Lényegére csupaszított sportkocsi

Húsz kilóval könnyebb, máris vonzóbb a Wiesmann kupéja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 14.00

Puritán sportkocsival nem történhet nagyobb áldás, mint ha leszerelnek róla néhány felesleges tartozékot. Ha rengeteg pénzedért kényeztetést vársz, rossz helyen jársz.

A német Wiesmann ősidők óta a létező leginkább célra vezető recept szerint építi autóit: dögös, noha teljesen célszerűtlen formaterv, csekély tömeg, és valamely BMW M-modell erőforrása.

Mivel azonban ez a program nagyon sok variációs lehetőséget nem ad ki, rendre készíti el létező modelljeinek tovább finomított verzióit. Így van ez a Genfben közszemlére állított modellel is, amely a régről ismert GT MF4-S kupénak a Clubsport verziója – ha létezne ilyen, azt mondhatnánk rá, hogy félversenyautó.

Szélesebb kerékívek, rögzített, nagyméretű hátsó légterelő, funkcionális bukókeret, minden irányban állítható felfüggesztés, versenyfékek, kagylóülések: a CS csomagja nem ismeri az öncélú optikai tuning fogalmát.

Sem a kényelmiét.

A tömegcsökkentés érdekében ugyanis a tulajdonosnak együtt kell élnie néhány örvendetesen spártai megoldással. Nincs belső kilincs, csak húzófül, az oldalablak műanyagból készül… viszont a szénszálas tetőre mindenki büszke lehet, annál is inkább, mert ott csökkenti az autó tömegét, ahol az a legjobban számít: magasan.

Összesen húsz kilót faragott le így a Wiesmann az eleve nem elhízott GT MF4-S tömegéből. A BMW-ből származó hátratolt orrmotor a hátsó kerekeket hajtja, nyolc hengerében változatlan 420 lóerő terem. A pályaverzió végsebessége 293 km/óra, az autó 4,4 mp alatt gyorsul százra (bár vélhetően megoldható a rövidebb végáttételezés, ha a kedves vevő nagyon szépen kéri).

A GT MF4-S CS a Wiesmann 25. születésnapi ajándéka saját magának, és ha már, építenek is belőle pontosan 25 darabot, egyenként 193 ezer euróért (durván 58 millió forint), plusz adók.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.