Kihívót kap az Audi RS6

Érkezik az 550 lóerős Jaguar XFR-S Sportbrake

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.24. 10.00

Mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és 290-nel megy: félelmetes kombit épít a Jaguar. A fő versenytársak ellen azonban így is kevés lehet.

Várhatóan már két hét múlva, a Genfi Autószalonon bemutatkozik a Jaguar új csodafegyvere, addig be kell érnünk ezzel a kétes hitelességű, bár a márka eddigi R-S modelleivel összecsengő illusztrációval. 
A Jaguar XFR-S kombi változata a szedán ötliteres, kompresszoros V8-as motorját kapja, így teljesítménye eléri az 550 lóerőt, legnagyobb forgatónyomatéka 680 Nm. A hátsó kerekeket nyolcfokozatú ZF sebességváltón keresztül hajtja a blokk, a modell a hírek szerint 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. 
Bármilyen lenyűgöző a vadmacska, természetes ellenségei egy picivel többet tudnak nála – a Mercedes-Benz E 63 AMG 557 lóerővel és 4,2 (összkerékhajtással 3,7) másodperces gyorsulással büszkélkedhet, az Audi RS6 Avant quattro 560 lóerős motorja 3,9 másodperc alatt lövi százra az autót. Végsebesség terén szintén lekörözik a németek: korlátozás nélkül az Audi 305, a Mercedes AMG 320 km/órára képes, a Jaguar 290 köré becsült értékével viszont elég közel kerülhet hozzájuk ahhoz, hogy a Jaguarral szemező vásárlók hátat fordítsanak a kedvéért a német gigászoknak. 
A hírek szerint persze mindez komoly pénzbe fog kerülni; megbízható források 30 millió forint feletti összegről suttognak. Ezzel alighanem még alá is lőttünk az autónak, hiszen az XF szedán második legerősebb kivitele, a csupán 510 lóerős XFR regadóval együtt 27,8 millió forintba kerül Magyarországon.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.