Benzines, dízel, gázüzemű, elektromos és hibrid: a Volkswagen elsőként kínál olyan modellt a világon, amely minden jelentős hajtási módozatban megvásárolható. 

A frissen bemutatott GTE konnektoros hibrid könnyen felismerhető az e-Golfon is megtalálható, C-alakú LED-es nappali világításról, illetve az általában alkalmazott, rengeteg LED-ről: diódák világítanak a fényszóróban, akárcsak az e-Golfon, LED-esek a helyzet- és irányjelzők, és LED világítja meg a rendszámtáblát. Emellett a GTI hagyományosan piros stíluselemeit kiváltó kék dekorelemek keltenek még feltűnést. 
A beltérben igazi GTI-hangulat fogad, ám piros helyett itt is kék részletek uralkodnak. Ezeknél lényegesebb persze az a néhány kiegészítő funkció, amit a konnektoros hibrid hajtáslánc érdemelt ki: programozható töltés és hálózati állófűtés, hatótávolság-kijelző (amely segítségként a térképen is megjeleníti, meddig juthatunk még el) valamint energiaáramlás-monitor hirdeti, hogy részben elektromos üzemű járművel van dolgunk. Egy okostelefonra letöltött alkalmazással mindezek a funkciók, illetve információk a világ bármely részéről elérhetők. 
A műszerfal is átalakult, a fordulatszámmérő helyére egy aktuális energiafelhasználást mutató műszer került; közte és a hagyományos sebességmérő között, a vezető látómezejének közepén állandósított kijelző mutatja a töltésig hátralévő távolságot. 
A Golf GTE tisztán elektromos üzemben 50 km-t képes megtenni, legfeljebb 130 km/óra sebességgel. Ha kiürült a 120 kilós akkucsomag, és nincs három és fél (vagy speciális töltő esetén 2,5) óránk arra, hogy az orron látható VW-logót felhajtva hálózatra csatlakoztassuk és feltöltsük, akkor sincs gond: ilyenkor hibridként halad tovább az autó, a 102 lóerős villanymotor mellett bekapcsolódik a hajtásba egy 150 lovas 1.4 TSI benzinmotor. A vegyes üzemű átlagfogyasztás 1,5 liter/100 km, összesen 939 kilométeres hatótávolsággal számolhatunk. 
A 204 LE rendszerteljesítményű autó nem véletlenül kapott a GTI-re rímelő nevet: hármas állású üzemmód-kapcsolója nem csak tisztán elektromos, hanem különösen dinamikus üzembe is váltható. A 350 Nm hibrid rendszernyomatéknak köszönhetően ilyenkor az autó 7,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 217 km/óra. 
A Golf GTE forgalmazása még idén ősszel kezdetét veszi; az árakról, illetve a modell magyarországi elérhetőségről a bevezetéshez közelebbi időpontban lesznek információk.