Itt az első Mercedes-motoros Infiniti

Japán autóban német szív dobog

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 16.00

A Mercedes dízelmotoros Q50-es alacsony fogyasztásával lehet vonzó. A mamutcégek együttműködése érdekes helyzeteket teremt.

A tavalyi Paris Auto Show-n megkötött Nissan Renault – Daimler együttműködés első gyümölcseként is felfogható a Genfben most bemutatott új Infiniti Q50-es. (Persze a két óriás már korábban is  dolgozott közösen pl. hidrogéncellás motor fejlesztésén, és közös motorgyáruk is épül.) Az európai premierjét ünneplő autó már az új névadási rendben kapta a nevét: a Q betű jelöli a cég minden sedan és coupé modelljét, míg a crossoverek és SUV-k az QX előtagot kapják a számokhoz.

A Q50 az Infiniti G utódja és ami igazán izgalmas, hogy Mercedes dízel hajtja (a két cég megegyezése alapján a japánok a németek váltóját is felhasználhatják, de a Q50-ben ezt nem találjuk meg). A dízelmotor 2,2 literes, négyhengeres, teljesítménye 175 lóerő, maximális nyomatéka 400 Nm. Ezzel 9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára és 230-as végsebességre képes. Ám ennek az Infinitinek az  érdeme sokkal inkább a 115 g/km-es széndioxid-kibocsájtás, no és persze a 4,4 literes átlagfogyasztás.  

Álcázza magát a Daimler-erőforrás

Ha valakinek nagyobb teljesítményre – és élményre – van ingere, és nem szégyell kilométerenként 30 grammal több üvegházhatást erősítő anyagot a levegőbe eregetni, a Q50 Hybridet neki találták ki. Ezt már 3,5 literes, hathengeres benzinmotorral szerelik, 364 lóerő szabadul ki belőle, és 5,5 másodperc alatt gyorsul százra. Viszont 6,2 litert fogyaszt százon – persze papíron.
Külsőre a Q50-es visszafogott, decens, nyúlánk, kecses autó, de az első lámpák és az orr-rész miatt úgy néz ki, mintha szigorúan összevonná a szemöldökét, mintha folyton a többi autó által kibocsájtott széndioxidra gondolna. És hátulról is a szigor köszön vissza – német-japán szülők gyermeke, le sem lehetne tagadni. 

Hátul is szigorú, de szép

Érdekesség,hogy az Audi A4, BMW 3-as szériája mellett a Q50-es a Mercedes C-osztályának is a versenytársa lesz – a mamutcégek összefonódása érdekes autópiaci konzekvenciákkal járhat. A modellt idén ősztől lehet Európában megvásárolni, az árak addig kerülnek majd nyilvánosságra.

Kommentek

  • Imiszito

    Nah ez egy gyönyörű személygépkocsi:) minden pozitúrában szép. le a kalappal!

  • Holiday

    Jó német, jó japán, vagy szar német szar japán?
    :-)

  • Imiszito

    ilyenkor mindig fel kell világósítani az egyszeri halandót, hogy miért is?:)

  • accelerate.

    A forma nem rossz, de az első lámpa a GT 86 ról való, a hűtőmaszk pedig Lexus utánzat!

  • L.Rómeó

    passat utánzat csigaevő japánoktól.
    kevés.

  • zoldfulu2000

    Az EX be kellene egy ilyen moci. Nyilván a renault motorja jobb lett volna (pláne hogy a 250 CDI-t nem kapták meg a jelek szerint), de ez is jobb mint a semmi. Amúgy meg valszeg fontosabb lesz a 163LE-re homologizált mint az erősebb változat…

  • zoldfulu2000

    De legalább lesz értelme a tesztútnak ininifitéknél is…

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.