Gladiátorok Genfben

Versenyautók minden mennyiségben

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.10. 09.00

Lassan lezárjuk magunkban az idei Genfi Autószalont, ám még nem ejtettünk szót a kiállítás soha fel nem rendszámozható hőseiről: a versenyautókról. Pedig belőlük is akadt bőven.

A versenyautók nem csak pankrátorai, hanem kísérleti egerei is az autóiparnak: amellett, hogy szórakoztatják a nagyérdeműt, folyamatosan új irányt szabnak a műszaki fejlesztéseknek, és az itt elért eredményeket idővel a sorozatgyártású modelleknél is felhasználják a gyártók.

Jó volna tehát alaposan megismerni a zárt pályák hőseit, ez azonban természetesen lehetetlen; a fejlesztéseket hét pecsét alatt őrzik. Így hát látogatóként marad nekünk a cirkusz: ha már nem ismerhetjük meg a felszín alatti megoldásokat, gyönyörködjünk az autóipar csúcsát és jövőjét képviselő, díszegyenruhás harcosokban.

További fotók és modellek a galériában – a képek között egy kakukktojást is elrejtettünk…

Audi R8 LMS Ultra – hosszú távú versenyekre, privát csapatoknak fejlesztett versenyautó. Vadonatúj aerodinamikai megoldásokat alkalmaztak rajta


BMW M3 DTM - nem variált nyertes csapatain a BMW 2013-ra


Citroën DS3 WRC 2013


Honda Civic WTTC 2013 - Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport is ilyen autóval versenyez idén!


Hyundai i20 WRC - folytatódik a Hyundai felkészülése; a Genfbe elhozott autó a fejlesztés második fázisában tart


Infiniti Red Bull Racing RB9 - Vettel és Webber 2013-as F1-es autója


Carlsson SLK340 - a Pikes Peak hegyi felfutóra tervezett versenyautó. 3.4 V8 Judd LMP2 motor, 610 LE. Az autó versenysúlya 780 kg.


Porsche 911 GT3 Cup - a tavaly év végén bemutatott, de Genfbe is elhozott versenyautó 460 lóerős

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.