Miért a Golf az Év Autója? Elmondja egy zsűritag!

Miért a GT86 a második? Miért a V40 a harmadik?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 12.00

Az elsőt értjük, nyilván azért lett Év Autója a Golf, mert mindenben megfelel a zsűri kritériumrendszerének. De a Toyota kupé és a V40 mitől dobogós?

A Toyota annyira nem számít(hat)ott a dobogós helyre a 2013-as Év Autója választáson, hogy nincs kint egy GT86 se a standjukon. Kénytelenek voltunk az ikermodellben, egy Subaru BRZ-ben megkérdezni Gajdán Miklóst, testvérlapunk, az AutóMagazin munkatársát, a Car of The Year magyar zsűritagját, mitől lett pont az a végső sorrend az idén, ami. Íme:

Tesztünk egy nagyon drága VW Golf-ról itt olvasható, itt pedig egy olcsóbb dízel Golf beszámolója érhető el.

A GT86-ról itt találod meg tesztünket.

A Volvo V40-ről ide kattintva olvashatod tapasztalatainkat.

Kommentek

  • L.Rómeó

    golf a nyerő mindigis az volt mindigis az lesz.
    csak a sok hülye nem fokja föl!
    nekemis az van, és a legjobb.
    van nivoja, és raj autó.
    aki mekteheti azt veszi aki nem mer csóri sir a szája.
    vw a lekjobb marka, 100éve a lekjobb, mikor a japanok meg kb 20 eve csinálnak autot.
    feltalalta a változatos padlólemezt, mega kuplungos valtot, turbot stb,stb stb.
    mi kell meg??
    akinek nincs penze raja annak sir a szaja!
    fogadok ideis beleírrnak majd hogy nem igaz.
    hijába mongya holliday hogy van neve nem értik itten páran!

  • Sturmge

    L.Rómeó

    Igazad van, csak nyugodj meg… a golf a legjobb. Senki nem vitatkozik veled, hiszen neked az van és te miért is csapnál be itt bárkit is. Azért a nyelvtanórára járjál be, mert a beírásaid alapján erősen megkérdőjelezhető az amúgy is szubjektív véleményed.

  • PAlex

    Már elnézést, de az ember egy id*óta.
    De legalább is semmi keresnivalója a zsűriben…

  • Holiday

    zsoltitólegyvélemény, zsoltiismét,majdénmegmondom, elme és most L.Rómeó.

    Eddig 4x kellett kidobni a srácot, de nem adja föl.

  • a.szorenyi

    Kedves Alex! Minden zsűritag pontozását visszanézheted évekre: http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2013_1/coty

    Miklós a legkorrektebb döntnökök egyike, és a kevesek közé tartozik, akik a műszaki tartalom finomságát. pl. a BMW-knek adott pontokkal elismerik. Szerintem példaértékű, ahogy ezt a munkát végzi.

  • PAlex

    András!
    Aki 0 pontot ad egy olyan autóra, ami visszahozott egy olyan kategóriát, aminek csak örülni lehet, az már ne is haragudjon, de se nem való autós újságírónak, se nem komolyan vehető zsűri tagnak.
    Egyetértek, hogy ebben a mezőnyben a Golf nyert, ez nem is kérdés. De így lehúzni egy amúgy remek autót, amiről még el is mondja, hogy élvezet még városban rövid távon autózni, aztán ad neki egy nagy nulla pontot?
    A V40-est meg ajnározza, hogy tágas, van csomagtartója, és nem drága. Miközben se nem tágas, se nem nagy a csomagtartója (sőt inkább kicsi), és nem is olcsó.
    Ezen alapján számomra nem egy komoly autós újságíró. Visszanéztem a korábbi pontozását.
    Prius II 10 pont, első szériás 1-es BMW 0 pont.
    Ahaaaa…..

  • mtbe

    Szerintem joggal adott rá 0 pontot. Az év autója cím nem a GT 86 féle autókról szól, arra lehetne egy év élményautója/év sportautója díjat csinálni.

  • mtbe

    És biztos h én is mosollyal szállnék ki belőle de hát úgyse tenném dobogóra.

  • L.Rómeó

    tesókám holliday te jolbeszélsz deja sok hülye miatt valami üldözésmániád lehetséges.
    mamá másik három nevet is monttál nekem.
    akkor válasz ebbő a 4bő valamellyiket ozt híjjál ugy nekem mind egy de osszad tovabb a parasztokat akik azhiszik hogy vw nem az első mer ők csórik.
    egyet értek veled híjjális akárhogyan.

  • bepi81

    Én meg Toyota-fanként azt mondom, hogy világos, miért nem a GT-86 nyert. Ez így egy korrekt döntés az összes szempontot figyelembe véve.
    A GT egy minden autó számára értelmezhetetlen, valódi, klasszikus vezetési élményt adó “rétegautó”. Ennyi. De ezen egyetlen dolog miatt végzett dobogón!!! Ennyi. Ez hatalmas elsimerés a Toyota számára, hogy az az út, amire ezzel az autóval visszatértek az utóbbi 10 év “kvázi unalmas” (de jó!) autóitól, az nagyon is szükséges és jó döntés volt.
    Ebből a kategóriából (rétegautó, sport(os) autó) egyedül a Mazda MX5 tudott a 90-es évek elején ÉV AUTÓJA díjat nyerni és lám, azóta is kultusz autóként gondolhat rá minden vezetni szerető ember. Szóval, a GT részéről ez egy hihetetlenül jó eredmény!
    Igen, a Golf egy nagyon jó autó a hétköznapokra. Gyakorlatilag alig van valami, amibe bele lehet kötni vele kapcsolatban (ár), nagyon kiegyensúlyozottan teljesít, várható volt, hogy magas pontszámot kap. Megérdemelten.
    Számomra talán a Volvo még esélyesebbnek tűnt, mert technikailag magasabb színvonalú, biztonsági fejlesztésben is előrébb helyezném, mint a Golfot, gyakorlatilag mindenféle hajtásból rendelkezik választhatóval (benzin, dízel, hibrid), ezzel együtt, azonban drága. És a Golf szerintem itt tudott nyerni, hogy inkább nevezhető tömegautónak, mint a Volvo.
    Mondjuk, számomra mindkettő iszonyú drága, én egyiknek sem fizetném meg a többiekhez mért felárát.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.