Voltaképpen még a Volkswagen-csoport márkáira szakosodott cégnek sincs igazán sok mondanivalója vadonatúj kreációjukról – nem csoda, hiszen épp csak elkészültek vele a Genfi Autószalonra, még kipróbálni sem volt idejük.

Ahogy Crocodile Dundee mondaná: Az nem GTI. EZ a GTI!

Ahogy Crocodile Dundee mondaná: “Az nem GTI. EZ a GTI!”


A fékpadra azért feltették a Golfot, mielőtt Svájcba szállították, és az eredmény magáért beszél: a gyári állás szerint 220 lóerős, kétliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor az Abt kezelését követően egészséges 270 lóerőt ad le.

Ekkora teljesítményt vétek volna az árnyékban hagyni, gondolhatta Herr Abt, és harsány maskarába öltöztette új autóját.

Az optikai kiegészítők mindenre kiterjedő választéka valóban meggyőző. Mélyre nyúló első lökhárító, szemellenzős, pirossal kihúzott fényszórók, vaskos küszöbtoldatok és új tükörházak, sötétített hátsó lámpatest, szolid diffúzor és az Abt védjegyének számító, kétszer kettes kipufogórendszer – mindez fehér-fekete-piros színkombinációban.

Az optikai és motortuningon kívül ültetett futómű, valamint 18, illetve 19 colos keréktárcsák is járnak az autóhoz.

Miközben a főnök, Hans-Jürgen Abt Genfben képviseli a céget, a cég bajorországi főhadiszállásán már gőzerővel dolgoznak a következő lépcsőn, amely decens 320 lóerőt szabadít a kormányzott kerekekre. Ha pedig azzal készen vannak, akkor jön az igazi móka: a fejlesztés végső fázisában a gyári sportcsomagos, 230 lóerős motort veszik kezelésbe. Hogy abból mi sül ki, nem biztos, hogy tudni akarjuk…