Először tavaly decemberben hallhattunk azt XchangE-ről: a Tesla Model S alapjaira épülő autóról, amely a Rinspeed szerint forradalmasíthatja a közlekedést. A koncepció alapját az a jogos felvetés adja, hogy ha már a jövőben sofőr nélkül lesznek képesek közlekedni a közúti járművek, illene valami értelmes elfoglaltságot, vagy legalábbis annak a lehetőségét biztosítani az utasok számára. 
Azt eddig is tudtuk, hogy az autó kormánya betolható a műszerfal közepére, a további részletekről azonban korábban nem beszélt a stúdió. 
Az XchangE ülései a repülőgépek első osztályát idézik; azokat egy elismert protézisgyártó, az Otto Bock tervezte és készítette el. A négy ülés több mint húszféle konfigurációban rendezhető el, a környezetet drága, természetes anyagokból (pl. merinói gyapjú) hozták létre. 
Élettér négy keréken: Rinspeed XchangE 1
Az elektromos kormánykerék szintén a műfaj legjobbjától, a TWR-től származik. Kézlenyomat-felismerés, a karimába beépített kijelző és áttetsző nyomógombok teszik különlegessé, no meg a tény, hogy középre tolható – az elektromos kormányművet a légi közlekedés szakértői készítették el a Rinspeed számára. És hogy mivel foglalkozzanak az utasok, amíg az autó önmagát vezeti? 
Miután lefőztek egy jó kis ristrettót a fedélzeti presszógépen, bekapcsolhatják a hátsó szélvédő helyén található gigantikus, 32 colos kijelzőt. Ezen Ultra HD minőségben nézhetnek filmeket, a távirányítót kézmozdulat-felismerő rendszer helyettesíti. A fedélzeti infotainment-rendszer a Harmantól származik; a következő generációs platformba már beépítették az autóipar új mumusai, a hekkerek elleni védelmet. 
Maga a műszerfal sem mindennapi egyébként; a klasszikus műszereket az autó teljes szélességében húzódó, 120 centiméteres kijelzőcsík helyettesíti. Itt a közlekedés többi résztvevőjétől, illetve az úthálózattól kapott információk is megjeleníthetők, így a vezető (illetve maga az autó) másodperces pontossággal értesülhet az útvonalát érintő változásokról. 
Fontos stíluselem a különleges plexitető, amelyben 358 darab, egyenként vezérelhető fénykibocsátó dióda kapott helyet; ennek és különleges felületkezelésének köszönhetően az utasok mintha a szivárvány alatt autóznának. 
Az XchangE tanulmányként és gondolatébresztőként izgalmas, de minden valóságalapot nélkülöz – jól jelzi ezt az is, hogy a kormánykerék fölött egy automata karóra felhúzására szolgáló szerkezet kapott helyet – természetesen egy hozzá illő, svájci órával (Carl F. Bucherer Patravi TravelTec) együtt.