Messziről jött kihívót kap a Golf

Qoros 3 Hatch

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 09.00

Miután a Qoros 3 szedán kivitele jól vizsgázott, új modellel bővíti kínálatát a kínai Qoros Auto. A kompakt ferdehátú tavasszal érkezik, forgalmazásáról még nincsenek hírek.

Márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be második modelljét a Qoros Auto. A ferdehátú típus műszakilag teljes egészében a limuzinon alapul (minden méretük azonos, egyedül a hátsó túlnyúlás csökkent), és ez több mint jó hír, hiszen a Qoros 3 Sedan a közelmúltban bravúrosan teljesített a mértékadó európai törésteszten, rácáfolva azokra az (egyébként nem alaptalan) előítéletekre, hogy a kínai autók életveszélyesek. 

A Qoros persze nem teljesen kínai. Résztulajdonos benne több globális beszállító, kulcsfiguráit egytől egyig német neveken illetik, a márka kutató-fejlesztő központja hemzseg a neves európai autógyáraktól elszipkázott, nagy tehetségű mérnököktől, tervezőktől. 
A Qoros 3 Hatch értelemszerűen több, mint a Sedan lenyesett farú változata. Stílusát fiatalosabbra, sportosabbra vették, de a képeket elnézve nem estek túlzásba: lecserélték a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, a ködfényszórókat és a hátsó lámpatesteket. 
A beltérben némi friss színtől és kárpitanyagtól eltekintve nincs változás. A ferdehátú Qoros 3 felszereltsége ugyanolyan magasnak ígérkezik, mint a szedáné – alapkivitelben jár a 8 colos érintőképernyővel vezérelt multimédiás fejegység, és már fejlesztik az ingyenesen igénybe vehető, felhő alapú szolgáltatások sorát. 
A 4,44 méteres autó a szedánnal azonos gyártósoron készül majd Kínában; orrába 1,6 literes szívó- és turbós motorokat, azok mögé kézi vagy duplakuplungos sebességváltókat építenek. Hogy az autó mikor érkezhet Európába, arra legkorábban a márciusi világpremieren kaphatunk választ.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.