A legjobb horgászautók

Kétéltű használtautók az új csodák között

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 15.30

Egy fura kis stand a csillogó-villogó új modellek tengerében vízen járó autókat mutatott be Genfben.

Egy semleges kis standon négy földön-vízen egyaránt mozogni képes autóba botlottunk Genfben. Csattogtattuk kicsit a fényképezőgépet az üdítően nem-új járművek között, és ezennel meg is osztjuk a fotókat a 2013-as Genfi Szalon talán egyetlen használtautó-standjáról.

Amphicar 770

Amphicar. Német gyártás, brit motor, vitatható létjogosultság, de nagyon jópofa karakter

Amphicar. Német gyártás, brit motor, vitatható létjogosultság, de nagyon jópofa karakter


Az 1961-ben debütált Amphicar talán a legismertebb kétéltű jármű Európában. A német Quandt által gyártott autóból 1968-ig, a gyártás leállásáig 3878 darab készült, de a tulajdonosi klub a mai napig igen aktív világszerte. Ők úgy tartják, az Amphicar a “leggyorsabb autó a vízen, és a leggyorsabb hajó a szárazon”, vagyis helyén kezelik jópofa, de korlátozottan használható járművük képességeit. Az Amphicar nagy erénye viszont, hogy nem szivárog, állítólag nyugodtan a vízben lehet hagyni napokra is, mint egy igazi kishajót.

Az Amphicart a Triumph 1147 köbcentis, 43 lóerős, négyhengeres benzinmotorja hajtja, négyfokozatú kézi váltójával szárazon 110 km/h, iker hajócsavarjával vízen 13 km/h a végsebessége.

A Rinspeed Splash vízen szárnyashajóként működik. Gyors, de sérülékeny

Rinspeed Splash

A Splash a svájci Rinspeed fejlesztőiroda terméke. Íme, egy kis videó a vízen 80, szárazon 200 km/h elérésére képes, kihajtogatható vezérsíkokkal felszerelt különlegességről (1:35-nél azért felkívánkozik az emberben a kérdés bizonyos etióp kisgyermekekről):

Az először a 2004-es Genfi Szalonon bemutatott tanulmányt 750 köbcentis, kéthengeres turbómotor hajtja, melyet a környezetvédelemnek tett gesztussal földgázüzemre állítottak be. A motor 140 lóerős, a karbon-kompozit karosszériával az autóhajó mindössze 825 kilogrammot nyom. Z-tengelyes hajtásával 1,1 méter mély vízben már elboldogul. Ez a mélység csak a rajthoz kell, ugyanis a lehajtott hátsó spoilerrel és a kocsi oldalából kibúvó támasztóidomokkal a Splash már 30 km/h sebességnél kiemelkedik a vízből, és szárnyashajóként működik.

Volkswagen Schwimmwagen

A Schwimmwagen csak egyesben vagy rükvercben volt összkerékhajtású, a magasabb fokozatokban hátsókerék-hajtásúként működött

A Schwimmwagen csak egyesben vagy rükvercben volt összkerékhajtású, a magasabb fokozatokban hátsókerék-hajtásúként működött


A VW Typ 166 minden idők legnagyobb példányszámban legyártott kétéltű járműve. A Wehrmacht és a Waffen SS megrendelésére 1942 és ’44 között készültek a VW Kübelwagen alapjaira épített úszó autók, mindösszesen 15 584 darab.

A 910 kilogrammos testet a Bogár 1131 köbcentis, négyhengeres boxermotorja mozgatta, teljes 25 lóerős csúcsteljesítményével. Érdekesség, hogy a Schwimmwagen a vízben nem nagyon tud tolatni: a főtengelyről direktben hajtott propeller értelemszerűen csak egy irányban foroghat. Rükverchez vagy hátramenetbe kapcsolt földi hajtással, a kerekek hátrafelé forgatásával kell evickélni, de ennél hatásosabb az – alapfelszereltség részeként adott – evezők használata.

VW Schwimmwagen. A Bogár alapjaira épített Kübelwagen rövidített alvázára készült, és ő minden idők legnagyobb példányszámban gyártott kétéltű autója

Croco

A svájci TAG által gyártott Croco igen célszerű szerkezet úttalan utakra. Rugózása nincs, szárazon csak a gumi tompít valamit a zötyögésből, ellenben és a kocsi első és hátsó fele képes elfordulni egymástól a hossztengelyben. 440 köbcentis Wankel motorja 30 lóerős, ami a nyolcmázsás testtel szárazon 80 km/h végsebességre elég. Vízben épp csak elevickél a gép, végsebessége 4 km/h.

A váltó fokozatmentes, de felezővel ellátott, a Croco elvileg 100%-os emelkedők megmászására is képes. Érdekes, hogy a tárcsaféket a váltó tengelyére szerelték fel.

Croco a TAG-tól. A mai napig gyártják, csak már nem a TAg és nem Croco néven

A Crocót csupán két évig gyártották, a svájci és a szaúdi hadsereg vásárolt párat belőle. Jelenleg az Alligo a gyártási jogok birtokosa, a német cég dízelmotorral, fülkével ma is gyártja a járművet.

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.