Lényegére csupaszított sportkocsi

Húsz kilóval könnyebb, máris vonzóbb a Wiesmann kupéja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 14.00

Puritán sportkocsival nem történhet nagyobb áldás, mint ha leszerelnek róla néhány felesleges tartozékot. Ha rengeteg pénzedért kényeztetést vársz, rossz helyen jársz.

A német Wiesmann ősidők óta a létező leginkább célra vezető recept szerint építi autóit: dögös, noha teljesen célszerűtlen formaterv, csekély tömeg, és valamely BMW M-modell erőforrása.

Mivel azonban ez a program nagyon sok variációs lehetőséget nem ad ki, rendre készíti el létező modelljeinek tovább finomított verzióit. Így van ez a Genfben közszemlére állított modellel is, amely a régről ismert GT MF4-S kupénak a Clubsport verziója – ha létezne ilyen, azt mondhatnánk rá, hogy félversenyautó.

Szélesebb kerékívek, rögzített, nagyméretű hátsó légterelő, funkcionális bukókeret, minden irányban állítható felfüggesztés, versenyfékek, kagylóülések: a CS csomagja nem ismeri az öncélú optikai tuning fogalmát.

Sem a kényelmiét.

A tömegcsökkentés érdekében ugyanis a tulajdonosnak együtt kell élnie néhány örvendetesen spártai megoldással. Nincs belső kilincs, csak húzófül, az oldalablak műanyagból készül… viszont a szénszálas tetőre mindenki büszke lehet, annál is inkább, mert ott csökkenti az autó tömegét, ahol az a legjobban számít: magasan.

Összesen húsz kilót faragott le így a Wiesmann az eleve nem elhízott GT MF4-S tömegéből. A BMW-ből származó hátratolt orrmotor a hátsó kerekeket hajtja, nyolc hengerében változatlan 420 lóerő terem. A pályaverzió végsebessége 293 km/óra, az autó 4,4 mp alatt gyorsul százra (bár vélhetően megoldható a rövidebb végáttételezés, ha a kedves vevő nagyon szépen kéri).

A GT MF4-S CS a Wiesmann 25. születésnapi ajándéka saját magának, és ha már, építenek is belőle pontosan 25 darabot, egyenként 193 ezer euróért (durván 58 millió forint), plusz adók.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.