Itt az első Mercedes-motoros Infiniti

Japán autóban német szív dobog

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 16.00

A Mercedes dízelmotoros Q50-es alacsony fogyasztásával lehet vonzó. A mamutcégek együttműködése érdekes helyzeteket teremt.

A tavalyi Paris Auto Show-n megkötött Nissan Renault – Daimler együttműködés első gyümölcseként is felfogható a Genfben most bemutatott új Infiniti Q50-es. (Persze a két óriás már korábban is  dolgozott közösen pl. hidrogéncellás motor fejlesztésén, és közös motorgyáruk is épül.) Az európai premierjét ünneplő autó már az új névadási rendben kapta a nevét: a Q betű jelöli a cég minden sedan és coupé modelljét, míg a crossoverek és SUV-k az QX előtagot kapják a számokhoz.

A Q50 az Infiniti G utódja és ami igazán izgalmas, hogy Mercedes dízel hajtja (a két cég megegyezése alapján a japánok a németek váltóját is felhasználhatják, de a Q50-ben ezt nem találjuk meg). A dízelmotor 2,2 literes, négyhengeres, teljesítménye 175 lóerő, maximális nyomatéka 400 Nm. Ezzel 9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára és 230-as végsebességre képes. Ám ennek az Infinitinek az  érdeme sokkal inkább a 115 g/km-es széndioxid-kibocsájtás, no és persze a 4,4 literes átlagfogyasztás.  

Álcázza magát a Daimler-erőforrás

Ha valakinek nagyobb teljesítményre – és élményre – van ingere, és nem szégyell kilométerenként 30 grammal több üvegházhatást erősítő anyagot a levegőbe eregetni, a Q50 Hybridet neki találták ki. Ezt már 3,5 literes, hathengeres benzinmotorral szerelik, 364 lóerő szabadul ki belőle, és 5,5 másodperc alatt gyorsul százra. Viszont 6,2 litert fogyaszt százon – persze papíron.
Külsőre a Q50-es visszafogott, decens, nyúlánk, kecses autó, de az első lámpák és az orr-rész miatt úgy néz ki, mintha szigorúan összevonná a szemöldökét, mintha folyton a többi autó által kibocsájtott széndioxidra gondolna. És hátulról is a szigor köszön vissza – német-japán szülők gyermeke, le sem lehetne tagadni. 

Hátul is szigorú, de szép

Érdekesség,hogy az Audi A4, BMW 3-as szériája mellett a Q50-es a Mercedes C-osztályának is a versenytársa lesz – a mamutcégek összefonódása érdekes autópiaci konzekvenciákkal járhat. A modellt idén ősztől lehet Európában megvásárolni, az árak addig kerülnek majd nyilvánosságra.

Kommentek

  • Imiszito

    Nah ez egy gyönyörű személygépkocsi:) minden pozitúrában szép. le a kalappal!

  • Holiday

    Jó német, jó japán, vagy szar német szar japán?
    :-)

  • Imiszito

    ilyenkor mindig fel kell világósítani az egyszeri halandót, hogy miért is?:)

  • accelerate.

    A forma nem rossz, de az első lámpa a GT 86 ról való, a hűtőmaszk pedig Lexus utánzat!

  • L.Rómeó

    passat utánzat csigaevő japánoktól.
    kevés.

  • zoldfulu2000

    Az EX be kellene egy ilyen moci. Nyilván a renault motorja jobb lett volna (pláne hogy a 250 CDI-t nem kapták meg a jelek szerint), de ez is jobb mint a semmi. Amúgy meg valszeg fontosabb lesz a 163LE-re homologizált mint az erősebb változat…

  • zoldfulu2000

    De legalább lesz értelme a tesztútnak ininifitéknél is…

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.