Messziről jött kihívót kap a Golf

Qoros 3 Hatch

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 09.00

Miután a Qoros 3 szedán kivitele jól vizsgázott, új modellel bővíti kínálatát a kínai Qoros Auto. A kompakt ferdehátú tavasszal érkezik, forgalmazásáról még nincsenek hírek.

Márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be második modelljét a Qoros Auto. A ferdehátú típus műszakilag teljes egészében a limuzinon alapul (minden méretük azonos, egyedül a hátsó túlnyúlás csökkent), és ez több mint jó hír, hiszen a Qoros 3 Sedan a közelmúltban bravúrosan teljesített a mértékadó európai törésteszten, rácáfolva azokra az (egyébként nem alaptalan) előítéletekre, hogy a kínai autók életveszélyesek. 

A Qoros persze nem teljesen kínai. Résztulajdonos benne több globális beszállító, kulcsfiguráit egytől egyig német neveken illetik, a márka kutató-fejlesztő központja hemzseg a neves európai autógyáraktól elszipkázott, nagy tehetségű mérnököktől, tervezőktől. 
A Qoros 3 Hatch értelemszerűen több, mint a Sedan lenyesett farú változata. Stílusát fiatalosabbra, sportosabbra vették, de a képeket elnézve nem estek túlzásba: lecserélték a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, a ködfényszórókat és a hátsó lámpatesteket. 
A beltérben némi friss színtől és kárpitanyagtól eltekintve nincs változás. A ferdehátú Qoros 3 felszereltsége ugyanolyan magasnak ígérkezik, mint a szedáné – alapkivitelben jár a 8 colos érintőképernyővel vezérelt multimédiás fejegység, és már fejlesztik az ingyenesen igénybe vehető, felhő alapú szolgáltatások sorát. 
A 4,44 méteres autó a szedánnal azonos gyártósoron készül majd Kínában; orrába 1,6 literes szívó- és turbós motorokat, azok mögé kézi vagy duplakuplungos sebességváltókat építenek. Hogy az autó mikor érkezhet Európába, arra legkorábban a márciusi világpremieren kaphatunk választ.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.