabbított , extrásított, exluzívabbra felfújt A8-as, 7-es, és S-osztályoska maradnak, akármilyen név mögé bújtatják őket. Hogy miért nem lehet látni ezeket lerobbanva. Mert kevesebb van belőlük, és éppen soha nem látod őket lerobbanva, pedig ugyanúgy elromolhatnak mint a donor modellek bármelyike. Persze megbízhatóbbak a donormodellek minta az átlag, de minden elromolhat, még a felfújtak is.. Padlólemez: Continentál Gt-re Az A8 as padlólemeze illik amire a Phaethont is építik. Hogy rövidebbnek tűnik ne csapjon be ez a csel benne. Szerinted Az Audi TT padlólemezére ráillik egy Skoda Octávia? nem pedig mégis ara épül mint az A3-om, vagy Golf. :-). De vannak itt a vezess.hun sok elmélkedés a Vw padlólemezéről kérlek olvassál utána picit.

  • Tede

    Guilltonie. látom te hiszel még mesebéli marketingszövegben. A motor a váltó a futómű egy az egyben áthangolt erősített, és puhított Audi A8. A kaszni is az végül is az, a padlólemez is ugyanaz, sőt még az ajtók is. De nézd meg a saját szemeddel, keress rá képekre és láss! Nézd csak meg a szürke képet hátulról egy az egyben Vw Phaethon a hátsó rész, első sárvédő ajtók Audi A8. Miféle kézi gyártásról regélsz te? A motor ugyanott készül összeszerelve mint a többi W 12, V8 ról nem írnak mekkora, de várj kitalálom! hmm.. ez a az új 4.0 lehet ami szintúgy A8/S8 ban mutatták be, karosszéria sajtolás is ott készül mint az A8 -é más módosított szerszámokkal, a váltó német kiválló Zf, a hajtás Quattro , a rugózás pedig szintén ugyanaz. Az hogy az előre gyártott dolgokat nem gépek hanem esetleg kézzel szerelik egy látványgyárba pl Drezdában?? NA és van idő rá a specialisták megcsinálják, ettől még nem lesz jobb. A súlytöbblet a hangszigetelés és az valamivel exkluzívabb anyagok teszik ki. Nincs ezzel probléma az A8 igen kiváló jármű nyugodtan lehet belőle bármit építeni, és az okos Vw konszern meg is teszi. Szerinted miből tud jobb és általában igényesebb anyagokat építeni a kocsijaikban mint a konkurencia.Hát a jól bevált bámulatos , és kiválóan kitalált Lego módszeren megspórolt milliárdokból.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.