Másfél litert fogyaszt a konnektoros hibrid Golf

Márciusban jön a VW Golf GTE

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 08.00

Hálózatról tölthető hibrid Golfot mutatott be a Volkswagen. A 204 lóerős rendszerteljesítmény GTI-hez méltó, tisztességes menetképességeket eredményez.

Benzines, dízel, gázüzemű, elektromos és hibrid: a Volkswagen elsőként kínál olyan modellt a világon, amely minden jelentős hajtási módozatban megvásárolható. 

A frissen bemutatott GTE konnektoros hibrid könnyen felismerhető az e-Golfon is megtalálható, C-alakú LED-es nappali világításról, illetve az általában alkalmazott, rengeteg LED-ről: diódák világítanak a fényszóróban, akárcsak az e-Golfon, LED-esek a helyzet- és irányjelzők, és LED világítja meg a rendszámtáblát. Emellett a GTI hagyományosan piros stíluselemeit kiváltó kék dekorelemek keltenek még feltűnést. 
A beltérben igazi GTI-hangulat fogad, ám piros helyett itt is kék részletek uralkodnak. Ezeknél lényegesebb persze az a néhány kiegészítő funkció, amit a konnektoros hibrid hajtáslánc érdemelt ki: programozható töltés és hálózati állófűtés, hatótávolság-kijelző (amely segítségként a térképen is megjeleníti, meddig juthatunk még el) valamint energiaáramlás-monitor hirdeti, hogy részben elektromos üzemű járművel van dolgunk. Egy okostelefonra letöltött alkalmazással mindezek a funkciók, illetve információk a világ bármely részéről elérhetők. 
A műszerfal is átalakult, a fordulatszámmérő helyére egy aktuális energiafelhasználást mutató műszer került; közte és a hagyományos sebességmérő között, a vezető látómezejének közepén állandósított kijelző mutatja a töltésig hátralévő távolságot. 
A Golf GTE tisztán elektromos üzemben 50 km-t képes megtenni, legfeljebb 130 km/óra sebességgel. Ha kiürült a 120 kilós akkucsomag, és nincs három és fél (vagy speciális töltő esetén 2,5) óránk arra, hogy az orron látható VW-logót felhajtva hálózatra csatlakoztassuk és feltöltsük, akkor sincs gond: ilyenkor hibridként halad tovább az autó, a 102 lóerős villanymotor mellett bekapcsolódik a hajtásba egy 150 lovas 1.4 TSI benzinmotor. A vegyes üzemű átlagfogyasztás 1,5 liter/100 km, összesen 939 kilométeres hatótávolsággal számolhatunk. 
A 204 LE rendszerteljesítményű autó nem véletlenül kapott a GTI-re rímelő nevet: hármas állású üzemmód-kapcsolója nem csak tisztán elektromos, hanem különösen dinamikus üzembe is váltható. A 350 Nm hibrid rendszernyomatéknak köszönhetően ilyenkor az autó 7,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 217 km/óra. 
A Golf GTE forgalmazása még idén ősszel kezdetét veszi; az árakról, illetve a modell magyarországi elérhetőségről a bevezetéshez közelebbi időpontban lesznek információk.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.