Porschét aláz a francia villanykupé

A 911 GT3 szintjén gyorsul az Exagon Furtive e-GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 11.00

Szénszálas karosszériával, LED fényszórókkal jön a 400 lóerős elektromos sportkocsi

Kettő villanymotorja összesen 402 lóerőt és 516 Newtonmétert szabadít a hátsó kerekekre: ezzel 3,5 másodperc szökken százra (pont lépést tartva a porsche 911 GT3-mal), és akár 250 km/órával képes száguldani a tisztán elektromos hajtású Exagon Furtive e-GT.

Kritikán felüli kidolgozás. A műszerfal egy analóg grafikájú monitor

A francia manufaktúra minden részletre odafigyelt. A Furtive e-GT formavilága a diszkrét első légterelőtől kezdve a dupla buborék tetőn át a masszív diffúzorig mind azt hirdetik: ezt az autót jobb komolyan venni.

Noha a stíluselemek inkább grand tourismót, mint szupersportkocsit hirdetnek, a tavaly év végén beharangozott, majd most márciusban, Genfben teljes életnagyságban is leleplezett Furtive nem sajnálja a sportos hangulatot a leendő vevőktől. A műszerfal a vázszerkezethez hasonlóan szénszálas anyagból készült, a sportkormány alját egyenesre metszették, a műszerek digitálisak.

1,2 g-vel lassul az autó

A megjelenéshez illő menetteljesítményekről két darab vízhűtéses villanymotor gondoskodik. A Siemens által gyártott erőforrások első szervize 150 ezer kilométer után esedékes, és addig sok kellemes percet okozhatnak a vezetőnek. Az 53 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal a hatótávolság eléri a 360 kilométert; azonban ha ezt kevésnek gondolja a vásárló, a későbbiekben fedélzeti áramfejlesztővel is megrendelhető a modell, ami több mint kétszeresére növeli az egyhuzamban megtehető távolságot.

A 4,46 méteres, 1640 kilós autó gyártója arra is gondolt, hogy potenciális vásárlói között akadhatnak az elektromos hajtástechnológiától még ódzkodó jelöltek: részben az ő megnyugtatásukra is szolgál az a non-stop telefonos ügyfélszolgálat, amely a luxusautók világában megszokott módon az égvilágon mindent elintéz a kedves kliensnek.

Kommentek

  • megint

    Tényleg kellenek ezek a blikk szintű címek?

  • L.Rómeó

    éss?
    a nisan gtr-re is ráhazutták hogy mekveri a porschét meg csalós órákkal mértték az idejét de útyse kelet sennkinek.
    mer nem raj autó!
    azal nemlehet jaszkarizni és szomszédod sem tuggya miaz hogy nisan!

  • L.Rómeó

    porsche az porsche! enyi.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.