Parányi félkabrió a Peugeot-tól

Itt az új Peugeot 108

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.17. 11.15

Ferdehátú és vászontetős kivitelben, három vagy öt ajtóval, négyféle háromhengeres motorral érkezik a Peugeot 108. Modern felszereltséget ígér.

Ahogy elődjét, a 107-est, a márciusban színre lépő 108-ast is a Toyotával közösen fejlesztette ki a Peugeot és társvállalata, a Citroën. A C1 és az Aygo utódjai még rejtőzködnek, a 108 azonban kilépett az árnyékból, ha csak rövid időre is, hiszen világpremierjére még majdnem egy hónapot kell várnunk. 

A 108 formátumában elődje receptjét követi: extrém rövid túlnyúlások, apró motor az orrban, elsőkerék-hajtás, pirinyó csomagtér a függőleges hátfal előtt. Szintén megmaradt a választhatóan három- és ötajtós kivitel. A nagy újdonság az elhúzható vászontető opciója: a Fiat 500C-ről vagy a Citroën DS3-ról ismert megoldás csupán minimális mértékben rontja a karosszéria merevségét, mégis a nyitott autók örömét adja az utasoknak – vagy legalábbis majdnem. 
A mindössze 3,47 méter hosszú, 1,62 méter széles 108 (Peugeot 107: 3,43 x 1,63 m) 9,6 méteres körön fordul, nyomtávja elöl-hátul megnőtt, így valamelyest javult a 840 kilós (107: 785 kg) autó stabilitása. A 108 megjelenésében a márka új modelljei, a 308, a 2008 köszönnek vissza; az autó markáns stíluselemként alkalmazza a LED-es nappali fényeket. Új megoldás az ablakvonalat az első tengely magasságáig meghosszabbító, az autót elegánsabbá tevő krómcsík. 
A hátsó lámpatesteken a márka immár jellegzetes, hármas karom-motívuma tér vissza; a 180-750 literes csomagtartót lezáró, keret nélküli hátsó szélvédő két oldalára ültetett fényforrások optikailag szélesebbé teszik az autót. 
A beltérben a jelenlegi minimalistához képest kifejezetten igényesnek mondható a berendezés. A sebességmérő óra újfent a kormányoszlopon kapott helyet; az LCD-monitorral integrált analóg kijelző mellett található a fordulatszámmérő és a fokozat-kijelző. Fényűző részletek a 7 colos érintőképernyő, a nyomógombos motorindítás és a digitális klímaberendezés; a kis autóban különösen hatalmasnak tűnő monitor MirrorLink és AppInCar technológiák segítségével a felhasználó Android, iOS, Windows vagy RIM (Blackberry) operációs rendszerű telefonja közvetlenül innen, a műszerfalról vezérelhető. 
A 80 cm széles, 76 cm hosszú vászontető kezelőszerve a belső tükör fölött kapott helyet; a vászon nyitása tetszőleges pozícióban megállítható. A Peugeot 108 nyolcféle fényezéssel – ebből kettő kéttónusú -, három beltéri árnyalattal, hat felszereltségi szinten, hét különböző egyedi csomagban rendelhető meg. A vászontetőt háromféle színben kínálja a Peugeot. 
A konnektivitási szolgáltatások része a Peugeot saját internetes rádióadója. 
A Peugeot 108 kétféle háromhengeres motorral lesz kapható; az egyliteres, 70 lóerős benzinmotor kézi váltóval és robotváltóval társítható, előbbihez start-stop funkció is rendelhető. A nagyobb, 1,2 literes benzinmotor kizárólag kézi sebességváltóval kapható, teljesítménye 85 LE.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.