Jövőre tervezve

A CA-MiEV jelen formájában autónak kevéssé, irányadó ötletnek inkább alkalmas

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 09.15

300 km hatótáv, vezeték nélküli töltés: a Mitsubishi CA-MiEV elektromos jármű késői utódja akár a család egyetlen autójaként is helyt állhat majd


A japán belpiacos törpeautóból kialakított, majd globálisan forgalmazott MiEV nem csak szószólója, de vértanúja is volt az elektromos közlekedésnek. A Mitsubishi szakmai tudásban és tapasztalatban sokat nyert a pénzügyileg kevéssé profitábilis vállalkozásból, így most a világ elé tárta az elektromos projekt következő lépcsőjét.

A CA-MiEV továbbra sem üzleti méretű szedán, de legalább városi autónak tisztességes méretű: négyméteres hosszával, 1,78-as szélességével és 2,55 méteres tengelytávjával nem csak rövid belvárosi utakra, de általános közlekedésre is megfelel.

Ez utóbbi gondolat villanyautóról szóló szövegekben eddig fanyar mosolyt váltott ki a hallgatókból, de a Mitsubishi újdonsága állítólag 300 kilométert képes megtenni egy töltéssel, ami magyar viszonylatban annyit tesz, az ország bármely pontján élnek a nagyszülők, a fővárosból kis odafigyeléssel görcs nélkül meglátogathatnánk őket ? városi közlekedésben, vagy vidéki városok közötti átjárás esetén pedig hetente elég lenne egyszer ráállni a töltőre.


Igen, ráállni: a CA-MiEV-hez a mágneses rezonancia elvén működő, vezeték nélküli töltőrendszert képzeltek el a mérnökök (de azért ahogy a képeken látszik, hagyományos csatlakozója is van, hiszen nem várható el, hogy a nagyi töltőpadozatot telepítsen a háza elé). Az elképzelés nem új, és a felmérések szerint jelentős mértékben elősegíthetné a villanyautók elterjedését ? az emberek ugyanis hazaérve egyszerűen lusták rádugni az autót a hálózatra.

A nagykapacitású (28 kWh) lítium-ion akkumulátor mellett jó hatásfokra is szükség van ahhoz, hogy az autó minél messzebb juthasson el egy töltéssel, ezért a japán mérnökök sokat csiszolták a tanulmány aerodinamikáját.

A 0,26-os közegellenállási együttható ugyan távolról sem eget rengető érték, de a forgalomban lévő autók többségénél mégis csak kedvezőbb. Sík akkucsomag, kisméretű hátsó diffúzor, a lehető legkisebb felületű, optimalizált formájú légbeömlők, valamint kamerával helyettesített visszapillantó tükrök mérséklik a légellenállást.

Kommentek

  • L.Rómeó

    mijez az áramautós baromság?
    pd tdi kevesebet eszik konnektor sem kel hozá!
    ujjabb japán szar!

  • accelerate.

    Akkor te élj továbbra is a múltban a koromokádó xaroddal!

  • mtbe

    “ami magyar viszonylatban annyit tesz,…”
    valószínű 8-10M-tól kezdődik majd szóval nem tesz semmit magyar viszonylatban :D

  • L.Rómeó

    azal is élek mig te éjjél konnektorral.
    a kormot meg ugysem én szivom befele hanem aki mögöttem jön ennyi észt!
    éscsak gázra kormol amúty nem!
    tanulhatnál hollidaytol van mit

  • L.Rómeó

    amútyis eza mercikopintás jel miez valami ujjabb japan gyar aki neki all autotgyartani?
    majd nem vettem eccer egy tvt mitsubisiből na annyi ez a gyár ne hasonlícsd vwhez.

  • mtbe

    L.Rómeó
    keveseBBet, keLL, hoZZá, ÚJabb
    a konnektort le tudtad írni ezeket meg nem? :o

  • mtbe

    L.Rómeó
    “a kormot meg ugysem én szivom befele hanem aki mögöttem jön ennyi észt”
    odatenném az orrodat a kipufogód végéhez amikor mész vagy ráültetnélek egy biciklire h menjél a Bartókon és szagolhatnád a PDTDI-k és az Ikarusok illatát!

  • accelerate.

    Kedves Rómeó, azért örülök, hogy nem hozzád hasonló emberek gondolkodnak úgy a jövőről és próbálkoznak tisztább autókat gyártani, mint ahogy te (“úgysem én szívom be…”)! Hozzád hasonló, magas intelligenciával rendelkező emberke nyom egy füstpamacsot ott, ahol a családod tartózkodik, akkor gondolkodj el……

  • accelerate.

    Bocsi, elfelejtettem leírni, hogy persze téged az sem érdekel, mert “úgysem én szívom be”, “ennyi észt” !!

  • L.Rómeó

    védheted itt a japánt de tudmeg golf nagyobb mindez passat méknagyob!
    és van neve nehasonlícsd ehhez!
    tanujj hollidaytól inkáb ezerszer leirtta ezeket!

  • L.Rómeó

    és másokis!

  • L.Rómeó

    golfbol passatbol van dizel ebböl mekmég az sincsen..
    elmaradott autó. enyi!

  • accelerate.

    Könnyű mással takarózni ugye? Akkor bújj be Holi szoknyája alá,de szerintem először ülj vissza az iskolalába a 2. osztályba és tanulj meg helyesen írni, aztán majd gyere. Viszont látásra 20 év múlva!

  • accelerate.

    mielőtt belekötsz, kijavítom: …..iskolába…..

  • L.Rómeó

    nem takarodzok holli szoknyájával!
    csak ővele egyet kell ércsek
    aki nemprobálta golfot és vwt nem tuggya miről beszélget..
    én probáltam s vanis.
    ezért tudom hoty jobb összetudom hasonlíttani.. enyi.
    japánba meg nem teszem a seggem mer szar. enyi.

  • Holiday

    elmerómeó, az energiát nem sajnálod.
    Az a baj, hogy a sortöréseid és a kisbetűid, meg a tőmondatok elárulnak téged.
    elme, elme.

  • kori18t

    Édes Istenem! Honnan kerültél te ide kedves Rómeó Úr?
    Minden mondatod tele van hibával és még hülyeségeket is beszélsz.

  • L.Rómeó

    lehethogy nem irok helyessen és?
    ha teis külföldrő jöttél volna hazafelé máslenne?
    és nem irok hülyéket csak hülyéknek!
    holliday cipőlyébe léptem olyanoknak magyarázzok akik aztsem tuggyák miaz a jó dízel stb stb.
    megakik hasonlítgattyák itt a vwt minden féle szar japan kínai makarónievő autóhoz. nem kell. jobb. enyi.
    pd tdi turbó stb stb mind vw kitaláció. akkor ki másól kit?

  • accelerate.

    Rómeó! Nagyon örülök (örülünk) neked hogy hazatértél, és a szívünk szakadna meg, ha visszamennél!
    Remélem még nagyon sok okosságot írsz a sok hülyének, hogy téged idézzelek Mr.Clever

  • L.Rómeó

    i aint mad at cha

  • L.Rómeó

    tessóm faján mekmontta nem rakozom továb:
    ezaz ország tele van génhibásokkal.
    ha világítana a hülyeség magyarország lámpatest lenne.

  • Dino871

    De ha ez az ország ilyen szar hely akkor mit keresel itt??
    Menj oda ahol csak okosak vannak meg csak vw!!

  • kori18t

    Te hülyézel itt minket? Te, ha tudták volna a szüleid, hogy ilyen hülye leszel, gyorsan elcseréltek volna egy majomra. Elhiszed, hogy egy akármilyen Mitsubishit ritkábban fogsz látni az utakon lerobbanva, mint egy VW-t? Mert ez így van, Mr.Elme, akármennyire is hihetetlen. Először tájékozódni kellene, aztán irkálni baromságokat, te génhibás záptojás.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.