Audi A3 g-tron: gáznál is tisztább

Hazájában érvényesül igazán az új modell előnye

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.07. 10.15

Műszakilag is előre mutató, igazából mégis üzemanyagának eredete teszi izgalmassá a g-tront. Az Audi CO2-semleges gázt gyártat hozzá – Németországban.

Külön műszerek mérik az üzemanyagok szintjét

Külön műszerek mérik az üzemanyagok szintjét


Nemsokára üzembe áll az Audi saját, szélkerékről üzemelő  hidrogén-gyára Werlte városában – igazán kár, hogy töltőhálózat hiányában az itt megtermelt gázt nem tudják reálisan közlekedési üzemanyagként felhasználni. Akkor hát vesszen kárba az értékes hidrogén? Dehogy vesszen: az Audi a légkörből nyert széndioxid (Földünk ezúton is köszöni) segítségével szintetikus metánt, azaz mesterséges földgázt állít elő a hidrogénből. Ezt a gázt aztán betáplálják a hálózatba, és voilá: kész is a CO2-semleges CNG!

Aki tehát Németországban tankolja meg az év végén piaci forgalomba kerülő, most (újabb) prototípusként felvezetett A3 Sportbacket, a földgáz eredendő előnyein (tiszta égés, minimális NOx és CO2-kibocsátás, nulla koromemisszió, magas oktánszám, benzinhez mérhető energiatartalom) túl extra környezetvédelmi plecsnit is érdemel. A telep évente 22,5 millió kilométerre elegendő (ezer köbméter) gázt képes előállítani, ez 15 ezer kilométeres éves futásteljesítménnyel számolva 1500 darab gépkocsit képes kiszolgálni.

Aki azonban más piacokon, hagyományos forrásból származó CNG-vel használja majd a g-tront, annak sem kell pirulnia: az Audi A3 kettős (benzin-földgáz) üzemű autója ugyanis gázellátó rendszerét tekintve is többet nyújt a jelenleg kapható megoldásoknál.

A szerkezetében és anyagában egyaránt speciális, többrétegű gáztartályok darabonként 27 kilogrammal könnyebbek az autóiparban használatos, hagyományos megoldásoknál, és mivel az Audi g-tron fedélzetén két darab, egyenként 7 kg kapacitású tartály kap helyet, az autó CNG-komponense máris fél mázsával könnyebb, mint bármely egyéb jármű esetében.

Nem csak a tárolást, de a felhasználást is okosabban oldja meg az Audi: elektronikus gáznyomás-szabályozója optimális gáznyomást állít be a befecskendező-rendszer számára, ami egyenletes teljesítményt és takarékosabb felhasználást eredményez.

Az Audi A3 Sportback g-tron gázüzemben 400, benzinnel további 900 kilométert megtenni. Az 1.4 TFSI motor maximális teljesítménye 110 lóerő, a végsebesség 190 k/óra; az átlagos CO2-kibocsátás 96 g/km.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes úja autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.