Messziről jött kihívót kap a Golf

Qoros 3 Hatch

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 09.00

Miután a Qoros 3 szedán kivitele jól vizsgázott, új modellel bővíti kínálatát a kínai Qoros Auto. A kompakt ferdehátú tavasszal érkezik, forgalmazásáról még nincsenek hírek.

Márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be második modelljét a Qoros Auto. A ferdehátú típus műszakilag teljes egészében a limuzinon alapul (minden méretük azonos, egyedül a hátsó túlnyúlás csökkent), és ez több mint jó hír, hiszen a Qoros 3 Sedan a közelmúltban bravúrosan teljesített a mértékadó európai törésteszten, rácáfolva azokra az (egyébként nem alaptalan) előítéletekre, hogy a kínai autók életveszélyesek. 

A Qoros persze nem teljesen kínai. Résztulajdonos benne több globális beszállító, kulcsfiguráit egytől egyig német neveken illetik, a márka kutató-fejlesztő központja hemzseg a neves európai autógyáraktól elszipkázott, nagy tehetségű mérnököktől, tervezőktől. 
A Qoros 3 Hatch értelemszerűen több, mint a Sedan lenyesett farú változata. Stílusát fiatalosabbra, sportosabbra vették, de a képeket elnézve nem estek túlzásba: lecserélték a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, a ködfényszórókat és a hátsó lámpatesteket. 
A beltérben némi friss színtől és kárpitanyagtól eltekintve nincs változás. A ferdehátú Qoros 3 felszereltsége ugyanolyan magasnak ígérkezik, mint a szedáné – alapkivitelben jár a 8 colos érintőképernyővel vezérelt multimédiás fejegység, és már fejlesztik az ingyenesen igénybe vehető, felhő alapú szolgáltatások sorát. 
A 4,44 méteres autó a szedánnal azonos gyártósoron készül majd Kínában; orrába 1,6 literes szívó- és turbós motorokat, azok mögé kézi vagy duplakuplungos sebességváltókat építenek. Hogy az autó mikor érkezhet Európába, arra legkorábban a márciusi világpremieren kaphatunk választ.

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.