Parányi félkabrió a Peugeot-tól

Itt az új Peugeot 108

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.17. 11.15

Ferdehátú és vászontetős kivitelben, három vagy öt ajtóval, négyféle háromhengeres motorral érkezik a Peugeot 108. Modern felszereltséget ígér.

Ahogy elődjét, a 107-est, a márciusban színre lépő 108-ast is a Toyotával közösen fejlesztette ki a Peugeot és társvállalata, a Citroën. A C1 és az Aygo utódjai még rejtőzködnek, a 108 azonban kilépett az árnyékból, ha csak rövid időre is, hiszen világpremierjére még majdnem egy hónapot kell várnunk. 

A 108 formátumában elődje receptjét követi: extrém rövid túlnyúlások, apró motor az orrban, elsőkerék-hajtás, pirinyó csomagtér a függőleges hátfal előtt. Szintén megmaradt a választhatóan három- és ötajtós kivitel. A nagy újdonság az elhúzható vászontető opciója: a Fiat 500C-ről vagy a Citroën DS3-ról ismert megoldás csupán minimális mértékben rontja a karosszéria merevségét, mégis a nyitott autók örömét adja az utasoknak – vagy legalábbis majdnem. 
A mindössze 3,47 méter hosszú, 1,62 méter széles 108 (Peugeot 107: 3,43 x 1,63 m) 9,6 méteres körön fordul, nyomtávja elöl-hátul megnőtt, így valamelyest javult a 840 kilós (107: 785 kg) autó stabilitása. A 108 megjelenésében a márka új modelljei, a 308, a 2008 köszönnek vissza; az autó markáns stíluselemként alkalmazza a LED-es nappali fényeket. Új megoldás az ablakvonalat az első tengely magasságáig meghosszabbító, az autót elegánsabbá tevő krómcsík. 
A hátsó lámpatesteken a márka immár jellegzetes, hármas karom-motívuma tér vissza; a 180-750 literes csomagtartót lezáró, keret nélküli hátsó szélvédő két oldalára ültetett fényforrások optikailag szélesebbé teszik az autót. 
A beltérben a jelenlegi minimalistához képest kifejezetten igényesnek mondható a berendezés. A sebességmérő óra újfent a kormányoszlopon kapott helyet; az LCD-monitorral integrált analóg kijelző mellett található a fordulatszámmérő és a fokozat-kijelző. Fényűző részletek a 7 colos érintőképernyő, a nyomógombos motorindítás és a digitális klímaberendezés; a kis autóban különösen hatalmasnak tűnő monitor MirrorLink és AppInCar technológiák segítségével a felhasználó Android, iOS, Windows vagy RIM (Blackberry) operációs rendszerű telefonja közvetlenül innen, a műszerfalról vezérelhető. 
A 80 cm széles, 76 cm hosszú vászontető kezelőszerve a belső tükör fölött kapott helyet; a vászon nyitása tetszőleges pozícióban megállítható. A Peugeot 108 nyolcféle fényezéssel – ebből kettő kéttónusú -, három beltéri árnyalattal, hat felszereltségi szinten, hét különböző egyedi csomagban rendelhető meg. A vászontetőt háromféle színben kínálja a Peugeot. 
A konnektivitási szolgáltatások része a Peugeot saját internetes rádióadója. 
A Peugeot 108 kétféle háromhengeres motorral lesz kapható; az egyliteres, 70 lóerős benzinmotor kézi váltóval és robotváltóval társítható, előbbihez start-stop funkció is rendelhető. A nagyobb, 1,2 literes benzinmotor kizárólag kézi sebességváltóval kapható, teljesítménye 85 LE.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.