Miért a Golf az Év Autója? Elmondja egy zsűritag!

Miért a GT86 a második? Miért a V40 a harmadik?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 12.00

Az elsőt értjük, nyilván azért lett Év Autója a Golf, mert mindenben megfelel a zsűri kritériumrendszerének. De a Toyota kupé és a V40 mitől dobogós?

A Toyota annyira nem számít(hat)ott a dobogós helyre a 2013-as Év Autója választáson, hogy nincs kint egy GT86 se a standjukon. Kénytelenek voltunk az ikermodellben, egy Subaru BRZ-ben megkérdezni Gajdán Miklóst, testvérlapunk, az AutóMagazin munkatársát, a Car of The Year magyar zsűritagját, mitől lett pont az a végső sorrend az idén, ami. Íme:

Tesztünk egy nagyon drága VW Golf-ról itt olvasható, itt pedig egy olcsóbb dízel Golf beszámolója érhető el.

A GT86-ról itt találod meg tesztünket.

A Volvo V40-ről ide kattintva olvashatod tapasztalatainkat.

Kommentek

  • L.Rómeó

    golf a nyerő mindigis az volt mindigis az lesz.
    csak a sok hülye nem fokja föl!
    nekemis az van, és a legjobb.
    van nivoja, és raj autó.
    aki mekteheti azt veszi aki nem mer csóri sir a szája.
    vw a lekjobb marka, 100éve a lekjobb, mikor a japanok meg kb 20 eve csinálnak autot.
    feltalalta a változatos padlólemezt, mega kuplungos valtot, turbot stb,stb stb.
    mi kell meg??
    akinek nincs penze raja annak sir a szaja!
    fogadok ideis beleírrnak majd hogy nem igaz.
    hijába mongya holliday hogy van neve nem értik itten páran!

  • Sturmge

    L.Rómeó

    Igazad van, csak nyugodj meg… a golf a legjobb. Senki nem vitatkozik veled, hiszen neked az van és te miért is csapnál be itt bárkit is. Azért a nyelvtanórára járjál be, mert a beírásaid alapján erősen megkérdőjelezhető az amúgy is szubjektív véleményed.

  • PAlex

    Már elnézést, de az ember egy id*óta.
    De legalább is semmi keresnivalója a zsűriben…

  • Holiday

    zsoltitólegyvélemény, zsoltiismét,majdénmegmondom, elme és most L.Rómeó.

    Eddig 4x kellett kidobni a srácot, de nem adja föl.

  • a.szorenyi

    Kedves Alex! Minden zsűritag pontozását visszanézheted évekre: http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2013_1/coty

    Miklós a legkorrektebb döntnökök egyike, és a kevesek közé tartozik, akik a műszaki tartalom finomságát. pl. a BMW-knek adott pontokkal elismerik. Szerintem példaértékű, ahogy ezt a munkát végzi.

  • PAlex

    András!
    Aki 0 pontot ad egy olyan autóra, ami visszahozott egy olyan kategóriát, aminek csak örülni lehet, az már ne is haragudjon, de se nem való autós újságírónak, se nem komolyan vehető zsűri tagnak.
    Egyetértek, hogy ebben a mezőnyben a Golf nyert, ez nem is kérdés. De így lehúzni egy amúgy remek autót, amiről még el is mondja, hogy élvezet még városban rövid távon autózni, aztán ad neki egy nagy nulla pontot?
    A V40-est meg ajnározza, hogy tágas, van csomagtartója, és nem drága. Miközben se nem tágas, se nem nagy a csomagtartója (sőt inkább kicsi), és nem is olcsó.
    Ezen alapján számomra nem egy komoly autós újságíró. Visszanéztem a korábbi pontozását.
    Prius II 10 pont, első szériás 1-es BMW 0 pont.
    Ahaaaa…..

  • mtbe

    Szerintem joggal adott rá 0 pontot. Az év autója cím nem a GT 86 féle autókról szól, arra lehetne egy év élményautója/év sportautója díjat csinálni.

  • mtbe

    És biztos h én is mosollyal szállnék ki belőle de hát úgyse tenném dobogóra.

  • L.Rómeó

    tesókám holliday te jolbeszélsz deja sok hülye miatt valami üldözésmániád lehetséges.
    mamá másik három nevet is monttál nekem.
    akkor válasz ebbő a 4bő valamellyiket ozt híjjál ugy nekem mind egy de osszad tovabb a parasztokat akik azhiszik hogy vw nem az első mer ők csórik.
    egyet értek veled híjjális akárhogyan.

  • bepi81

    Én meg Toyota-fanként azt mondom, hogy világos, miért nem a GT-86 nyert. Ez így egy korrekt döntés az összes szempontot figyelembe véve.
    A GT egy minden autó számára értelmezhetetlen, valódi, klasszikus vezetési élményt adó “rétegautó”. Ennyi. De ezen egyetlen dolog miatt végzett dobogón!!! Ennyi. Ez hatalmas elsimerés a Toyota számára, hogy az az út, amire ezzel az autóval visszatértek az utóbbi 10 év “kvázi unalmas” (de jó!) autóitól, az nagyon is szükséges és jó döntés volt.
    Ebből a kategóriából (rétegautó, sport(os) autó) egyedül a Mazda MX5 tudott a 90-es évek elején ÉV AUTÓJA díjat nyerni és lám, azóta is kultusz autóként gondolhat rá minden vezetni szerető ember. Szóval, a GT részéről ez egy hihetetlenül jó eredmény!
    Igen, a Golf egy nagyon jó autó a hétköznapokra. Gyakorlatilag alig van valami, amibe bele lehet kötni vele kapcsolatban (ár), nagyon kiegyensúlyozottan teljesít, várható volt, hogy magas pontszámot kap. Megérdemelten.
    Számomra talán a Volvo még esélyesebbnek tűnt, mert technikailag magasabb színvonalú, biztonsági fejlesztésben is előrébb helyezném, mint a Golfot, gyakorlatilag mindenféle hajtásból rendelkezik választhatóval (benzin, dízel, hibrid), ezzel együtt, azonban drága. És a Golf szerintem itt tudott nyerni, hogy inkább nevezhető tömegautónak, mint a Volvo.
    Mondjuk, számomra mindkettő iszonyú drága, én egyiknek sem fizetném meg a többiekhez mért felárát.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.