A Honda kezdi megtalálni önmagát

NSX és Civic Tourer koncepció Genfben

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.09. 16.00

A Civic családbarátabb verziója és az új NSX szupersportkocsi koncepciója arról tanúskodik, hogy a Honda újra kezdi megtalálni önmagát, ami a formavilágot illeti.

Az új, 1,6 literes dízelmotorral felszerelt mezei Hondák mellett (menetpróbánk a kisdízeles Civicről itt olvasható) a japán gyártó két látványosabb autót is elhozott Genfbe.

Civic Tourer Concept

A Civic kombiváltozata csaknem gyártásra kész, kidolgozott egésznek hatott a standon. Csak a kocsi alá belesve kezdhetünk gyanakodni, hogy talán még várni kell egy kicsit a kompakt kombira:

Ez a Civic kombi még tényleg csak tanulmány

Kíváncsiak vagytok a részletekre? Én is az voltam, amikor bedugtam a laptopba a Honda USB-stickjét. Nagy meglepetésemre magyar nyelven is megtaláltam rajta a sajtóanyagot. Íme, a teljes szöveg, rövidítés nélkül:

Az erőteljes hátsó domborítástól mazdás lett a Civic Tourer

Az erőteljes hátsó domborítástól mazdás lett a Civic Tourer


“A Civic Tourer Concept az ötajtós Civic-től örökölte génjeit, így a koncepcióautó is letisztult, dinamikus, elegáns formavilággal léphet a nagyközönség elé. Egyedi, karakteres megjelenésével a széles és alacsony Civic Tourer Concept éppoly sportos,mint az ötajtós változat, ugyanakkor hihetetlenül tágas belső térrel kényezteti utasait. Akárcsak az eddig gyártott kombi Hondáknál (pl. Accord Tourer és Civic Aerodeck), a Civic Tourer Conceptnél is arra törekedtek a mérnökök, hogy a – kategóriaelső méretű – csomagtér észrevétlenül simuljon bele a formatervbe, s a jármű tökéletesen kiszolgálja egy aktív család igényeit.”

Honda Civic Tourer Concept

Nos, remélem, ezek után senkiben nem maradt kérdés a Honda kombijáról. Én, aki elfogulatlan szemlélőként láttam élőben is a kocsit a genfi standon, talán még annyit hozzátennék ehhez az adatáradathoz, hogy a Civic kombi sokkal arányosabb, harmonikusabb az ötajtósnál, egy kicsit hasonlít a Mazdákra, és sokkal kevésbé bántóan dudorodik a hátsó lámpa hólyagja hátul, mint a normál Civicé. Beülni nem engedtek az autóba, és a másik kiállított tanulmányt, az NSX-et se közelíthettük meg két méternél jobban.

Honda NSX Concept

NSX Concept

Valamivel bőbeszédűbb a Honda a márka sportos imidzsét feltámasztani hivatott szupersport-tanulmánnyal kapcsolatban; még néhány számot is kaptunk:

Műszaki adatok: NSX Concept

Teljes hosszúság (mm)

4,330

Teljes szélesség (mm)

1,895

Magasság (mm)

1,160

Tengelytáv (mm)

2,575

Felnik mérete

19×9 (elöl)

20×10 (hátul)

Gumiabroncsok mérete

255/35 R19 (elöl)

275/30 R20 (hátul)

Az NSX második generációja talán tényleg visszaadja a Hondának,amit úgy hiányolnak a rajongók manapság: a markáns karaktert. Széles, lapos, izgalmas. Közepére V6-os benzinmotorból épített hibridrendszert ígérnek bele a PR-esek. az NSX Concept alá olyan összkerékhajtást álmodtak, melyben elöl két villanymotor adja majd a kerekeknek az erőt.

A szupersport-Honda amerikai Honda lesz. Miként korábban bejelentették, az új NSX fejlesztését nemzetközi K+F csoport végzi a kaliforniai és ohiói Honda R&D Americas cég irányításával. Maga a gyártás is az Ohio központjától nem messze épülő új gyáregységben zajlik majd.

Kommentek

  • megint

    Az első képen nagyon hasonlít az R8-ra

  • zoldfulu2000

    A Seinfeldes reklám zeniális. Remélem a kocsi is elsz ilyen jó…

  • L.Rómeó

    szar rizszabáló vw sporthibriggye job

  • zoldfulu2000

    Amúgy remélem hogy ez a video csak fan concept mert gyári promóanyagnak eléggé szánalmas. Legalább elvitték volna fotózni ezekre a helyszínekre. Így olan mintha nem lett volna pénz egy titkos sváci túrára…

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.