A japán belpiacos törpeautóból kialakított, majd globálisan forgalmazott MiEV nem csak szószólója, de vértanúja is volt az elektromos közlekedésnek. A Mitsubishi szakmai tudásban és tapasztalatban sokat nyert a pénzügyileg kevéssé profitábilis vállalkozásból, így most a világ elé tárta az elektromos projekt következő lépcsőjét.

A CA-MiEV továbbra sem üzleti méretű szedán, de legalább városi autónak tisztességes méretű: négyméteres hosszával, 1,78-as szélességével és 2,55 méteres tengelytávjával nem csak rövid belvárosi utakra, de általános közlekedésre is megfelel.

Ez utóbbi gondolat villanyautóról szóló szövegekben eddig fanyar mosolyt váltott ki a hallgatókból, de a Mitsubishi újdonsága állítólag 300 kilométert képes megtenni egy töltéssel, ami magyar viszonylatban annyit tesz, az ország bármely pontján élnek a nagyszülők, a fővárosból kis odafigyeléssel görcs nélkül meglátogathatnánk őket ? városi közlekedésben, vagy vidéki városok közötti átjárás esetén pedig hetente elég lenne egyszer ráállni a töltőre.


Igen, ráállni: a CA-MiEV-hez a mágneses rezonancia elvén működő, vezeték nélküli töltőrendszert képzeltek el a mérnökök (de azért ahogy a képeken látszik, hagyományos csatlakozója is van, hiszen nem várható el, hogy a nagyi töltőpadozatot telepítsen a háza elé). Az elképzelés nem új, és a felmérések szerint jelentős mértékben elősegíthetné a villanyautók elterjedését ? az emberek ugyanis hazaérve egyszerűen lusták rádugni az autót a hálózatra.

A nagykapacitású (28 kWh) lítium-ion akkumulátor mellett jó hatásfokra is szükség van ahhoz, hogy az autó minél messzebb juthasson el egy töltéssel, ezért a japán mérnökök sokat csiszolták a tanulmány aerodinamikáját.

A 0,26-os közegellenállási együttható ugyan távolról sem eget rengető érték, de a forgalomban lévő autók többségénél mégis csak kedvezőbb. Sík akkucsomag, kisméretű hátsó diffúzor, a lehető legkisebb felületű, optimalizált formájú légbeömlők, valamint kamerával helyettesített visszapillantó tükrök mérséklik a légellenállást.