Miután néhány napja megírtuk a Peugeot 108 újdonságait, nem fog meglepetést okozni a Citroën C1, amely elődjéhez hasonlóan most is molekuláris szintig azonos a PSA konszern másik lábának hasonló méretű modelljével. 

Az elődjénél 25 mm-rel hosszabb, még mindig 3,5 méter alatti C1 modern szórakoztató és kényelmi szolgáltatásokkal kényezteti apró utasterének lakóit. A műszerfalat uraló, 7 colos érintőképernyőn megjeleníthető a felhasználó okostelefonjának menürendszere, kulcs nélkül nyílnak az ajtók és indul a motor, kamera segít a pöttöm autó tolatásában, rendelhető automata klíma és ülésfűtés, valamint szériatartozék a visszagurulás-gátló. 
Divatautóról lévén szó, a Citroën külön ráfeküdt a megjelenésre. Látványosak a nappali fények függőlegesen elrendezett LED-jei, a tető a karosszériától eltérő fényezéssel is kérhető – illetve az új opció, az elhúzható vászontető három különböző árnyalatban rendelhető meg. 
Akármilyen apró, mégis igyekeztek praktikusan kialakítani a C1 belső terét. A zárható kesztyűtartóban pont elfér egy egyliteres vizes palack, a kalaptartó a csomagtérajtóval együtt emelkedik, hogy minél könnyebben kihasználható legyen a 197-780 literes raktér. 
A hátsó futómű négy kilogrammot fogyott, az abroncsok csekély gördülési ellenállású darabok. 
Motorból ugyanaz a két, vadonatúj darab áll rendelkezésre, mint a Peugeot 108 esetén: az e-VTi 68 Airdream blokk ötös kézi váltóval (opcióként robotizált váltóval), start-stop rendszerrel rendelkezik; megrendelésekor külön aerodinamikai csomagot kap az autó. A másik új motor a 82 lóerős 1.2 VTi PureTech blokk, három hengerrel, 3,8 literes átlagfogyasztással. A széria csúcsmotorja 11 másodperces 0-100 km/h gyorsulást kínál.