Ár/érték aránya miatt a szerkesztőség családi autókra fogékony része mindig kedvelte a Note-ot, de négycsillagos töréstesztje és autópályán hangos motorja miatt az autó megérett a leváltásra.

A második széria is Angliában készül majd, de új műszaki alapokra (ld. az interjút a Nissan termékstratégiai alelnökével.) Pontos adatokat a folyamatban lévő homologizáció miatt még nem kaptunk az autószalonon, de az autó méretei nem sokat változtak.

Eltűnt a jellegzetes, bumeráng alakú hátsó lámpa

Maradt a tologatható hátsó ülés

Tengelytávja 2,6 méter maradt és a sínen tologatható, összesen 15 centis úton állítható hátsó üléspadot is megörökölte elődjétől. A külseje viszont nagyon más, a design hűen követi az Invitation tanulmánnyal megígért formát. A Note áramvonalasabb elődjénél, de alaktényezőjéről sincs még végleges adat. A genfi standon fellelhető termékesektől azt tudtuk meg, hogy 0,30-nál nem magasabb.

Hátra beszállva feltűnik a nagyon szélesre táruló ajtó és a hátratolt üléssel jó tágas lábtér. A fejtér valamivel kisebb lett, mert az utasok jobb kilátása érdekében a hátsó üléspadot két centivel magasabbra szerelik be.

Tengelytávja 2,6 méter maradt, súlya sokat csökkent

Olcsó műszerfal, igényes technika

Rossz volt látni, hogy a Micra sokat kritizált műszerfala a Note-ba is utat talált, igénytelen, olcsó hatású anyagaival együtt. Ebben a kategóriában nem kell sokáig keresgélni, hogy igényesebb belső teret találjunk. A Genfi Autószalon látogatóitól és az újságíróktól várható kritikák miatt még van esély, hogy az autó gyártásának megkezdéséig javuljon a helyzet.

Mert az új Note csak szeptemberben lesz kapható Magyarországon. Árát még jó pár hónapig nem fogjuk tudni, de mostani ára és jövőbeli pozicionálása inkább jót ígér, mint rosszat. Mert a Nissan Note nemcsak a kiskategóriás egyterűekkel kíván harcolni, hanem a Jazznél, Vengánál, Merivánál, 500L-nél olcsóbb kisautókkal is.

Nem a kasztni miatt túlsúlyosak az autók!

Genfben alkalmunk volt beszélgeti Kato Keno úrral, a Nissan globális termékstratégiai és terméktervezési alelnökével.

Könnyebb elődjénél az új Note?

Nagyon magas rangú interjúpartner: Kato Keno a Nissan globális termékstratégiai és terméktervezési alelnöke

Nagyon magas rangú interjúpartner: Kato Keno a Nissan globális termékstratégiai és terméktervezési alelnöke


Az autó súlya mintegy 90 kilogrammot csökken az új padlólemezzel. Az előző Note a Renault-Nissan konszern B-padlólemezére épült, az új viszont a továbbfejlesztett V-padlólemezt kapja (Versatile=rugalmas). Adott méretben és futóművel a nehezebb autó silányabb technikát jelent, minden kategóriában felgyorsult a tömegcsökkentés.

Ilyen sokat hozna az új padlólemez?

Kevesen tudják, hogy az autók nem a karosszériától vagy az alváztól lesznek olyan nehezek. Az új padlólemez azért előny, mert más alkatrészeket használhatunk, például eltérő légkondicionálót, futóművet és ezeken a kisebb tételeken lehet sokat megtakarítani.

Ki tud japánul?

Ki tud japánul?


Az 1,4 literes motor helyét egy kisebb teljesítményű és négy helyett háromhengeres benzines veszi át. Nem visszalépés ez az ügyfeleknek?

A súlycsökkentés kompenzálja a 8 lóerős különbséget és a motor 4,7 literes átlagfogyasztása is kedvezőbb.

A Meriva és a B-Max különleges ajtómegoldásokat hozott a kategóriába. A Nissan miért maradt a hagyományos hátsó ajtónál?

Szeptembertől lesz kapható Magyarországon

Szeptembertől lesz kapható Magyarországon


Konkurenseinkben a hátsó ajtó az autó koncepciójának szerves része, mi azonban nem erre építettük az autót. Ám a közel 90 fokig nyíló ajtók nagyon kényelmes beszállást tesznek lehetővé.

Korábban a Nissan a Note-nál nagyobb egyterűket is kínált Európában. Lesz utóda például az Almera Tinónak?

Nem zárkózunk el eleve ettől a kategóriától, de úgy érezzük, a családi autót vásárlók igényét jobban ki tudjuk elégíteni a Qashqai hétüléses változatával, mint a sokadik C-kategóriás egyterűvel.

Új benzinesek

Három motorból áll majd a választék. Az alapmodellben az 1,4-es négyhengerest leváltja a Micrából ismert háromhengeres, 80 lóerővel. A szintén 1,2 literes, mechanikus feltöltős verzió 98 lóerős és még kevesebbet fogyaszt.

Olcsónak hat a belső tér. A Micrában ezen egy modellfrissítés segít, nemsokára

A Miller-ciklusú, közvetlen befecskendezéses háromhengeres a kis fordulaton a motorról leválasztható kompresszorral 4,3 literes átlagfogyasztást ér el a szabványos ciklusban, ami csupán 98 g/kilométer CO2-emissziót jelent. Ehhez a motorhoz elérhető a fokozatmentes CVT-automata is, ami városba nagyon jó társ.

A 90 lóerős 1,5 dCi beéri 3,6 liter gázolajjal százon, mindez 95 grammos eredményt jelent a szén-dioxid-emisszió lefaragásáért folytatott küzdelemben.

Nagyon tágra nyílnak a hátsó ajtók

Mosós, szárítós kamera

Más kisautókban nem elérhető vezetőtámogató rendszereket vezet be a Note. Az egészben az az igazán érdekes, hogy a sávelhagyásra figyelmeztetést, a holttérfigyelést és az autó mögötti területen mozgó tárgyak vagy személyek észlelését sikerült egyetlen kamerára alapozni!

A kamerához ugyanis fejlett videoelemző szoftver tartozik, így képe alapján meg tudja ítélni, mikor lenne veszélyes sávot váltani vagy kitolatni a parkolóhelyről. A mozgó tárgyak felismerésével a rendszer jóval többet nyújt egy sima tolatóradarnál vagy kameránál, de a berendezés természetesen a tolatókamera funkciót is megadja az 5,8 coll átmérőjű műszerfali érintőképernyővel.

A biztonsági pajzsnak keresztelt rendszer a harmadik felszereltségi szinten alapfelszerelés lehet, a középsőhöz pedig feláras extra lesz a tervek szerint. A hátsó kiegészítő orrkamerával és a külső tükrökbe szerelt kamerákkal a Note képes felülnézeti képpel segíteni a parkolást, amit az 5,8 coll átmérőjű műszerfali érintőképernyőre vetít. Fontossága miatt a kamerát nagynyomású vízsugár mossa és külön befúvó öblíti, így nem tud összekoszolódni hóolvadás utáni időszakban sem.