Milliós hangszórók a Paganiban

1200 watt a hátsó ülésen

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.13. 08.00

A luxus távoli galaxisaiba vezet alant a cikk, olyan összegek és dimenziók nyílnak meg, amit már nehéz felfogni, és talán nem is érdemes.

Sötétített üvegű Suzuki a basszustól megremegő ablakokkal és vérző fülű utasokkal megvan? A Pagani a Sonus Faberrel kötött együttműködésében is röpködnek a wattok, de ez egy másik irány, ezek már beláthatatlan dimenziók. És ez még csak a közös munka első lépcsője, ahogy Horacio Pagani, a autógyártó cég vezetője elmondta. 
A Pagani Huayra ennek az első lépcsőnek a kedvezményezettje, amelyben az ülések mögötti rész és az ajtók fogadták be az olasz high-end hangsugárzó-gyártó exkluzív hangrendszerét. Erő és habkönnyűség  – ezek voltak a tervezés alapelvei. Az autó szénszálas kasztnija ihlette a karbon tölcséreket, melyek hihetetlen kemények és könnyűek egyszerre. No meg látványra sem utolsók.

A neodyum mágnesek is légiesek, és itt be is fejezem a süketelést, nézzünk valami olyat, amit egy hétköznapi használó is átlát. 1200 watt teljesítményt ad le a rendszer, ami épp háromszorosa a Huayra hagyományos hangrendszerének, ami szintén nem lehetett valami cinkotai sufnituning. Az biztos, hogy ennyi erővel már tényleg stadionná, koncertteremmé vagy akár mulatós zenét játszó művházzá alakíthatjuk az autó belső terét. Amit a rendszer digitális hangprocesszora meg is tesz, miután a szakemberek az ügyfél zenei ízlésének megfelelően beállítják. 

Jön a hang mindenhonnan

“A réz-magnézium-szilícium tartalmú alumíniumból és a ón-cink-réz ötvözet bronzból öntött hangszóróházak elnyelik a rezonanciát” ilyen mondatokkal akár csajozni is lehetne, meg persze a Huayrával is, amelyben azért a V12-es, hatliteres, 730 lóerős motor elég erős konkurenciát jelent majd a hangrendszernek.

Nincs pontos információ arról, mibe is kerül a hi-fi, de a Sonus Faber egyébként olyan hangszórókat gyárt, amelyek páronként akár 47 millió forintba (!) is kerülhetnek, de az olcsóbbakért is 3-4 milliót kérnek. A 300 milliós Huayrába vélhetően nem az olcsóbb kivitelek kerülne

Vajon az Útinform is máshogy szól belőle?  

Kívülről szinte szerény, alázatos a Pagani

Kommentek

  • PAlex

    P@rasztvakítás a javából.
    Csak ugye ezen a szinten mindent el lehet adni…

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.