Roding Roadster: Házimunka

Könnyű sportkocsi BMW turbómotorral

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.07. 11.00

A Roding az autóipar erotikus álma: 320 LE, 950 kg, 285 km/óra végsebesség – de valójában nem létezik.

Három és fél évvel ezelőtt hallhattuk először a Roding nevet: az autóiparba ígéretes újoncként berobbanó német vállalkozás beharangozott egy könnyű és erős kupét, amivel hamarosan új korszakot nyitnak a manufaktúrák világában…

Ez 2009 őszén volt. Tavaly megmutatták autójuk végleges(nek tekinthető) karosszériáját, most pedig – ugyanazt ismét. Attól félünk, a Roding örökre csodás vágyálom marad, de attól még megérdemli, hogy megosszuk olvasóinkkal a piszkos fantáziálás szaftos részleteit:

Szóval a Roding Roadster szénszál-erősítésű műanyag kompozit vázának köszönhetően mindössze 950 kilót nyom menetkészen. Ennek jelentős része maga az erőforrás: a BMW dupla turbós, háromliteres soros hathengerese, amelyet az ülések mögött, keresztben építettek be.

A plakett arra utal, tényleg beindul a gyártás

A plakett arra utal, tényleg beindul a gyártás


A 320 lóerős motor hatfokozatú kéziváltón és mechanikus (Torsen) önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó tengelyt. A gyártó szerint álló helyzetből 3,9 mp alatt gyorsul százra az autó, a végsebesség 285 km/óra. Nem kevésbé lenyűgöző a fékteljesítmény: százról 34,5 méteres fékutat ad meg a cég.

Ez a példány állítólag annak a huszonhárom darabos szériának az első tagja, amelyet már értékesítésre készít a Roding. Lehet, hogy ebből az álomból mégis lesz valami?

Kommentek

  • bubibeka1.6

    Ezt a motort a Mazda MX-5-be, vagy a Totoya GT-86-ba, és készen is van az álom sportautó :)

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.