Audi A3 g-tron: gáznál is tisztább

Hazájában érvényesül igazán az új modell előnye

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.07. 10.15

Műszakilag is előre mutató, igazából mégis üzemanyagának eredete teszi izgalmassá a g-tront. Az Audi CO2-semleges gázt gyártat hozzá – Németországban.

Külön műszerek mérik az üzemanyagok szintjét

Külön műszerek mérik az üzemanyagok szintjét


Nemsokára üzembe áll az Audi saját, szélkerékről üzemelő  hidrogén-gyára Werlte városában – igazán kár, hogy töltőhálózat hiányában az itt megtermelt gázt nem tudják reálisan közlekedési üzemanyagként felhasználni. Akkor hát vesszen kárba az értékes hidrogén? Dehogy vesszen: az Audi a légkörből nyert széndioxid (Földünk ezúton is köszöni) segítségével szintetikus metánt, azaz mesterséges földgázt állít elő a hidrogénből. Ezt a gázt aztán betáplálják a hálózatba, és voilá: kész is a CO2-semleges CNG!

Aki tehát Németországban tankolja meg az év végén piaci forgalomba kerülő, most (újabb) prototípusként felvezetett A3 Sportbacket, a földgáz eredendő előnyein (tiszta égés, minimális NOx és CO2-kibocsátás, nulla koromemisszió, magas oktánszám, benzinhez mérhető energiatartalom) túl extra környezetvédelmi plecsnit is érdemel. A telep évente 22,5 millió kilométerre elegendő (ezer köbméter) gázt képes előállítani, ez 15 ezer kilométeres éves futásteljesítménnyel számolva 1500 darab gépkocsit képes kiszolgálni.

Aki azonban más piacokon, hagyományos forrásból származó CNG-vel használja majd a g-tront, annak sem kell pirulnia: az Audi A3 kettős (benzin-földgáz) üzemű autója ugyanis gázellátó rendszerét tekintve is többet nyújt a jelenleg kapható megoldásoknál.

A szerkezetében és anyagában egyaránt speciális, többrétegű gáztartályok darabonként 27 kilogrammal könnyebbek az autóiparban használatos, hagyományos megoldásoknál, és mivel az Audi g-tron fedélzetén két darab, egyenként 7 kg kapacitású tartály kap helyet, az autó CNG-komponense máris fél mázsával könnyebb, mint bármely egyéb jármű esetében.

Nem csak a tárolást, de a felhasználást is okosabban oldja meg az Audi: elektronikus gáznyomás-szabályozója optimális gáznyomást állít be a befecskendező-rendszer számára, ami egyenletes teljesítményt és takarékosabb felhasználást eredményez.

Az Audi A3 Sportback g-tron gázüzemben 400, benzinnel további 900 kilométert megtenni. Az 1.4 TFSI motor maximális teljesítménye 110 lóerő, a végsebesség 190 k/óra; az átlagos CO2-kibocsátás 96 g/km.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.