Van ilyen: 4 liter alatt fogyasztó családi autó

Új Note - Genfben már ültünk benne

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.03.07. 16.00

Közel hét év után mutatkozott be az új Note. A Nissan kis egyterűje sokkal könnyebb lett és nagyon csekély fogyasztást ígér.

Ár/érték aránya miatt a szerkesztőség családi autókra fogékony része mindig kedvelte a Note-ot, de négycsillagos töréstesztje és autópályán hangos motorja miatt az autó megérett a leváltásra.

A második széria is Angliában készül majd, de új műszaki alapokra (ld. az interjút a Nissan termékstratégiai alelnökével.) Pontos adatokat a folyamatban lévő homologizáció miatt még nem kaptunk az autószalonon, de az autó méretei nem sokat változtak.

Eltűnt a jellegzetes, bumeráng alakú hátsó lámpa

Maradt a tologatható hátsó ülés

Tengelytávja 2,6 méter maradt és a sínen tologatható, összesen 15 centis úton állítható hátsó üléspadot is megörökölte elődjétől. A külseje viszont nagyon más, a design hűen követi az Invitation tanulmánnyal megígért formát. A Note áramvonalasabb elődjénél, de alaktényezőjéről sincs még végleges adat. A genfi standon fellelhető termékesektől azt tudtuk meg, hogy 0,30-nál nem magasabb.

Hátra beszállva feltűnik a nagyon szélesre táruló ajtó és a hátratolt üléssel jó tágas lábtér. A fejtér valamivel kisebb lett, mert az utasok jobb kilátása érdekében a hátsó üléspadot két centivel magasabbra szerelik be.

Tengelytávja 2,6 méter maradt, súlya sokat csökkent

Olcsó műszerfal, igényes technika

Rossz volt látni, hogy a Micra sokat kritizált műszerfala a Note-ba is utat talált, igénytelen, olcsó hatású anyagaival együtt. Ebben a kategóriában nem kell sokáig keresgélni, hogy igényesebb belső teret találjunk. A Genfi Autószalon látogatóitól és az újságíróktól várható kritikák miatt még van esély, hogy az autó gyártásának megkezdéséig javuljon a helyzet.

Mert az új Note csak szeptemberben lesz kapható Magyarországon. Árát még jó pár hónapig nem fogjuk tudni, de mostani ára és jövőbeli pozicionálása inkább jót ígér, mint rosszat. Mert a Nissan Note nemcsak a kiskategóriás egyterűekkel kíván harcolni, hanem a Jazznél, Vengánál, Merivánál, 500L-nél olcsóbb kisautókkal is.

Nem a kasztni miatt túlsúlyosak az autók!

Genfben alkalmunk volt beszélgeti Kato Keno úrral, a Nissan globális termékstratégiai és terméktervezési alelnökével.

Könnyebb elődjénél az új Note?

Nagyon magas rangú interjúpartner: Kato Keno a Nissan globális termékstratégiai és terméktervezési alelnöke

Nagyon magas rangú interjúpartner: Kato Keno a Nissan globális termékstratégiai és terméktervezési alelnöke


Az autó súlya mintegy 90 kilogrammot csökken az új padlólemezzel. Az előző Note a Renault-Nissan konszern B-padlólemezére épült, az új viszont a továbbfejlesztett V-padlólemezt kapja (Versatile=rugalmas). Adott méretben és futóművel a nehezebb autó silányabb technikát jelent, minden kategóriában felgyorsult a tömegcsökkentés.

Ilyen sokat hozna az új padlólemez?

Kevesen tudják, hogy az autók nem a karosszériától vagy az alváztól lesznek olyan nehezek. Az új padlólemez azért előny, mert más alkatrészeket használhatunk, például eltérő légkondicionálót, futóművet és ezeken a kisebb tételeken lehet sokat megtakarítani.

Ki tud japánul?

Ki tud japánul?


Az 1,4 literes motor helyét egy kisebb teljesítményű és négy helyett háromhengeres benzines veszi át. Nem visszalépés ez az ügyfeleknek?

A súlycsökkentés kompenzálja a 8 lóerős különbséget és a motor 4,7 literes átlagfogyasztása is kedvezőbb.

A Meriva és a B-Max különleges ajtómegoldásokat hozott a kategóriába. A Nissan miért maradt a hagyományos hátsó ajtónál?

Szeptembertől lesz kapható Magyarországon

Szeptembertől lesz kapható Magyarországon


Konkurenseinkben a hátsó ajtó az autó koncepciójának szerves része, mi azonban nem erre építettük az autót. Ám a közel 90 fokig nyíló ajtók nagyon kényelmes beszállást tesznek lehetővé.

Korábban a Nissan a Note-nál nagyobb egyterűket is kínált Európában. Lesz utóda például az Almera Tinónak?

Nem zárkózunk el eleve ettől a kategóriától, de úgy érezzük, a családi autót vásárlók igényét jobban ki tudjuk elégíteni a Qashqai hétüléses változatával, mint a sokadik C-kategóriás egyterűvel.

Új benzinesek

Három motorból áll majd a választék. Az alapmodellben az 1,4-es négyhengerest leváltja a Micrából ismert háromhengeres, 80 lóerővel. A szintén 1,2 literes, mechanikus feltöltős verzió 98 lóerős és még kevesebbet fogyaszt.

Olcsónak hat a belső tér. A Micrában ezen egy modellfrissítés segít, nemsokára

A Miller-ciklusú, közvetlen befecskendezéses háromhengeres a kis fordulaton a motorról leválasztható kompresszorral 4,3 literes átlagfogyasztást ér el a szabványos ciklusban, ami csupán 98 g/kilométer CO2-emissziót jelent. Ehhez a motorhoz elérhető a fokozatmentes CVT-automata is, ami városba nagyon jó társ.

A 90 lóerős 1,5 dCi beéri 3,6 liter gázolajjal százon, mindez 95 grammos eredményt jelent a szén-dioxid-emisszió lefaragásáért folytatott küzdelemben.

Nagyon tágra nyílnak a hátsó ajtók

Mosós, szárítós kamera

Más kisautókban nem elérhető vezetőtámogató rendszereket vezet be a Note. Az egészben az az igazán érdekes, hogy a sávelhagyásra figyelmeztetést, a holttérfigyelést és az autó mögötti területen mozgó tárgyak vagy személyek észlelését sikerült egyetlen kamerára alapozni!

A kamerához ugyanis fejlett videoelemző szoftver tartozik, így képe alapján meg tudja ítélni, mikor lenne veszélyes sávot váltani vagy kitolatni a parkolóhelyről. A mozgó tárgyak felismerésével a rendszer jóval többet nyújt egy sima tolatóradarnál vagy kameránál, de a berendezés természetesen a tolatókamera funkciót is megadja az 5,8 coll átmérőjű műszerfali érintőképernyővel.

A biztonsági pajzsnak keresztelt rendszer a harmadik felszereltségi szinten alapfelszerelés lehet, a középsőhöz pedig feláras extra lesz a tervek szerint. A hátsó kiegészítő orrkamerával és a külső tükrökbe szerelt kamerákkal a Note képes felülnézeti képpel segíteni a parkolást, amit az 5,8 coll átmérőjű műszerfali érintőképernyőre vetít. Fontossága miatt a kamerát nagynyomású vízsugár mossa és külön befúvó öblíti, így nem tud összekoszolódni hóolvadás utáni időszakban sem.

Kommentek

  • Specialized78

    Tetszik ez az autó.A legnagyobb ellenfele a Jazz lesz.

  • L.Rómeó

    golf raj autó, ezegy szar japan.
    passat hosszabb sokal!
    akkor miről beszéljünk??

  • prs

    Lakatos Rómeó: golf, passat, ne röhögtess, a pótos ifa mindkettőnél hosszabb, na az raj.

  • Holiday

    PRS, Norka detto a Golf cikk alatt! Csak ő rizsevő. :-)

  • menőmanó

    Holiday
    Azért az egyértelmű, hogy kivel vállal közösséget ez a Rómeó fiú. A szellemi társad. :D

  • L.Rómeó

    nem közösködök senkivelsem!
    azhoty holliday ugyanazt mongya mind én, azegy dolog!
    érti a dologokat temek nem!
    enyi tesókám!

  • L.Rómeó

    ifank volt!
    azal nemtudsz jaszkirizni neröhögtess!
    prs mék tanulnod kel mia menőség!

  • v_Petya25

    Lkéne ide egy heje sírás ellen őrzés…

  • prs

    lakatos rómeó:
    Dehogy nem tudok vele lyaszkarizni, úgy ledriftelem a passatodat, hogy egy tecsósszatyorba belefér. Aztán majd lehetsz menő. Menő manó.

  • L.Rómeó

    golfom van tesókám.
    de azzalis lenyomlak pd tdi chippes ültetett. érzed?
    egy vwt te sosem nyomssz le maraggyunk annyiban.
    es vwvel amugysem kelversenyezni mer mindenki tuggya hogy jobb. nemkell hasonlítgatni mer az preztizsautó.

  • L.Rómeó

    amutymeg szegyenletes hogy japanok megint lenyultak a vw dolgát,mind má annyiszor. ez a padlózat a vwé!
    meklátszik hogy vw talál kifelé mindent a többijek meklenyúlják. 100éve ez megy akko a bogárt nyúlták mostmeg eztet.
    kuplungos váltó, ez a padlózat meg minden.

  • krokodilo

    Ejj Rómeó..azt tudhatnád hogy az ember fehér,az autó benzines.
    Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog :)))

  • a.szorenyi

    Kedves Rómeó! Van tippem, kinek a próbálkozását tisztelhetjük személyedben, de ezt leszámítva egész szórakoztató a Fülig Jimmy-féle írásmód. A következetesség jegyében a nevedet nem akarod rövid ó-ra cserélni? Üdv, Szörényi András

  • L.Rómeó

    nem tudom kivagy de tippejjél hátha kiderül nagymester vagy és láttnok.
    krokodilo az ember fehér. tesókám láttnál temég meklepőt!
    csak ne hogy leesen a vér a talpadba.

  • L.Rómeó

    holliday má 1 napalatt 3 néven is szólított ez valami vetélkedő itten? gyekszonnak hívot valami másiknak norkának mekmittudomén. de ő legaláb láttya a tutit edyre jár az eszünk nem haragit. dete tesó. hagyálmár..

  • a.szorenyi

    Szerintem értjük egymást, IP-cím csekkolás nélkül is. Komoly erőforrást invesztálsz L. Rómeóba a megjelenések gyakorisága alapján. De egy Golf IV mitől volna raj? Autentikusabb volna Merdzsóval veretni.

  • Holiday

    :-)

  • Holiday

    menomano, aztán mikor kiderül, hogy elmét köszönthetjük ismét köreinkben, aki a te elvtársad, akkor majd egy időre eltűnsz igaz? Ahogy szoktad, úgy gerincből.
    Viszont elmerómeó nálad stílusosabb, mert Rejtő nyelvét idézni legalább annyit tesz, olvasott mást is, mint oltott meszes zsákon gyártó nevet.
    Na éhezgessél akkor tovább, koma.
    :-)

  • menőmanó

    Holiday
    Tévedésben vagy…ismét.
    Elvtársad (másolatod) neked van( somebody), gerinced pedig neked nincs, egyébként minden stimmel. :)

  • L.Rómeó

    szörényi.
    ha értesz jó mer én nemértelek.
    nincs nálam semillyen forrás magamtol irok.
    golf 4 raj auto. te is japan buzi vaty ha ezt sem érteted megmég.
    golf 4 nagyobb mind szvift. enyit a japanautokrol.
    golf 4ben van pd tdi.
    meg maga az érzés.
    deha nem próbáltad nem érted.
    nekem van. tudom mi az. a családban még 2 van!
    érted má?
    tanulj még! holliday mesélhetne a sok hülyéről.

    holliday

  • L.Rómeó

    holliday tégedetsem értelek.most.
    mer máskor a szivembő beszész tesó! jógyerek vagy mikó osztod asok csóri műmmájert.
    akik jönekitt a szarrakat autóik mekbizhatósságával.
    kitérdekel?
    ha megvetted 50-50 esély hogy elromlik vagynem ahogy mondodd.
    jaszkarizni mekúgyis csak jógyerekek tudnak vwvel a többi csicska.

  • Holiday

    menomano!
    Fényevő még lehetsz. :-) Mást nem kapsz.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.