Terepízű kombi a Citroëntől

Citroën C5 CrossTourer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 15.00

Márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a C5 kombi offroad-hangulatú kiadása. Dízelmotorral, elsőkerék-hajtással jön.

Škoda Octavia Scout, Volkswagen Passat Alltrack, Audi A4 allroad quattro, Volvo V40 Cross Country, Subaru XV – széles választékból szemezgethet az, aki morcosított kompakt vagy középkategóriás modellben véli megtalálni a boldogságát. Az emelt hasmagasság, a műanyag betétek, a ballonosabb gumik varázslatos hatással vannak a vásárlók pénztárcájára, nem véletlen, hogy új kihívó jelentkezik a kategóriában. 
A Citroën C5 CrossTourer komoly helyzeti előnnyel hozza be a késlekedést, hiszen Hydractive III+ légrugózásával változtatható hasmagasságot, és ezzel az átlagosnál jobb terepadottságokat kínál. A futómű 10 km/óra alatt 60 mm-rel megemelkedik, 10-40 km/óra között 40 mm az emelés mértékbe, efölött pedig, egészen 70 km/óráig 15 mm-rel az alaphelyzet fölött suhan az autó. 
Az alapkivitelű (115 LE) dízelmotoros verziók ezt a luxust nem kapják meg, az ő acélrugós felfüggesztésüket egyszerűen 15 mm-rel megemelték. 
Noha a C5 megmarad elsőkerék-hajtásúnak, megkapja a cég 4×4-helyettesítő ESP-vezérlő rendszerét, ami az egyes kerekek tapadásának mértékét szabályozva biztosít az átlagosnál jobb előrejutási lehetőséget havas, saras úton. 
Ami a formai jegyeket illeti, egyedi, 18 colos keréktárcsák, kerékív-toldások, matt szürke tetősínek, krómozott külső tükörházak, valamint az első és hátsó lökhárító alól kikandikáló, csiszolt alumínium védőlemezek gondoskodnak a stílusos megjelenésről. 
A beltérben nincs lényegi változás, viszont gazdag az alapfelszerelés, a francia piacon már forgalmazott autó sofőrje masszázsfunkciós bőrfotelt is kap.

Kommentek

  • frenchcarfan

    Légrugó?

    A nevében is benne van, hogy “Hydractive” és hivatalosan hidropneumatikus felfüggesztésnek nevezik. Az úgynevezett “gömbök” felső részében nitrogén gáz, alsó részében hidraulika olaj (régen LHM, ma LDS) van és közöttük egy karbon membrán (régen gumi). A lengéscsillapítást valóban gáz végzi, de ez nem a jürgewagen féle orrán-száján sziszegő levegős rendszer, meg nem is tunin “Air ride”. Ez egy pontosan megtervezett, mindentől egyedi rendszer. Régen, mivel egy körön volt a fék, kormányzás és a felfüggesztés, egy esetleges repedésnél minden elment, mára viszont minden külön rendszeren van. Továbbá a C6-ban 200.000 kilométeres +garancia szólt a hidraulikára és, ha esetlegesen gömböt, netán gólyalábat kell cserélni, az sem több, mint egy jó minőségű lengéscsillapító!

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.