Brutális Golf GTI az Abt-tól

270 lóerő, és ez csak a kezdet!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.07. 08.30

Nem találta elég markánsnak a Golf VII sportváltozatát a német Abt tuningcég. Az ő verziójuk valóban ütősebb – de hol marad a józan visszafogottság?

Voltaképpen még a Volkswagen-csoport márkáira szakosodott cégnek sincs igazán sok mondanivalója vadonatúj kreációjukról – nem csoda, hiszen épp csak elkészültek vele a Genfi Autószalonra, még kipróbálni sem volt idejük.

Ahogy Crocodile Dundee mondaná: Az nem GTI. EZ a GTI!

Ahogy Crocodile Dundee mondaná: “Az nem GTI. EZ a GTI!”


A fékpadra azért feltették a Golfot, mielőtt Svájcba szállították, és az eredmény magáért beszél: a gyári állás szerint 220 lóerős, kétliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor az Abt kezelését követően egészséges 270 lóerőt ad le.

Ekkora teljesítményt vétek volna az árnyékban hagyni, gondolhatta Herr Abt, és harsány maskarába öltöztette új autóját.

Az optikai kiegészítők mindenre kiterjedő választéka valóban meggyőző. Mélyre nyúló első lökhárító, szemellenzős, pirossal kihúzott fényszórók, vaskos küszöbtoldatok és új tükörházak, sötétített hátsó lámpatest, szolid diffúzor és az Abt védjegyének számító, kétszer kettes kipufogórendszer – mindez fehér-fekete-piros színkombinációban.

Az optikai és motortuningon kívül ültetett futómű, valamint 18, illetve 19 colos keréktárcsák is járnak az autóhoz.

Miközben a főnök, Hans-Jürgen Abt Genfben képviseli a céget, a cég bajorországi főhadiszállásán már gőzerővel dolgoznak a következő lépcsőn, amely decens 320 lóerőt szabadít a kormányzott kerekekre. Ha pedig azzal készen vannak, akkor jön az igazi móka: a fejlesztés végső fázisában a gyári sportcsomagos, 230 lóerős motort veszik kezelésbe. Hogy abból mi sül ki, nem biztos, hogy tudni akarjuk…

Kommentek

  • demagóg

    Nicht schlecht! :)

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.