A legjobb horgászautók

Kétéltű használtautók az új csodák között

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 15.30

Egy fura kis stand a csillogó-villogó új modellek tengerében vízen járó autókat mutatott be Genfben.

Egy semleges kis standon négy földön-vízen egyaránt mozogni képes autóba botlottunk Genfben. Csattogtattuk kicsit a fényképezőgépet az üdítően nem-új járművek között, és ezennel meg is osztjuk a fotókat a 2013-as Genfi Szalon talán egyetlen használtautó-standjáról.

Amphicar 770

Amphicar. Német gyártás, brit motor, vitatható létjogosultság, de nagyon jópofa karakter

Amphicar. Német gyártás, brit motor, vitatható létjogosultság, de nagyon jópofa karakter


Az 1961-ben debütált Amphicar talán a legismertebb kétéltű jármű Európában. A német Quandt által gyártott autóból 1968-ig, a gyártás leállásáig 3878 darab készült, de a tulajdonosi klub a mai napig igen aktív világszerte. Ők úgy tartják, az Amphicar a “leggyorsabb autó a vízen, és a leggyorsabb hajó a szárazon”, vagyis helyén kezelik jópofa, de korlátozottan használható járművük képességeit. Az Amphicar nagy erénye viszont, hogy nem szivárog, állítólag nyugodtan a vízben lehet hagyni napokra is, mint egy igazi kishajót.

Az Amphicart a Triumph 1147 köbcentis, 43 lóerős, négyhengeres benzinmotorja hajtja, négyfokozatú kézi váltójával szárazon 110 km/h, iker hajócsavarjával vízen 13 km/h a végsebessége.

A Rinspeed Splash vízen szárnyashajóként működik. Gyors, de sérülékeny

Rinspeed Splash

A Splash a svájci Rinspeed fejlesztőiroda terméke. Íme, egy kis videó a vízen 80, szárazon 200 km/h elérésére képes, kihajtogatható vezérsíkokkal felszerelt különlegességről (1:35-nél azért felkívánkozik az emberben a kérdés bizonyos etióp kisgyermekekről):

Az először a 2004-es Genfi Szalonon bemutatott tanulmányt 750 köbcentis, kéthengeres turbómotor hajtja, melyet a környezetvédelemnek tett gesztussal földgázüzemre állítottak be. A motor 140 lóerős, a karbon-kompozit karosszériával az autóhajó mindössze 825 kilogrammot nyom. Z-tengelyes hajtásával 1,1 méter mély vízben már elboldogul. Ez a mélység csak a rajthoz kell, ugyanis a lehajtott hátsó spoilerrel és a kocsi oldalából kibúvó támasztóidomokkal a Splash már 30 km/h sebességnél kiemelkedik a vízből, és szárnyashajóként működik.

Volkswagen Schwimmwagen

A Schwimmwagen csak egyesben vagy rükvercben volt összkerékhajtású, a magasabb fokozatokban hátsókerék-hajtásúként működött

A Schwimmwagen csak egyesben vagy rükvercben volt összkerékhajtású, a magasabb fokozatokban hátsókerék-hajtásúként működött


A VW Typ 166 minden idők legnagyobb példányszámban legyártott kétéltű járműve. A Wehrmacht és a Waffen SS megrendelésére 1942 és ’44 között készültek a VW Kübelwagen alapjaira épített úszó autók, mindösszesen 15 584 darab.

A 910 kilogrammos testet a Bogár 1131 köbcentis, négyhengeres boxermotorja mozgatta, teljes 25 lóerős csúcsteljesítményével. Érdekesség, hogy a Schwimmwagen a vízben nem nagyon tud tolatni: a főtengelyről direktben hajtott propeller értelemszerűen csak egy irányban foroghat. Rükverchez vagy hátramenetbe kapcsolt földi hajtással, a kerekek hátrafelé forgatásával kell evickélni, de ennél hatásosabb az – alapfelszereltség részeként adott – evezők használata.

VW Schwimmwagen. A Bogár alapjaira épített Kübelwagen rövidített alvázára készült, és ő minden idők legnagyobb példányszámban gyártott kétéltű autója

Croco

A svájci TAG által gyártott Croco igen célszerű szerkezet úttalan utakra. Rugózása nincs, szárazon csak a gumi tompít valamit a zötyögésből, ellenben és a kocsi első és hátsó fele képes elfordulni egymástól a hossztengelyben. 440 köbcentis Wankel motorja 30 lóerős, ami a nyolcmázsás testtel szárazon 80 km/h végsebességre elég. Vízben épp csak elevickél a gép, végsebessége 4 km/h.

A váltó fokozatmentes, de felezővel ellátott, a Croco elvileg 100%-os emelkedők megmászására is képes. Érdekes, hogy a tárcsaféket a váltó tengelyére szerelték fel.

Croco a TAG-tól. A mai napig gyártják, csak már nem a TAg és nem Croco néven

A Crocót csupán két évig gyártották, a svájci és a szaúdi hadsereg vásárolt párat belőle. Jelenleg az Alligo a gyártási jogok birtokosa, a német cég dízelmotorral, fülkével ma is gyártja a járművet.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.