Kikerekedett a kocka

Renault Twingo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.14. 09.00

A név maradt, a felfogás radikálisan változott: a harmadik generációs Twingo látszólag szakít elődei koncepciójával, és retrohangulatú divatautóként lép színre, hogy elcsábítsa a Fiat 500 rajongóit.

Négy ajtó, farmotor, gömbölyű far: nem így ismertük és szerettük meg a Twingót, de attól, hogy az utód nem úgy néz ki, mint egy lemetszett sarkú téglatest, még nem kell rögtön leírni. Különösen, mert a látszat ellenére a Twingo pontosan elődei legnagyobb erényét: a szerény alapterületen megvalósított bőséges helykínálatot fejlesztette tovább. 
A pontos méreteket majd csak márciusban, a modell világpremierjén tudhatjuk meg, mint ahogy a belső térről sem közölt még információkat (sem képet) a Renault, de állítják: az autó kisebb lett, a helykínálat viszont nőtt. 
Ez az újfajta hajtásláncnak köszönhető: a Renault 2010-ben, a Daimlerrel közösen kezdte fejleszteni a most színre lépő Twingót, amely műszaki alapjaiban megegyezik a szintén új fejlesztésű, de továbbra is farmotoros Smarttal. A Twingo tehát, mint az már régóta közismert, hátul hordja apró motorját – egyelőre erről sincsenek információk, de minden bizonnyal a 900 köbcentis Energy TCe kerül bele a csöppnyi farba. 
Hogy fölötte mennyi hely áll a csomagok rendelkezésre, nem tudni, mint ahogy az sem egyértelmű, hogy orr üregében csomagteret alakítottak ki, vagy itt helyezték el a segédberendezéseket. 
Szintén új ötlet a négyajtós kialakítás. Hogy ez ne menjen a stílusos megjelenés rovására, a Cliónál is alkalmazott, rejtett hátsó kilincset hívták segítségül; a csupaüveg hátfal még könnyedebbé teszi az autó megjelenését, egyben vizuálisan kiszélesíti azt. 
A Twingo kezdetben négy, merész színben lép színre, amiket matricák és kiegészítők széles választékával tuningolhatnak tovább a vásárlók.

Kommentek

  • Kempelen10.

    Fiat 500 french edition. Egyébként tök jól néz ki. Kár, hogy nem tudnak kilépni az előd árnyékából.

  • peta33

    Közös lesz az alap az új Smartal,,azt pletykálják,,azért a hátsó kerék,és a kis méter,költséghatékony a közös gyártás! :-)

  • Guevara

    Igen, teljesen nyilvánvaló hogy a Fiat 500 (és az Opel Adam) ihlette a Twingo eme szériáját.

  • subtotal

    Teljesen kúúúúl városi kisautó, én nem látom benne a Fiat500 koppintását.
    Egy új név talán jót tett volna, mert így marad a női autó imidzs sajna…
    Remélem ennek nem középre tesznek téve a műszerek.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.