Miért a Golf az Év Autója? Elmondja egy zsűritag!

Miért a GT86 a második? Miért a V40 a harmadik?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 12.00

Az elsőt értjük, nyilván azért lett Év Autója a Golf, mert mindenben megfelel a zsűri kritériumrendszerének. De a Toyota kupé és a V40 mitől dobogós?

A Toyota annyira nem számít(hat)ott a dobogós helyre a 2013-as Év Autója választáson, hogy nincs kint egy GT86 se a standjukon. Kénytelenek voltunk az ikermodellben, egy Subaru BRZ-ben megkérdezni Gajdán Miklóst, testvérlapunk, az AutóMagazin munkatársát, a Car of The Year magyar zsűritagját, mitől lett pont az a végső sorrend az idén, ami. Íme:

Tesztünk egy nagyon drága VW Golf-ról itt olvasható, itt pedig egy olcsóbb dízel Golf beszámolója érhető el.

A GT86-ról itt találod meg tesztünket.

A Volvo V40-ről ide kattintva olvashatod tapasztalatainkat.

Kommentek

  • L.Rómeó

    golf a nyerő mindigis az volt mindigis az lesz.
    csak a sok hülye nem fokja föl!
    nekemis az van, és a legjobb.
    van nivoja, és raj autó.
    aki mekteheti azt veszi aki nem mer csóri sir a szája.
    vw a lekjobb marka, 100éve a lekjobb, mikor a japanok meg kb 20 eve csinálnak autot.
    feltalalta a változatos padlólemezt, mega kuplungos valtot, turbot stb,stb stb.
    mi kell meg??
    akinek nincs penze raja annak sir a szaja!
    fogadok ideis beleírrnak majd hogy nem igaz.
    hijába mongya holliday hogy van neve nem értik itten páran!

  • Sturmge

    L.Rómeó

    Igazad van, csak nyugodj meg… a golf a legjobb. Senki nem vitatkozik veled, hiszen neked az van és te miért is csapnál be itt bárkit is. Azért a nyelvtanórára járjál be, mert a beírásaid alapján erősen megkérdőjelezhető az amúgy is szubjektív véleményed.

  • PAlex

    Már elnézést, de az ember egy id*óta.
    De legalább is semmi keresnivalója a zsűriben…

  • Holiday

    zsoltitólegyvélemény, zsoltiismét,majdénmegmondom, elme és most L.Rómeó.

    Eddig 4x kellett kidobni a srácot, de nem adja föl.

  • a.szorenyi

    Kedves Alex! Minden zsűritag pontozását visszanézheted évekre: http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2013_1/coty

    Miklós a legkorrektebb döntnökök egyike, és a kevesek közé tartozik, akik a műszaki tartalom finomságát. pl. a BMW-knek adott pontokkal elismerik. Szerintem példaértékű, ahogy ezt a munkát végzi.

  • PAlex

    András!
    Aki 0 pontot ad egy olyan autóra, ami visszahozott egy olyan kategóriát, aminek csak örülni lehet, az már ne is haragudjon, de se nem való autós újságírónak, se nem komolyan vehető zsűri tagnak.
    Egyetértek, hogy ebben a mezőnyben a Golf nyert, ez nem is kérdés. De így lehúzni egy amúgy remek autót, amiről még el is mondja, hogy élvezet még városban rövid távon autózni, aztán ad neki egy nagy nulla pontot?
    A V40-est meg ajnározza, hogy tágas, van csomagtartója, és nem drága. Miközben se nem tágas, se nem nagy a csomagtartója (sőt inkább kicsi), és nem is olcsó.
    Ezen alapján számomra nem egy komoly autós újságíró. Visszanéztem a korábbi pontozását.
    Prius II 10 pont, első szériás 1-es BMW 0 pont.
    Ahaaaa…..

  • mtbe

    Szerintem joggal adott rá 0 pontot. Az év autója cím nem a GT 86 féle autókról szól, arra lehetne egy év élményautója/év sportautója díjat csinálni.

  • mtbe

    És biztos h én is mosollyal szállnék ki belőle de hát úgyse tenném dobogóra.

  • L.Rómeó

    tesókám holliday te jolbeszélsz deja sok hülye miatt valami üldözésmániád lehetséges.
    mamá másik három nevet is monttál nekem.
    akkor válasz ebbő a 4bő valamellyiket ozt híjjál ugy nekem mind egy de osszad tovabb a parasztokat akik azhiszik hogy vw nem az első mer ők csórik.
    egyet értek veled híjjális akárhogyan.

  • bepi81

    Én meg Toyota-fanként azt mondom, hogy világos, miért nem a GT-86 nyert. Ez így egy korrekt döntés az összes szempontot figyelembe véve.
    A GT egy minden autó számára értelmezhetetlen, valódi, klasszikus vezetési élményt adó “rétegautó”. Ennyi. De ezen egyetlen dolog miatt végzett dobogón!!! Ennyi. Ez hatalmas elsimerés a Toyota számára, hogy az az út, amire ezzel az autóval visszatértek az utóbbi 10 év “kvázi unalmas” (de jó!) autóitól, az nagyon is szükséges és jó döntés volt.
    Ebből a kategóriából (rétegautó, sport(os) autó) egyedül a Mazda MX5 tudott a 90-es évek elején ÉV AUTÓJA díjat nyerni és lám, azóta is kultusz autóként gondolhat rá minden vezetni szerető ember. Szóval, a GT részéről ez egy hihetetlenül jó eredmény!
    Igen, a Golf egy nagyon jó autó a hétköznapokra. Gyakorlatilag alig van valami, amibe bele lehet kötni vele kapcsolatban (ár), nagyon kiegyensúlyozottan teljesít, várható volt, hogy magas pontszámot kap. Megérdemelten.
    Számomra talán a Volvo még esélyesebbnek tűnt, mert technikailag magasabb színvonalú, biztonsági fejlesztésben is előrébb helyezném, mint a Golfot, gyakorlatilag mindenféle hajtásból rendelkezik választhatóval (benzin, dízel, hibrid), ezzel együtt, azonban drága. És a Golf szerintem itt tudott nyerni, hogy inkább nevezhető tömegautónak, mint a Volvo.
    Mondjuk, számomra mindkettő iszonyú drága, én egyiknek sem fizetném meg a többiekhez mért felárát.

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.