Itt a bogámentes KTM

Többet erővel, mint ésszel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 13.00

Hiányzott a szélvédő? Tessék, itt egy szélvédő! Nehéz vitába szállni a KTM X-Bow GT érvelésével.


Ha nem megy vele, menj ellene – tartja bizonyos körökben a mondás, és a KTM X-Bow bizony mindig is ez a fajta jármű volt.

Szélvédő nélküli kialakítása maga az aerodinamika képébe nyomott fricska, és bár megfelelő tömeg/teljesítmény aránnyal egy betonkocka is kiváló menetdinamikára sarkallható – és legyünk őszinték, az osztrákok elképesztő erotikus töltéssel rendelkező karosszériát (illetve annak hiányát) építettek az Audi kétliteres turbómotorja köré -, a vezető arcába csapódó, porszemekkel és bogarakkal teli menetszél sokakat elriasztott az életveszély és az eufória határán egyensúlyozó autótól.

Ennek most vége: a KTM X-Bow GT megkapta a hiányzó szélvédőt – igaz, semmi egyebet. Nincs tető, és igazából tetőoszlop, sőt, szélvédőkeret sem: ez jó, mert a kitekintés gyakorlatilag akadálytalan, és rossz, mert bár a szem védelme már nem indokolja a bukósisak viselését, annak hiányában mégsem szeretnénk borulni az autóval.

Ettől eltekintve érdekes újítás a GT, amelynek neve mindazonáltal megtévesztő: hiába várunk grand tourismós komfortszintet az autótól, az ülések ugyanúgy nem többek karbon-kompozitból kiöntött üregnél, mint a szélvédő nélküli sportmodelleknél, a kényelmi felszereltség pedig kimerül a fűtés, az ablaktörlő/mosó, valamint a fűtőszálas párátlanító rendszert működtető tekerőkapcsolókban.

Az X-Bow GT néhány hónapon belül kereskedelmi forgalomba kerül – rá is ér a KTM, ez nem az a jármű, amivel kora tavasszal szeretnénk autókázni.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.