Itt a bogámentes KTM

Többet erővel, mint ésszel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.08. 13.00

Hiányzott a szélvédő? Tessék, itt egy szélvédő! Nehéz vitába szállni a KTM X-Bow GT érvelésével.


Ha nem megy vele, menj ellene – tartja bizonyos körökben a mondás, és a KTM X-Bow bizony mindig is ez a fajta jármű volt.

Szélvédő nélküli kialakítása maga az aerodinamika képébe nyomott fricska, és bár megfelelő tömeg/teljesítmény aránnyal egy betonkocka is kiváló menetdinamikára sarkallható – és legyünk őszinték, az osztrákok elképesztő erotikus töltéssel rendelkező karosszériát (illetve annak hiányát) építettek az Audi kétliteres turbómotorja köré -, a vezető arcába csapódó, porszemekkel és bogarakkal teli menetszél sokakat elriasztott az életveszély és az eufória határán egyensúlyozó autótól.

Ennek most vége: a KTM X-Bow GT megkapta a hiányzó szélvédőt – igaz, semmi egyebet. Nincs tető, és igazából tetőoszlop, sőt, szélvédőkeret sem: ez jó, mert a kitekintés gyakorlatilag akadálytalan, és rossz, mert bár a szem védelme már nem indokolja a bukósisak viselését, annak hiányában mégsem szeretnénk borulni az autóval.

Ettől eltekintve érdekes újítás a GT, amelynek neve mindazonáltal megtévesztő: hiába várunk grand tourismós komfortszintet az autótól, az ülések ugyanúgy nem többek karbon-kompozitból kiöntött üregnél, mint a szélvédő nélküli sportmodelleknél, a kényelmi felszereltség pedig kimerül a fűtés, az ablaktörlő/mosó, valamint a fűtőszálas párátlanító rendszert működtető tekerőkapcsolókban.

Az X-Bow GT néhány hónapon belül kereskedelmi forgalomba kerül – rá is ér a KTM, ez nem az a jármű, amivel kora tavasszal szeretnénk autókázni.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.