Kicsi autó, nagy szívvel

Citroën C1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.24. 15.00

A Peugeot 108 után a konszerntárs Citroën is bemutatta a maga városi törpéjét. Az új generációs C1 vászontetős opcióval és modern szolgáltatásokkal bővíti fegyvertárát.

Miután néhány napja megírtuk a Peugeot 108 újdonságait, nem fog meglepetést okozni a Citroën C1, amely elődjéhez hasonlóan most is molekuláris szintig azonos a PSA konszern másik lábának hasonló méretű modelljével. 

Az elődjénél 25 mm-rel hosszabb, még mindig 3,5 méter alatti C1 modern szórakoztató és kényelmi szolgáltatásokkal kényezteti apró utasterének lakóit. A műszerfalat uraló, 7 colos érintőképernyőn megjeleníthető a felhasználó okostelefonjának menürendszere, kulcs nélkül nyílnak az ajtók és indul a motor, kamera segít a pöttöm autó tolatásában, rendelhető automata klíma és ülésfűtés, valamint szériatartozék a visszagurulás-gátló. 
Divatautóról lévén szó, a Citroën külön ráfeküdt a megjelenésre. Látványosak a nappali fények függőlegesen elrendezett LED-jei, a tető a karosszériától eltérő fényezéssel is kérhető – illetve az új opció, az elhúzható vászontető három különböző árnyalatban rendelhető meg. 
Akármilyen apró, mégis igyekeztek praktikusan kialakítani a C1 belső terét. A zárható kesztyűtartóban pont elfér egy egyliteres vizes palack, a kalaptartó a csomagtérajtóval együtt emelkedik, hogy minél könnyebben kihasználható legyen a 197-780 literes raktér. 
A hátsó futómű négy kilogrammot fogyott, az abroncsok csekély gördülési ellenállású darabok. 
Motorból ugyanaz a két, vadonatúj darab áll rendelkezésre, mint a Peugeot 108 esetén: az e-VTi 68 Airdream blokk ötös kézi váltóval (opcióként robotizált váltóval), start-stop rendszerrel rendelkezik; megrendelésekor külön aerodinamikai csomagot kap az autó. A másik új motor a 82 lóerős 1.2 VTi PureTech blokk, három hengerrel, 3,8 literes átlagfogyasztással. A széria csúcsmotorja 11 másodperces 0-100 km/h gyorsulást kínál.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.