Győri édes: Audi S3 Cabriolet

Márciusban debütál a 300 lóerős vászontetős

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.19. 11.00

Már nyáron kapható lesz az Audi S3 modellcsalád újdonsága, a sportos kabrió. Jóval nehezebb, így lomhább is a ferdehátú verzióknál, de kit érdekel?

Voltaképpen nem több egy egyszerű modellváltozatnál, mégis örvendetes látni, hogy az Audi nem váratja ügyfeleit, és a győri üzem kapacitását kihasználva már idén megkezdi a vászontetős S3 forgalmazását. 

A sportos kabrió értelemszerűen ugyanazt a hajtásláncot kapja, mint ferdehátú rokonai: négyhengeres, kétliteres TFSI turbómotor közvetlen befecskendezéssel, 300 lóerő teljesítménnyel, 380 Nm maximális forgatónyomatékkal, quattro összkerékhajtással. A hatfokozatú S-Tronic sebességváltóval szerelt hajtáslánc a ferdehátúnál (4,8 mp) érezhetően lassabban, 5,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/órára. Az autó átlagfogyasztása 7,1 liter 100 kilométeren. 
Az 1620 kg tömegű (ferdehátú S3: 1395 kg) , nyitott sportkocsi 25 mm-rel ül közelebb az aszfalthoz, lökhárítói mélyebbre nyúlnak, visszapillantó tükrei alumínium hatású borítást kaptak, míg a szélvédőoszlop a szokásos krómozott kivitel. A háromféle árnyalatban rendelhető vászontető 18 másodperc alatt nyitható, illetve zárható, működtetése akár 50 km/óra sebességig lehetséges. 
A kabrió alapját adó Audi A3 limuzin 425 literes csomagtartójából itt 285 liter marad, amiből kabrió üzemmódban további 40 litert vesz el a lenyitott tetőszerkezet. 
A beltérben a megszokott extrák várnak, finom bőr vagy Alcantara ülések, sportos vagy nagyon sportos kivitelben. 
A fékeket a megnövelt teljesítményre méretezték, a 340 mm-es első tárcsa alapfelszerelés, a piros féknyereg azonban már extra. Az Audi S3 Cabriolet márciusban lép színre, a kibővített kapacitású győri üzemben készülő modell forgalmazása még a nyáron megkezdődik. 

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.