Az új, 1,6 literes dízelmotorral felszerelt mezei Hondák mellett (menetpróbánk a kisdízeles Civicről itt olvasható) a japán gyártó két látványosabb autót is elhozott Genfbe.

Civic Tourer Concept

A Civic kombiváltozata csaknem gyártásra kész, kidolgozott egésznek hatott a standon. Csak a kocsi alá belesve kezdhetünk gyanakodni, hogy talán még várni kell egy kicsit a kompakt kombira:

Ez a Civic kombi még tényleg csak tanulmány

Kíváncsiak vagytok a részletekre? Én is az voltam, amikor bedugtam a laptopba a Honda USB-stickjét. Nagy meglepetésemre magyar nyelven is megtaláltam rajta a sajtóanyagot. Íme, a teljes szöveg, rövidítés nélkül:

Az erőteljes hátsó domborítástól mazdás lett a Civic Tourer

Az erőteljes hátsó domborítástól mazdás lett a Civic Tourer


“A Civic Tourer Concept az ötajtós Civic-től örökölte génjeit, így a koncepcióautó is letisztult, dinamikus, elegáns formavilággal léphet a nagyközönség elé. Egyedi, karakteres megjelenésével a széles és alacsony Civic Tourer Concept éppoly sportos,mint az ötajtós változat, ugyanakkor hihetetlenül tágas belső térrel kényezteti utasait. Akárcsak az eddig gyártott kombi Hondáknál (pl. Accord Tourer és Civic Aerodeck), a Civic Tourer Conceptnél is arra törekedtek a mérnökök, hogy a – kategóriaelső méretű – csomagtér észrevétlenül simuljon bele a formatervbe, s a jármű tökéletesen kiszolgálja egy aktív család igényeit.”

Honda Civic Tourer Concept

Nos, remélem, ezek után senkiben nem maradt kérdés a Honda kombijáról. Én, aki elfogulatlan szemlélőként láttam élőben is a kocsit a genfi standon, talán még annyit hozzátennék ehhez az adatáradathoz, hogy a Civic kombi sokkal arányosabb, harmonikusabb az ötajtósnál, egy kicsit hasonlít a Mazdákra, és sokkal kevésbé bántóan dudorodik a hátsó lámpa hólyagja hátul, mint a normál Civicé. Beülni nem engedtek az autóba, és a másik kiállított tanulmányt, az NSX-et se közelíthettük meg két méternél jobban.

Honda NSX Concept

NSX Concept

Valamivel bőbeszédűbb a Honda a márka sportos imidzsét feltámasztani hivatott szupersport-tanulmánnyal kapcsolatban; még néhány számot is kaptunk:

Műszaki adatok: NSX Concept

Teljes hosszúság (mm)

4,330

Teljes szélesség (mm)

1,895

Magasság (mm)

1,160

Tengelytáv (mm)

2,575

Felnik mérete

19×9 (elöl)

20×10 (hátul)

Gumiabroncsok mérete

255/35 R19 (elöl)

275/30 R20 (hátul)

Az NSX második generációja talán tényleg visszaadja a Hondának,amit úgy hiányolnak a rajongók manapság: a markáns karaktert. Széles, lapos, izgalmas. Közepére V6-os benzinmotorból épített hibridrendszert ígérnek bele a PR-esek. az NSX Concept alá olyan összkerékhajtást álmodtak, melyben elöl két villanymotor adja majd a kerekeknek az erőt.

A szupersport-Honda amerikai Honda lesz. Miként korábban bejelentették, az új NSX fejlesztését nemzetközi K+F csoport végzi a kaliforniai és ohiói Honda R&D Americas cég irányításával. Maga a gyártás is az Ohio központjától nem messze épülő új gyáregységben zajlik majd.