Milliós hangszórók a Paganiban

1200 watt a hátsó ülésen

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.13. 08.00

A luxus távoli galaxisaiba vezet alant a cikk, olyan összegek és dimenziók nyílnak meg, amit már nehéz felfogni, és talán nem is érdemes.

Sötétített üvegű Suzuki a basszustól megremegő ablakokkal és vérző fülű utasokkal megvan? A Pagani a Sonus Faberrel kötött együttműködésében is röpködnek a wattok, de ez egy másik irány, ezek már beláthatatlan dimenziók. És ez még csak a közös munka első lépcsője, ahogy Horacio Pagani, a autógyártó cég vezetője elmondta. 
A Pagani Huayra ennek az első lépcsőnek a kedvezményezettje, amelyben az ülések mögötti rész és az ajtók fogadták be az olasz high-end hangsugárzó-gyártó exkluzív hangrendszerét. Erő és habkönnyűség  – ezek voltak a tervezés alapelvei. Az autó szénszálas kasztnija ihlette a karbon tölcséreket, melyek hihetetlen kemények és könnyűek egyszerre. No meg látványra sem utolsók.

A neodyum mágnesek is légiesek, és itt be is fejezem a süketelést, nézzünk valami olyat, amit egy hétköznapi használó is átlát. 1200 watt teljesítményt ad le a rendszer, ami épp háromszorosa a Huayra hagyományos hangrendszerének, ami szintén nem lehetett valami cinkotai sufnituning. Az biztos, hogy ennyi erővel már tényleg stadionná, koncertteremmé vagy akár mulatós zenét játszó művházzá alakíthatjuk az autó belső terét. Amit a rendszer digitális hangprocesszora meg is tesz, miután a szakemberek az ügyfél zenei ízlésének megfelelően beállítják. 

Jön a hang mindenhonnan

“A réz-magnézium-szilícium tartalmú alumíniumból és a ón-cink-réz ötvözet bronzból öntött hangszóróházak elnyelik a rezonanciát” ilyen mondatokkal akár csajozni is lehetne, meg persze a Huayrával is, amelyben azért a V12-es, hatliteres, 730 lóerős motor elég erős konkurenciát jelent majd a hangrendszernek.

Nincs pontos információ arról, mibe is kerül a hi-fi, de a Sonus Faber egyébként olyan hangszórókat gyárt, amelyek páronként akár 47 millió forintba (!) is kerülhetnek, de az olcsóbbakért is 3-4 milliót kérnek. A 300 milliós Huayrába vélhetően nem az olcsóbb kivitelek kerülne

Vajon az Útinform is máshogy szól belőle?  

Kívülről szinte szerény, alázatos a Pagani

Kommentek

  • PAlex

    P@rasztvakítás a javából.
    Csak ugye ezen a szinten mindent el lehet adni…

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.