Itt a bogámentes KTM

Többet erővel, mint ésszel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 13.00

Hiányzott a szélvédő? Tessék, itt egy szélvédő! Nehéz vitába szállni a KTM X-Bow GT érvelésével.


Ha nem megy vele, menj ellene – tartja bizonyos körökben a mondás, és a KTM X-Bow bizony mindig is ez a fajta jármű volt.

Szélvédő nélküli kialakítása maga az aerodinamika képébe nyomott fricska, és bár megfelelő tömeg/teljesítmény aránnyal egy betonkocka is kiváló menetdinamikára sarkallható – és legyünk őszinték, az osztrákok elképesztő erotikus töltéssel rendelkező karosszériát (illetve annak hiányát) építettek az Audi kétliteres turbómotorja köré -, a vezető arcába csapódó, porszemekkel és bogarakkal teli menetszél sokakat elriasztott az életveszély és az eufória határán egyensúlyozó autótól.

Ennek most vége: a KTM X-Bow GT megkapta a hiányzó szélvédőt – igaz, semmi egyebet. Nincs tető, és igazából tetőoszlop, sőt, szélvédőkeret sem: ez jó, mert a kitekintés gyakorlatilag akadálytalan, és rossz, mert bár a szem védelme már nem indokolja a bukósisak viselését, annak hiányában mégsem szeretnénk borulni az autóval.

Ettől eltekintve érdekes újítás a GT, amelynek neve mindazonáltal megtévesztő: hiába várunk grand tourismós komfortszintet az autótól, az ülések ugyanúgy nem többek karbon-kompozitból kiöntött üregnél, mint a szélvédő nélküli sportmodelleknél, a kényelmi felszereltség pedig kimerül a fűtés, az ablaktörlő/mosó, valamint a fűtőszálas párátlanító rendszert működtető tekerőkapcsolókban.

Az X-Bow GT néhány hónapon belül kereskedelmi forgalomba kerül – rá is ér a KTM, ez nem az a jármű, amivel kora tavasszal szeretnénk autókázni.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.