Veszélyes lehet Európára a kínai autó

Beültünk a Qorosba

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 07.00

Az új kínai márka német menedzserek, dizájnerek közreműködésével készült. Látszik is rajta. Ha olcsó lesz, bejöhet.

Két működésképtelen, de formailag teljesen kész tanulmányt és egy szériaérett, hamarosan Európában is kapható négyajtóst hozott Genfbe az új kínai gyártó, a Qoros. A kocsi nem is rossz, ha olcsó lesz, komoly esélyei lehetnek nálunk is, Nyugat-Európában is.

450 literes a csomagtér

450 literes a csomagtér


A márkanév a Qashqai óta a legszerencsétlenebb brandnek tűnik az autóiparban, tömegek lesznek képtelenek megtanulni, pláne leírni, nyelvterülettől függetlenül. Az információs pultnál a hostess Kórösz-nek ejtette, maradjunk hát ennyiben. És ne feledjük: nincs benne u betű. (A név nem jelent semmit, a Q betűt állítólag a minőség, a quality miatt tették a görög Chorus szóra hasonlító betűsor elé – a “kórus” pedig az alapítók együttműködésére utal.)

Bár kínai márkaként emlegeti a sajtó, a Qoros valójában izraeli-kínai közös vállalkozás. A Qoros Auto Co. másfél milliárd dolláros alaptőkéje 50-50%-ban oszlik meg az Israel Corporation és a valóban kínai Chery Automobile között.

Audis-golfos-skodás

A cég egyelőre egyetlen modellel, az egyszerűen csak 3-nak elnevezett, Golf-kategóriás típus négyajtós változatával próbál szerencsét mifelénk. Motorból is csak egy van, 1,6 literes, ami 126 lóerőt tud turbó nélkül, 156-ot feltöltéssel. A sebességváltó hatfokozatú kézi, vagy dupla kuplungos robotváltó lehet.

Első tapasztalatainkat az utastérben az alábbi videóban foglaltuk össze:


A kocsi kívül-belül egyaránt nagyon volkswagen-csoportos utánérzés, egyszerre kelt SEAT-os, škodás és audis hatást, de azért nem lehet ráfogni, hogy másolat lenne. Genfi praxisunkban eddig magasan a BYD nevű márka vezette a kínai felhozatal ranglistáját esztétikailag, de a Qoros más minőség.

A Qoros Essence és Experience fantázianevű felszereltségben készül, 16, illetve 17 colos kerékkel. Futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros, négy tárcsafék lassítja, ESP stabilizálja az autót.

Adatlap (kézi váltóval)
Motor 1.6



1.6 turbó
Lökettérfogat (cm3) 1598 1598
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 93 (126)/6150 115 (156)/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 155/3800 210/2500-5000
Méretek, tömeg
Hossz /szél / mag. (mm) 4615 / 1839 / 1445
Tengelytáv (mm) 2690
Csomagtér (l) 450
Saját tömeg (kg) 1310 1345
Fordulókör átmérő (m) 11 11
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,3 10,0
Végsebesség (km/h) 195 215
Fogyasztás
Város (l/100 km) 9,0 9,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,1 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,5 6,7

Tágas, kényelmes, hátul beszállásnál a fejre vigyázni kell, de ha benn vagyunk, már jó

A Qoros kellemes, már-már elegáns külsejű, elfogadható belterű kompakt autó. A formai déja vu se kívül, se belül nem nyomasztó. A kezelőszerveket nyomkodva, tekergetve enyhe aggályok merültek fel bennünk a tartósságot illetően, de például az ajtók csapódása, az anyagok minősége nem tűnik rosszabbnak, mint némely európai márkák Golf-kategóriás modelljeinek olcsó, belépő kivitelében.

Két fő kérdés maradt nyitva: mennyibe fog kerülni és mennyire hajlandók a német, francia, orosz, kelet-európai emberek és cégek elfogadni, hogy esetleg kínai autót válasszanak. Év végén meglátjuk; az első Qorosok 2013 telén kerülhetnek európai gazdáikhoz.

Kommentek

  • Ragnotti

    A videónál valami nincs rendben, mire Tamás elkezdene beszélni, véget ér. De a zene üt! :)

  • Holiday

    Elég sommás vélemény. :-)
    Van tán vagy 2 mp. is.

  • Guevara

    Nem is nagy baj, ha Rácz “géppuskaszájú” Tamás nem beszél..

    Olcsó autó… Ez valami lázálom lehet. Az egy dolog hogy más autókhoz mérten nem kerül sokba egy négykerekű, de fenntartani, főleg a fix költségeket tekintve nem lesz olcsóbb, mint a “rendes” autókat. Sőt.. de ebbe nem megyek bele.
    Ma Magyarországon 2-3-4 millió Ft-ot megkeresni, összespórolni, nem olyan dolog ami átlagembernek elérthető lenne. (hitel ugye kilőve). Korábban mondtam már, az autózás (s vele együtt az autóvásárlás, kedves Holiday..) állami és nagyvállalati privilégium lesz, legalábbis nagyon arrafelé haladunk. Hiába, a történelem ismétli önmagát, jönnek újra a 60-as évek.
    Autóra

  • Guevara

    -Autóra (ott maradt véletlen)

  • Guevara

    Persze európa nem csak Magyarországból áll.

  • Holiday

    Guevara!
    Miért nekem címzed ezt az evidens kijelentésedet? Pár alkalommal éppen én kértem a firkálókat, hogy a magyar autóvásárlási szokásokat ne a lassan nem létező magán szektor szemüvegén keresztül nézzék.
    Szerintem eltévedtél. :-)

  • Alasseo

    “Veszélyes lehet Európára a kínai autó”

    * Ásít* A már éppen aktuális, az európai piacot a kínai letarolástól féltő aktuális újságírói bérrettegés idén is letudva. Csak már nagyon uncsi. Mondjuk jobban izgat, hogy hol gyártják majd. :) Egyébként semmi különös, első ránézésre maximum a rettenetes ízlésű kínai torzszülött elődökhöz képest jelent javulást.

  • zoldfulu2000

    A japánokról is ezt hittük. És ők tényleg nyomasztó fölénnyel jöttek (nyomasztóan előremutató futurisztikus dizájn, 16v/24v Vtec motorok, megbízhatóság). asszem három év kellett hogy simán visszaverjék a támadást. VOlt benne védővám/kvóta, árfolyampolitka és rendes ellenfelek (elsők között a Golf III, de 3-4 éven belül hatalémsatt ugrott minden európai gyártó).

  • zoldfulu2000

    a kíynaiaknak még autóis sincsenek. A saját piacuikon is a külföldi gyártók dominálnak. Japánban ilyen sosem volt.

    A kínai tulajdonó volvo csak botladozik. TKP kína vága haza a 2012es évüket…

  • mtbe

    ezzel a motorkínálattal nem veszélyes :)

  • Paccar

    Csóri piacokon sztem esélyes lehet, amennyiben nem lesz nagyon gagyi, és jó ára lesz. Nyugaton biztos nem lesz sikeres. Nálunk sem nagyon mert mi csórik és sznobok is vagyunk egyszerre :D
    Én am azért sem venném meg, mert VW koprodukció.. Ha valami japán koppintás lenne, akkor elgondolkodnék rajta :) Már ha autót akarnék venni, de nem akarok, főleg újat :)
    Egyébként formára bejön.

  • Holiday

    “Én am azért sem venném meg, mert VW koprodukció.. ”

    Ez a gond.

  • Mahler

    Ezt az autót még nem vennénk meg, de nem lehet tudni, hogy egyik-másik úr háromszor annyi pénzért nem “megy át” és nem készítenek olyat,hogy ugrálunk érte. “A japánok is”””…. Ne keverjük japánt kínával. A japánok tudják,hogy ezerszer meggondolják, mit adnak el európának v amerikának. Kínának /még/ nem sietős, de ha sietős lesz, mindenki ott tolong náluk, akinek “kell” ebbe biztos vagyok!

  • zoldfulu2000

    Mahler: azt azért tusztázzuk hogy a kínaiak a saját piacukat sem uralják autógyártásban.
    Nyilván meg lehet venni tervezőket de pl a hunyadiék se sokat értak a legjobb olasz mesterekkel, olyan szörnyűségek születtek mint a Hyundai matrix.

  • Matyi2010

    Mit jelet az, hogy veszélyes?
    A japánok 40 évvel az európai megjelenés után 12%-ot érnek el, nagyrészt itt gyártott autókkal.
    A koreaiak jó 20-25 év után 6%-ot, és ez egy sikertörténet.
    Ezek szerint ha 10 éven belül a kínaiak 3 %-ot elérnek, ami kb 300-400 ezer autó, az már siker lesz számukra.
    Tavaly Németország 329 ezer autót exportált Kínába, a többi európai export még 200-220 ezer autó.

  • L.Rómeó

    testvérem, sosem lesz vw ezaz autó, mit írsz ide?
    azegy raj márka, ez megmég a japan autóknal is gagyibb!

  • Holiday

    Rómeo! Pusoma Gyekszon hogy van?

  • L.Rómeó

    Öt nem ismerem.
    dejóhoty jösz tesókám mond mek nekik hogy ezzel nem lehet jaszkirizni ez sosem lessz vw!
    marad ami volt egyszar japan!

  • L.Rómeó

    vagyvalami keleti

  • Holiday

    Pedig tegnap a fácsén toltad a raj képeket velük pádre.

  • L.Rómeó

    tessó!
    tessókám!
    zsigerbő éreztem hogy tessó vagy és faja gyerek!
    akko minnek jáccod az agyad amásik ciknél és híssz engem norkának stb stb?
    csak akibe ez a vér fojik az érzi ezt!
    a menőség rajság bennünk van!
    éreztem tessó a beszólásaidból!

  • L.Rómeó

    oszad a hülyéket!
    vw forever!
    bárvalyipé tessókám!

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.