Roding Roadster: Házimunka

Könnyű sportkocsi BMW turbómotorral

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.07. 11.00

A Roding az autóipar erotikus álma: 320 LE, 950 kg, 285 km/óra végsebesség – de valójában nem létezik.

Három és fél évvel ezelőtt hallhattuk először a Roding nevet: az autóiparba ígéretes újoncként berobbanó német vállalkozás beharangozott egy könnyű és erős kupét, amivel hamarosan új korszakot nyitnak a manufaktúrák világában…

Ez 2009 őszén volt. Tavaly megmutatták autójuk végleges(nek tekinthető) karosszériáját, most pedig – ugyanazt ismét. Attól félünk, a Roding örökre csodás vágyálom marad, de attól még megérdemli, hogy megosszuk olvasóinkkal a piszkos fantáziálás szaftos részleteit:

Szóval a Roding Roadster szénszál-erősítésű műanyag kompozit vázának köszönhetően mindössze 950 kilót nyom menetkészen. Ennek jelentős része maga az erőforrás: a BMW dupla turbós, háromliteres soros hathengerese, amelyet az ülések mögött, keresztben építettek be.

A plakett arra utal, tényleg beindul a gyártás

A plakett arra utal, tényleg beindul a gyártás


A 320 lóerős motor hatfokozatú kéziváltón és mechanikus (Torsen) önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó tengelyt. A gyártó szerint álló helyzetből 3,9 mp alatt gyorsul százra az autó, a végsebesség 285 km/óra. Nem kevésbé lenyűgöző a fékteljesítmény: százról 34,5 méteres fékutat ad meg a cég.

Ez a példány állítólag annak a huszonhárom darabos szériának az első tagja, amelyet már értékesítésre készít a Roding. Lehet, hogy ebből az álomból mégis lesz valami?

Kommentek

  • bubibeka1.6

    Ezt a motort a Mazda MX-5-be, vagy a Totoya GT-86-ba, és készen is van az álom sportautó :)

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.