Turbómotorral újít a Ferrari kupé-kabriója

Erősebb, takarékosabb, kecsesebb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 18.30

Ferrari California T néven folytatja pályafutását a keménytetős maranellói spider. A plusz betű a feltöltött motorra utal, de nem a turbó az egyetlen újdonság.

Az eddigi 490 helyett büszke 560 lóerőt ad le a Ferrari California vadonatúj, 3,8 literes, nyolchengeres turbómotorja, mindezt úgy, hogy 15 százalékkal takarékosabb is lett – ráadásul nem az európai szabvány szerint, hanem a Ferrarikra jellemző normál használat mellett. Eddig rendben is volnánk, de a Ferrari mérnökeitől érces hangú, pincétől a padlásig egyenletesen húzó motort várnak el az ügyfelek; állításuk szerint mindkét téren sikerült megütniük a mércét, rácáfolva a turbótechnológia alapvető jellemzőire. 

A motor mellett a kormányművet és a futóműkomponenseket is lecserélték: az új rugók és a kisebb késedelemmel reagáló lengéscsillapítók minimális karosszériamozgást engednek, anélkül, hogy kőkemények lennének; az irányíthatóság közvetlenebb lett, és amikor a kanyar kijáratánál odasóz a turbómotornak a pilóta, a továbbfejlesztett F1-Trac menetstabilizáló rendszer segít kiaknázni minden egyes newtonmétert, pedig másfélszer annyi van belőlük (szám szerint 755), mint korábban. 
Ha már ennyi mindent lecseréltek, a szénszál-kerámia fékrendszer sem maradt változatlan; az új, kompozit fékbetétek és -tárcsák 34 méteres fékutat tesznek lehetővé 100 km/óráról, ahová egyébként 3,6 másodperc alatt gyorsul fel az autó. 
Noha a formavilág alapjaiban nem változott, a California karosszériája több ponton módosult. Átrajzolták az oldalfal vonalait, és vadonatúj diffúzort illesztettek a hátsó lökhárító alá. 
A vezetői környezet fő újdonsága a turbómotorhoz kapcsolódó TPE (Turbo Performance Engineer) kijelző: a középre helyezett, érintésérzékeny műszeren rendkívüli részletességgel követhetők nyomon a motor üzemi paraméterei. Az eddigi infotainment rendszer helyébe nagyméretű, 6,5 colos érintőképernyő került. 
A megújult California márciusban, a Genfi Autószalonon lép először a közönség elé; az elődmodellnél megismert kék, illetve a hagyományőrző mélypiros színben.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.