Ha nem megy vele, menj ellene – tartja bizonyos körökben a mondás, és a KTM X-Bow bizony mindig is ez a fajta jármű volt.

Szélvédő nélküli kialakítása maga az aerodinamika képébe nyomott fricska, és bár megfelelő tömeg/teljesítmény aránnyal egy betonkocka is kiváló menetdinamikára sarkallható – és legyünk őszinték, az osztrákok elképesztő erotikus töltéssel rendelkező karosszériát (illetve annak hiányát) építettek az Audi kétliteres turbómotorja köré -, a vezető arcába csapódó, porszemekkel és bogarakkal teli menetszél sokakat elriasztott az életveszély és az eufória határán egyensúlyozó autótól.

Ennek most vége: a KTM X-Bow GT megkapta a hiányzó szélvédőt – igaz, semmi egyebet. Nincs tető, és igazából tetőoszlop, sőt, szélvédőkeret sem: ez jó, mert a kitekintés gyakorlatilag akadálytalan, és rossz, mert bár a szem védelme már nem indokolja a bukósisak viselését, annak hiányában mégsem szeretnénk borulni az autóval.

Ettől eltekintve érdekes újítás a GT, amelynek neve mindazonáltal megtévesztő: hiába várunk grand tourismós komfortszintet az autótól, az ülések ugyanúgy nem többek karbon-kompozitból kiöntött üregnél, mint a szélvédő nélküli sportmodelleknél, a kényelmi felszereltség pedig kimerül a fűtés, az ablaktörlő/mosó, valamint a fűtőszálas párátlanító rendszert működtető tekerőkapcsolókban.

Az X-Bow GT néhány hónapon belül kereskedelmi forgalomba kerül – rá is ér a KTM, ez nem az a jármű, amivel kora tavasszal szeretnénk autókázni.