Veszélyes lehet Európára a kínai autó

Beültünk a Qorosba

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 07.00

Az új kínai márka német menedzserek, dizájnerek közreműködésével készült. Látszik is rajta. Ha olcsó lesz, bejöhet.

Két működésképtelen, de formailag teljesen kész tanulmányt és egy szériaérett, hamarosan Európában is kapható négyajtóst hozott Genfbe az új kínai gyártó, a Qoros. A kocsi nem is rossz, ha olcsó lesz, komoly esélyei lehetnek nálunk is, Nyugat-Európában is.

450 literes a csomagtér

450 literes a csomagtér


A márkanév a Qashqai óta a legszerencsétlenebb brandnek tűnik az autóiparban, tömegek lesznek képtelenek megtanulni, pláne leírni, nyelvterülettől függetlenül. Az információs pultnál a hostess Kórösz-nek ejtette, maradjunk hát ennyiben. És ne feledjük: nincs benne u betű. (A név nem jelent semmit, a Q betűt állítólag a minőség, a quality miatt tették a görög Chorus szóra hasonlító betűsor elé – a “kórus” pedig az alapítók együttműködésére utal.)

Bár kínai márkaként emlegeti a sajtó, a Qoros valójában izraeli-kínai közös vállalkozás. A Qoros Auto Co. másfél milliárd dolláros alaptőkéje 50-50%-ban oszlik meg az Israel Corporation és a valóban kínai Chery Automobile között.

Audis-golfos-skodás

A cég egyelőre egyetlen modellel, az egyszerűen csak 3-nak elnevezett, Golf-kategóriás típus négyajtós változatával próbál szerencsét mifelénk. Motorból is csak egy van, 1,6 literes, ami 126 lóerőt tud turbó nélkül, 156-ot feltöltéssel. A sebességváltó hatfokozatú kézi, vagy dupla kuplungos robotváltó lehet.

Első tapasztalatainkat az utastérben az alábbi videóban foglaltuk össze:


A kocsi kívül-belül egyaránt nagyon volkswagen-csoportos utánérzés, egyszerre kelt SEAT-os, škodás és audis hatást, de azért nem lehet ráfogni, hogy másolat lenne. Genfi praxisunkban eddig magasan a BYD nevű márka vezette a kínai felhozatal ranglistáját esztétikailag, de a Qoros más minőség.

A Qoros Essence és Experience fantázianevű felszereltségben készül, 16, illetve 17 colos kerékkel. Futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros, négy tárcsafék lassítja, ESP stabilizálja az autót.

Adatlap (kézi váltóval)
Motor 1.6



1.6 turbó
Lökettérfogat (cm3) 1598 1598
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 93 (126)/6150 115 (156)/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 155/3800 210/2500-5000
Méretek, tömeg
Hossz /szél / mag. (mm) 4615 / 1839 / 1445
Tengelytáv (mm) 2690
Csomagtér (l) 450
Saját tömeg (kg) 1310 1345
Fordulókör átmérő (m) 11 11
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,3 10,0
Végsebesség (km/h) 195 215
Fogyasztás
Város (l/100 km) 9,0 9,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,1 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,5 6,7

Tágas, kényelmes, hátul beszállásnál a fejre vigyázni kell, de ha benn vagyunk, már jó

A Qoros kellemes, már-már elegáns külsejű, elfogadható belterű kompakt autó. A formai déja vu se kívül, se belül nem nyomasztó. A kezelőszerveket nyomkodva, tekergetve enyhe aggályok merültek fel bennünk a tartósságot illetően, de például az ajtók csapódása, az anyagok minősége nem tűnik rosszabbnak, mint némely európai márkák Golf-kategóriás modelljeinek olcsó, belépő kivitelében.

Két fő kérdés maradt nyitva: mennyibe fog kerülni és mennyire hajlandók a német, francia, orosz, kelet-európai emberek és cégek elfogadni, hogy esetleg kínai autót válasszanak. Év végén meglátjuk; az első Qorosok 2013 telén kerülhetnek európai gazdáikhoz.

Kommentek

  • Ragnotti

    A videónál valami nincs rendben, mire Tamás elkezdene beszélni, véget ér. De a zene üt! :)

  • Holiday

    Elég sommás vélemény. :-)
    Van tán vagy 2 mp. is.

  • Guevara

    Nem is nagy baj, ha Rácz “géppuskaszájú” Tamás nem beszél..

    Olcsó autó… Ez valami lázálom lehet. Az egy dolog hogy más autókhoz mérten nem kerül sokba egy négykerekű, de fenntartani, főleg a fix költségeket tekintve nem lesz olcsóbb, mint a “rendes” autókat. Sőt.. de ebbe nem megyek bele.
    Ma Magyarországon 2-3-4 millió Ft-ot megkeresni, összespórolni, nem olyan dolog ami átlagembernek elérthető lenne. (hitel ugye kilőve). Korábban mondtam már, az autózás (s vele együtt az autóvásárlás, kedves Holiday..) állami és nagyvállalati privilégium lesz, legalábbis nagyon arrafelé haladunk. Hiába, a történelem ismétli önmagát, jönnek újra a 60-as évek.
    Autóra

  • Guevara

    -Autóra (ott maradt véletlen)

  • Guevara

    Persze európa nem csak Magyarországból áll.

  • Holiday

    Guevara!
    Miért nekem címzed ezt az evidens kijelentésedet? Pár alkalommal éppen én kértem a firkálókat, hogy a magyar autóvásárlási szokásokat ne a lassan nem létező magán szektor szemüvegén keresztül nézzék.
    Szerintem eltévedtél. :-)

  • Alasseo

    “Veszélyes lehet Európára a kínai autó”

    * Ásít* A már éppen aktuális, az európai piacot a kínai letarolástól féltő aktuális újságírói bérrettegés idén is letudva. Csak már nagyon uncsi. Mondjuk jobban izgat, hogy hol gyártják majd. :) Egyébként semmi különös, első ránézésre maximum a rettenetes ízlésű kínai torzszülött elődökhöz képest jelent javulást.

  • zoldfulu2000

    A japánokról is ezt hittük. És ők tényleg nyomasztó fölénnyel jöttek (nyomasztóan előremutató futurisztikus dizájn, 16v/24v Vtec motorok, megbízhatóság). asszem három év kellett hogy simán visszaverjék a támadást. VOlt benne védővám/kvóta, árfolyampolitka és rendes ellenfelek (elsők között a Golf III, de 3-4 éven belül hatalémsatt ugrott minden európai gyártó).

  • zoldfulu2000

    a kíynaiaknak még autóis sincsenek. A saját piacuikon is a külföldi gyártók dominálnak. Japánban ilyen sosem volt.

    A kínai tulajdonó volvo csak botladozik. TKP kína vága haza a 2012es évüket…

  • mtbe

    ezzel a motorkínálattal nem veszélyes :)

  • Paccar

    Csóri piacokon sztem esélyes lehet, amennyiben nem lesz nagyon gagyi, és jó ára lesz. Nyugaton biztos nem lesz sikeres. Nálunk sem nagyon mert mi csórik és sznobok is vagyunk egyszerre :D
    Én am azért sem venném meg, mert VW koprodukció.. Ha valami japán koppintás lenne, akkor elgondolkodnék rajta :) Már ha autót akarnék venni, de nem akarok, főleg újat :)
    Egyébként formára bejön.

  • Holiday

    “Én am azért sem venném meg, mert VW koprodukció.. ”

    Ez a gond.

  • Mahler

    Ezt az autót még nem vennénk meg, de nem lehet tudni, hogy egyik-másik úr háromszor annyi pénzért nem “megy át” és nem készítenek olyat,hogy ugrálunk érte. “A japánok is”””…. Ne keverjük japánt kínával. A japánok tudják,hogy ezerszer meggondolják, mit adnak el európának v amerikának. Kínának /még/ nem sietős, de ha sietős lesz, mindenki ott tolong náluk, akinek “kell” ebbe biztos vagyok!

  • zoldfulu2000

    Mahler: azt azért tusztázzuk hogy a kínaiak a saját piacukat sem uralják autógyártásban.
    Nyilván meg lehet venni tervezőket de pl a hunyadiék se sokat értak a legjobb olasz mesterekkel, olyan szörnyűségek születtek mint a Hyundai matrix.

  • Matyi2010

    Mit jelet az, hogy veszélyes?
    A japánok 40 évvel az európai megjelenés után 12%-ot érnek el, nagyrészt itt gyártott autókkal.
    A koreaiak jó 20-25 év után 6%-ot, és ez egy sikertörténet.
    Ezek szerint ha 10 éven belül a kínaiak 3 %-ot elérnek, ami kb 300-400 ezer autó, az már siker lesz számukra.
    Tavaly Németország 329 ezer autót exportált Kínába, a többi európai export még 200-220 ezer autó.

  • L.Rómeó

    testvérem, sosem lesz vw ezaz autó, mit írsz ide?
    azegy raj márka, ez megmég a japan autóknal is gagyibb!

  • Holiday

    Rómeo! Pusoma Gyekszon hogy van?

  • L.Rómeó

    Öt nem ismerem.
    dejóhoty jösz tesókám mond mek nekik hogy ezzel nem lehet jaszkirizni ez sosem lessz vw!
    marad ami volt egyszar japan!

  • L.Rómeó

    vagyvalami keleti

  • Holiday

    Pedig tegnap a fácsén toltad a raj képeket velük pádre.

  • L.Rómeó

    tessó!
    tessókám!
    zsigerbő éreztem hogy tessó vagy és faja gyerek!
    akko minnek jáccod az agyad amásik ciknél és híssz engem norkának stb stb?
    csak akibe ez a vér fojik az érzi ezt!
    a menőség rajság bennünk van!
    éreztem tessó a beszólásaidból!

  • L.Rómeó

    oszad a hülyéket!
    vw forever!
    bárvalyipé tessókám!

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.