Kicsi autó, nagy szívvel

Citroën C1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.24. 15.00

A Peugeot 108 után a konszerntárs Citroën is bemutatta a maga városi törpéjét. Az új generációs C1 vászontetős opcióval és modern szolgáltatásokkal bővíti fegyvertárát.

Miután néhány napja megírtuk a Peugeot 108 újdonságait, nem fog meglepetést okozni a Citroën C1, amely elődjéhez hasonlóan most is molekuláris szintig azonos a PSA konszern másik lábának hasonló méretű modelljével. 

Az elődjénél 25 mm-rel hosszabb, még mindig 3,5 méter alatti C1 modern szórakoztató és kényelmi szolgáltatásokkal kényezteti apró utasterének lakóit. A műszerfalat uraló, 7 colos érintőképernyőn megjeleníthető a felhasználó okostelefonjának menürendszere, kulcs nélkül nyílnak az ajtók és indul a motor, kamera segít a pöttöm autó tolatásában, rendelhető automata klíma és ülésfűtés, valamint szériatartozék a visszagurulás-gátló. 
Divatautóról lévén szó, a Citroën külön ráfeküdt a megjelenésre. Látványosak a nappali fények függőlegesen elrendezett LED-jei, a tető a karosszériától eltérő fényezéssel is kérhető – illetve az új opció, az elhúzható vászontető három különböző árnyalatban rendelhető meg. 
Akármilyen apró, mégis igyekeztek praktikusan kialakítani a C1 belső terét. A zárható kesztyűtartóban pont elfér egy egyliteres vizes palack, a kalaptartó a csomagtérajtóval együtt emelkedik, hogy minél könnyebben kihasználható legyen a 197-780 literes raktér. 
A hátsó futómű négy kilogrammot fogyott, az abroncsok csekély gördülési ellenállású darabok. 
Motorból ugyanaz a két, vadonatúj darab áll rendelkezésre, mint a Peugeot 108 esetén: az e-VTi 68 Airdream blokk ötös kézi váltóval (opcióként robotizált váltóval), start-stop rendszerrel rendelkezik; megrendelésekor külön aerodinamikai csomagot kap az autó. A másik új motor a 82 lóerős 1.2 VTi PureTech blokk, három hengerrel, 3,8 literes átlagfogyasztással. A széria csúcsmotorja 11 másodperces 0-100 km/h gyorsulást kínál.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.