Élettér négy keréken: Rinspeed XchangE

LED-erdők, hatalmas kijelzők, önjáró technológia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 14.00

A Rinspeed másodszor is nekifut az autonóm gépkocsi témájának: a márciusban bemutatkozó XchangE komplex megoldásokat kínál arra, hogyan és mivel töltsük el az utazás perceit, óráit.

Először tavaly decemberben hallhattunk azt XchangE-ről: a Tesla Model S alapjaira épülő autóról, amely a Rinspeed szerint forradalmasíthatja a közlekedést. A koncepció alapját az a jogos felvetés adja, hogy ha már a jövőben sofőr nélkül lesznek képesek közlekedni a közúti járművek, illene valami értelmes elfoglaltságot, vagy legalábbis annak a lehetőségét biztosítani az utasok számára. 
Azt eddig is tudtuk, hogy az autó kormánya betolható a műszerfal közepére, a további részletekről azonban korábban nem beszélt a stúdió. 
Az XchangE ülései a repülőgépek első osztályát idézik; azokat egy elismert protézisgyártó, az Otto Bock tervezte és készítette el. A négy ülés több mint húszféle konfigurációban rendezhető el, a környezetet drága, természetes anyagokból (pl. merinói gyapjú) hozták létre. 
Élettér négy keréken: Rinspeed XchangE 1
Az elektromos kormánykerék szintén a műfaj legjobbjától, a TWR-től származik. Kézlenyomat-felismerés, a karimába beépített kijelző és áttetsző nyomógombok teszik különlegessé, no meg a tény, hogy középre tolható – az elektromos kormányművet a légi közlekedés szakértői készítették el a Rinspeed számára. És hogy mivel foglalkozzanak az utasok, amíg az autó önmagát vezeti? 
Miután lefőztek egy jó kis ristrettót a fedélzeti presszógépen, bekapcsolhatják a hátsó szélvédő helyén található gigantikus, 32 colos kijelzőt. Ezen Ultra HD minőségben nézhetnek filmeket, a távirányítót kézmozdulat-felismerő rendszer helyettesíti. A fedélzeti infotainment-rendszer a Harmantól származik; a következő generációs platformba már beépítették az autóipar új mumusai, a hekkerek elleni védelmet. 
Maga a műszerfal sem mindennapi egyébként; a klasszikus műszereket az autó teljes szélességében húzódó, 120 centiméteres kijelzőcsík helyettesíti. Itt a közlekedés többi résztvevőjétől, illetve az úthálózattól kapott információk is megjeleníthetők, így a vezető (illetve maga az autó) másodperces pontossággal értesülhet az útvonalát érintő változásokról. 
Fontos stíluselem a különleges plexitető, amelyben 358 darab, egyenként vezérelhető fénykibocsátó dióda kapott helyet; ennek és különleges felületkezelésének köszönhetően az utasok mintha a szivárvány alatt autóznának. 
Az XchangE tanulmányként és gondolatébresztőként izgalmas, de minden valóságalapot nélkülöz – jól jelzi ezt az is, hogy a kormánykerék fölött egy automata karóra felhúzására szolgáló szerkezet kapott helyet – természetesen egy hozzá illő, svájci órával (Carl F. Bucherer Patravi TravelTec) együtt.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.