Szörnyek terepjárókból

Genfi rémségek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.15. 08.00

A Hamann genfi standja fertelmes, ízlésficamos terepjárókkal sokkolta az arra járókat, egyik áldozatuk egy G-Merci, másikuk egy Range Rover. De más cégek is kitettek magukért.

A Mercedes-Benz G65 AMG-hez nehéz úgy hozzátenni valamit, hogy a végeredmény még emészthető maradjon. Nem is sikerült a feladat. Ugyan a motorháztető könnyítés – karbonból készült, és az egész alig nyom 6,5 kilogrammot – jó ötletnek tűnhet, de a légterelők, a szögletes kipufogóvégek, LED-es fények, valamint a temérdek aranyozás már korántsem ennyire hasznos holmi.

Elegáns, segélyért-járó autó a Hamann-tól, G-osztály alapokra építve

A fekete karbonfedél alatt V12-es hatliteres biturbó motor szégyenkezik a külső miatt, de alapállásban még ebben a rémségben is 612 lóerőt, és 1000Nm-nyi nyomatékot ad ízlésficamos gazdája lába alá. Némi módosítással a Hamann ezt 702LE-re és 1100Nm-re is képes feltornázni. Az arany varázsa alól bent sem tudtak szabadulni, az ülések, egyéb alkatrészek gazdagon kaptak ebből a színből.

 

Aranybetétek díszítik az üléseket

Nem járt sokkal jobban a Range Rover, amely meghatározhatatlan, rózsaszín, tükör-szerű külsőt kapott. A Mystere igazi terepjáróhoz “illően” 4 centivel közelebb hasal az aszfalthoz, és 23 colos felniket kapott. Átrajzolták az elejét, hátulját, és a nyolc centivel szélesebb autó ajtajaira is jutott pár extra elem.

 

Csillogó babarózsaszín fertelem lett a Range Roverből

Úgy fest, a G-osztályú Mercedes elrondításában több tuningcég is komoly kihívást érez, mert egy másik standon – egész pontosan a Mansory-nál – újabb Mercedes terepjáró szomorkodott. A leginkábba vízálló fényképezőgépek formai és színvilágát öröklő G65 és G63 AMG alapjaira épülő rémség a Gronos nevet kapta a keresztségben.

Rikító külseje alatt itt már 840 lóerősre izmosodott a V8-as blokk, amelynek nyomatékát elektronikusan 1000 Nm-en maximálták. A Gronos a szériánál 20 milliméterrel szélesebb karosszériája is karbon elemekkel gazdagodott, szintén hatalmas, 23 colos kerekeken, és 305/30-as méretű Vredestein Ultrac Vorti abroncsokon száguld. Belseje is rengeteg karbon kiegészítőt tartalmaz, de persze a vevő ezen kívül is bármit megkap, amit csak kíván. 

A Mansory is rákapott a G-Merci elrondítására. A Gronos az ő művük.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.