Szupererős és szupercsúnya Ferrari

Mansory Stallone Ferrari F12 Berlinetta

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 08.30

A Mansory beleadott mindent, feltuningolta a motort és külsőt is, a Ferrari a végére úgy néz ki, mint egy szétszteroidozott testépítő.

Még több lóerő, még nagyobb nyomaték, még több spoiler, még dizájnosabb kipufogó – van, akinek az autózás erről szól. A Mansory tuningműhely rájuk gondolt, amikor bemutatta a Ferrari F12-es Berlinetta felpumpált változatát Mansory Stallone Ferrari F12 Berlinetta néven.

Pedig az alapverzió sem egy vézna gyerek, a LaFerrari leleplezéséig ő volt a legerősebb a családban: 740 lóerő és 690 Nm volt rátetováltatva a bicepszére. A Mansory fogott még némi szteroidot, és belenyomta az F12-es bőre alá, a V12-es, 6,2 literes motorba, így 775 lóerőre és 725 Nm-re módosította a mutatókat. 


Az eredeti Berlinetta még a kifinomult olasz tárgykultúra jellegzetességeit viseli magán, ám a Mansorynál a kültakaró kialakításánál sokszor túlzásokba estek: mintha a dizájnereknél kissé elgurult volna a gyógyszer, vagy épp ellenkezőleg, túl sok jutott nekik valamilyen szerből.

A fekete-fehér kivitel már nem túl szerencsés választás, de ez ízlés és hagyomány dolga. Az autó szemből egészen zord, a hűtőrács és a lámpák együttese (ahogy a Mansorynál prezentálják az Enzo-orrot) olyan benyomást nyújt, mintha egy földönkívüli leköltözött volna az Alföldre, és harcsabajuszt növesztett volna.

Hátul pedig a bárgyún meredő szempárra emlékeztető hátsó lámpákat csak kiemelik a kerekek mellett látható nyílások, melyek a beépített diffúzorhoz tartoznak. Ezzel együtt a Mansory hátsó része talán az egyetlen olyan rész, ami sikerültebb, mint az eredeti Berlinettáé.

Az ötküllős öntöttvas felnikben is van valami olcsóságíz, de kicsire nem adunk (elől 21, hátul 22 colosak). Belül minden rendben van, bőr és bőr (azért a piros szellőzőkre mintha egy csehszlovák húsdaráló-outletben tettek volna szert az alkotók, az eredeti sokkal elegánsabb volt), némi alumínium (pedálok), megvilágított küszöbök, szénszálas betétek.
Nehezen tudunk persze a célcsoport fejével gondolkodni, hiszen a Mansory elsősorban nem Magyarországon, nem is Európában fog gazdára lelni, hanem az arab világ gazdagabbik felén, matt fényezésű Bentley-k, aranyozott Hummerek között. Ott pedig egészen más hatást kelthet, mint mondjuk a Rottenbiller utcában.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.