A Honda kezdi megtalálni önmagát

NSX és Civic Tourer koncepció Genfben

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.09. 16.00

A Civic családbarátabb verziója és az új NSX szupersportkocsi koncepciója arról tanúskodik, hogy a Honda újra kezdi megtalálni önmagát, ami a formavilágot illeti.

Az új, 1,6 literes dízelmotorral felszerelt mezei Hondák mellett (menetpróbánk a kisdízeles Civicről itt olvasható) a japán gyártó két látványosabb autót is elhozott Genfbe.

Civic Tourer Concept

A Civic kombiváltozata csaknem gyártásra kész, kidolgozott egésznek hatott a standon. Csak a kocsi alá belesve kezdhetünk gyanakodni, hogy talán még várni kell egy kicsit a kompakt kombira:

Ez a Civic kombi még tényleg csak tanulmány

Kíváncsiak vagytok a részletekre? Én is az voltam, amikor bedugtam a laptopba a Honda USB-stickjét. Nagy meglepetésemre magyar nyelven is megtaláltam rajta a sajtóanyagot. Íme, a teljes szöveg, rövidítés nélkül:

Az erőteljes hátsó domborítástól mazdás lett a Civic Tourer

Az erőteljes hátsó domborítástól mazdás lett a Civic Tourer


“A Civic Tourer Concept az ötajtós Civic-től örökölte génjeit, így a koncepcióautó is letisztult, dinamikus, elegáns formavilággal léphet a nagyközönség elé. Egyedi, karakteres megjelenésével a széles és alacsony Civic Tourer Concept éppoly sportos,mint az ötajtós változat, ugyanakkor hihetetlenül tágas belső térrel kényezteti utasait. Akárcsak az eddig gyártott kombi Hondáknál (pl. Accord Tourer és Civic Aerodeck), a Civic Tourer Conceptnél is arra törekedtek a mérnökök, hogy a – kategóriaelső méretű – csomagtér észrevétlenül simuljon bele a formatervbe, s a jármű tökéletesen kiszolgálja egy aktív család igényeit.”

Honda Civic Tourer Concept

Nos, remélem, ezek után senkiben nem maradt kérdés a Honda kombijáról. Én, aki elfogulatlan szemlélőként láttam élőben is a kocsit a genfi standon, talán még annyit hozzátennék ehhez az adatáradathoz, hogy a Civic kombi sokkal arányosabb, harmonikusabb az ötajtósnál, egy kicsit hasonlít a Mazdákra, és sokkal kevésbé bántóan dudorodik a hátsó lámpa hólyagja hátul, mint a normál Civicé. Beülni nem engedtek az autóba, és a másik kiállított tanulmányt, az NSX-et se közelíthettük meg két méternél jobban.

Honda NSX Concept

NSX Concept

Valamivel bőbeszédűbb a Honda a márka sportos imidzsét feltámasztani hivatott szupersport-tanulmánnyal kapcsolatban; még néhány számot is kaptunk:

Műszaki adatok: NSX Concept

Teljes hosszúság (mm)

4,330

Teljes szélesség (mm)

1,895

Magasság (mm)

1,160

Tengelytáv (mm)

2,575

Felnik mérete

19×9 (elöl)

20×10 (hátul)

Gumiabroncsok mérete

255/35 R19 (elöl)

275/30 R20 (hátul)

Az NSX második generációja talán tényleg visszaadja a Hondának,amit úgy hiányolnak a rajongók manapság: a markáns karaktert. Széles, lapos, izgalmas. Közepére V6-os benzinmotorból épített hibridrendszert ígérnek bele a PR-esek. az NSX Concept alá olyan összkerékhajtást álmodtak, melyben elöl két villanymotor adja majd a kerekeknek az erőt.

A szupersport-Honda amerikai Honda lesz. Miként korábban bejelentették, az új NSX fejlesztését nemzetközi K+F csoport végzi a kaliforniai és ohiói Honda R&D Americas cég irányításával. Maga a gyártás is az Ohio központjától nem messze épülő új gyáregységben zajlik majd.

Kommentek

  • megint

    Az első képen nagyon hasonlít az R8-ra

  • zoldfulu2000

    A Seinfeldes reklám zeniális. Remélem a kocsi is elsz ilyen jó…

  • L.Rómeó

    szar rizszabáló vw sporthibriggye job

  • zoldfulu2000

    Amúgy remélem hogy ez a video csak fan concept mert gyári promóanyagnak eléggé szánalmas. Legalább elvitték volna fotózni ezekre a helyszínekre. Így olan mintha nem lett volna pénz egy titkos sváci túrára…

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.