Audi A3 g-tron: gáznál is tisztább

Hazájában érvényesül igazán az új modell előnye

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.07. 10.15

Műszakilag is előre mutató, igazából mégis üzemanyagának eredete teszi izgalmassá a g-tront. Az Audi CO2-semleges gázt gyártat hozzá – Németországban.

Külön műszerek mérik az üzemanyagok szintjét

Külön műszerek mérik az üzemanyagok szintjét


Nemsokára üzembe áll az Audi saját, szélkerékről üzemelő  hidrogén-gyára Werlte városában – igazán kár, hogy töltőhálózat hiányában az itt megtermelt gázt nem tudják reálisan közlekedési üzemanyagként felhasználni. Akkor hát vesszen kárba az értékes hidrogén? Dehogy vesszen: az Audi a légkörből nyert széndioxid (Földünk ezúton is köszöni) segítségével szintetikus metánt, azaz mesterséges földgázt állít elő a hidrogénből. Ezt a gázt aztán betáplálják a hálózatba, és voilá: kész is a CO2-semleges CNG!

Aki tehát Németországban tankolja meg az év végén piaci forgalomba kerülő, most (újabb) prototípusként felvezetett A3 Sportbacket, a földgáz eredendő előnyein (tiszta égés, minimális NOx és CO2-kibocsátás, nulla koromemisszió, magas oktánszám, benzinhez mérhető energiatartalom) túl extra környezetvédelmi plecsnit is érdemel. A telep évente 22,5 millió kilométerre elegendő (ezer köbméter) gázt képes előállítani, ez 15 ezer kilométeres éves futásteljesítménnyel számolva 1500 darab gépkocsit képes kiszolgálni.

Aki azonban más piacokon, hagyományos forrásból származó CNG-vel használja majd a g-tront, annak sem kell pirulnia: az Audi A3 kettős (benzin-földgáz) üzemű autója ugyanis gázellátó rendszerét tekintve is többet nyújt a jelenleg kapható megoldásoknál.

A szerkezetében és anyagában egyaránt speciális, többrétegű gáztartályok darabonként 27 kilogrammal könnyebbek az autóiparban használatos, hagyományos megoldásoknál, és mivel az Audi g-tron fedélzetén két darab, egyenként 7 kg kapacitású tartály kap helyet, az autó CNG-komponense máris fél mázsával könnyebb, mint bármely egyéb jármű esetében.

Nem csak a tárolást, de a felhasználást is okosabban oldja meg az Audi: elektronikus gáznyomás-szabályozója optimális gáznyomást állít be a befecskendező-rendszer számára, ami egyenletes teljesítményt és takarékosabb felhasználást eredményez.

Az Audi A3 Sportback g-tron gázüzemben 400, benzinnel további 900 kilométert megtenni. Az 1.4 TFSI motor maximális teljesítménye 110 lóerő, a végsebesség 190 k/óra; az átlagos CO2-kibocsátás 96 g/km.

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.