Lényegére csupaszított sportkocsi

Húsz kilóval könnyebb, máris vonzóbb a Wiesmann kupéja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 14.00

Puritán sportkocsival nem történhet nagyobb áldás, mint ha leszerelnek róla néhány felesleges tartozékot. Ha rengeteg pénzedért kényeztetést vársz, rossz helyen jársz.

A német Wiesmann ősidők óta a létező leginkább célra vezető recept szerint építi autóit: dögös, noha teljesen célszerűtlen formaterv, csekély tömeg, és valamely BMW M-modell erőforrása.

Mivel azonban ez a program nagyon sok variációs lehetőséget nem ad ki, rendre készíti el létező modelljeinek tovább finomított verzióit. Így van ez a Genfben közszemlére állított modellel is, amely a régről ismert GT MF4-S kupénak a Clubsport verziója – ha létezne ilyen, azt mondhatnánk rá, hogy félversenyautó.

Szélesebb kerékívek, rögzített, nagyméretű hátsó légterelő, funkcionális bukókeret, minden irányban állítható felfüggesztés, versenyfékek, kagylóülések: a CS csomagja nem ismeri az öncélú optikai tuning fogalmát.

Sem a kényelmiét.

A tömegcsökkentés érdekében ugyanis a tulajdonosnak együtt kell élnie néhány örvendetesen spártai megoldással. Nincs belső kilincs, csak húzófül, az oldalablak műanyagból készül… viszont a szénszálas tetőre mindenki büszke lehet, annál is inkább, mert ott csökkenti az autó tömegét, ahol az a legjobban számít: magasan.

Összesen húsz kilót faragott le így a Wiesmann az eleve nem elhízott GT MF4-S tömegéből. A BMW-ből származó hátratolt orrmotor a hátsó kerekeket hajtja, nyolc hengerében változatlan 420 lóerő terem. A pályaverzió végsebessége 293 km/óra, az autó 4,4 mp alatt gyorsul százra (bár vélhetően megoldható a rövidebb végáttételezés, ha a kedves vevő nagyon szépen kéri).

A GT MF4-S CS a Wiesmann 25. születésnapi ajándéka saját magának, és ha már, építenek is belőle pontosan 25 darabot, egyenként 193 ezer euróért (durván 58 millió forint), plusz adók.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.