Élettér négy keréken: Rinspeed XchangE

LED-erdők, hatalmas kijelzők, önjáró technológia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 14.00

A Rinspeed másodszor is nekifut az autonóm gépkocsi témájának: a márciusban bemutatkozó XchangE komplex megoldásokat kínál arra, hogyan és mivel töltsük el az utazás perceit, óráit.

Először tavaly decemberben hallhattunk azt XchangE-ről: a Tesla Model S alapjaira épülő autóról, amely a Rinspeed szerint forradalmasíthatja a közlekedést. A koncepció alapját az a jogos felvetés adja, hogy ha már a jövőben sofőr nélkül lesznek képesek közlekedni a közúti járművek, illene valami értelmes elfoglaltságot, vagy legalábbis annak a lehetőségét biztosítani az utasok számára. 
Azt eddig is tudtuk, hogy az autó kormánya betolható a műszerfal közepére, a további részletekről azonban korábban nem beszélt a stúdió. 
Az XchangE ülései a repülőgépek első osztályát idézik; azokat egy elismert protézisgyártó, az Otto Bock tervezte és készítette el. A négy ülés több mint húszféle konfigurációban rendezhető el, a környezetet drága, természetes anyagokból (pl. merinói gyapjú) hozták létre. 
Élettér négy keréken: Rinspeed XchangE 1
Az elektromos kormánykerék szintén a műfaj legjobbjától, a TWR-től származik. Kézlenyomat-felismerés, a karimába beépített kijelző és áttetsző nyomógombok teszik különlegessé, no meg a tény, hogy középre tolható – az elektromos kormányművet a légi közlekedés szakértői készítették el a Rinspeed számára. És hogy mivel foglalkozzanak az utasok, amíg az autó önmagát vezeti? 
Miután lefőztek egy jó kis ristrettót a fedélzeti presszógépen, bekapcsolhatják a hátsó szélvédő helyén található gigantikus, 32 colos kijelzőt. Ezen Ultra HD minőségben nézhetnek filmeket, a távirányítót kézmozdulat-felismerő rendszer helyettesíti. A fedélzeti infotainment-rendszer a Harmantól származik; a következő generációs platformba már beépítették az autóipar új mumusai, a hekkerek elleni védelmet. 
Maga a műszerfal sem mindennapi egyébként; a klasszikus műszereket az autó teljes szélességében húzódó, 120 centiméteres kijelzőcsík helyettesíti. Itt a közlekedés többi résztvevőjétől, illetve az úthálózattól kapott információk is megjeleníthetők, így a vezető (illetve maga az autó) másodperces pontossággal értesülhet az útvonalát érintő változásokról. 
Fontos stíluselem a különleges plexitető, amelyben 358 darab, egyenként vezérelhető fénykibocsátó dióda kapott helyet; ennek és különleges felületkezelésének köszönhetően az utasok mintha a szivárvány alatt autóznának. 
Az XchangE tanulmányként és gondolatébresztőként izgalmas, de minden valóságalapot nélkülöz – jól jelzi ezt az is, hogy a kormánykerék fölött egy automata karóra felhúzására szolgáló szerkezet kapott helyet – természetesen egy hozzá illő, svájci órával (Carl F. Bucherer Patravi TravelTec) együtt.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes úja autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.