Veszélyes lehet Európára a kínai autó

Beültünk a Qorosba

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 07.00

Az új kínai márka német menedzserek, dizájnerek közreműködésével készült. Látszik is rajta. Ha olcsó lesz, bejöhet.

Két működésképtelen, de formailag teljesen kész tanulmányt és egy szériaérett, hamarosan Európában is kapható négyajtóst hozott Genfbe az új kínai gyártó, a Qoros. A kocsi nem is rossz, ha olcsó lesz, komoly esélyei lehetnek nálunk is, Nyugat-Európában is.

450 literes a csomagtér

450 literes a csomagtér


A márkanév a Qashqai óta a legszerencsétlenebb brandnek tűnik az autóiparban, tömegek lesznek képtelenek megtanulni, pláne leírni, nyelvterülettől függetlenül. Az információs pultnál a hostess Kórösz-nek ejtette, maradjunk hát ennyiben. És ne feledjük: nincs benne u betű. (A név nem jelent semmit, a Q betűt állítólag a minőség, a quality miatt tették a görög Chorus szóra hasonlító betűsor elé – a “kórus” pedig az alapítók együttműködésére utal.)

Bár kínai márkaként emlegeti a sajtó, a Qoros valójában izraeli-kínai közös vállalkozás. A Qoros Auto Co. másfél milliárd dolláros alaptőkéje 50-50%-ban oszlik meg az Israel Corporation és a valóban kínai Chery Automobile között.

Audis-golfos-skodás

A cég egyelőre egyetlen modellel, az egyszerűen csak 3-nak elnevezett, Golf-kategóriás típus négyajtós változatával próbál szerencsét mifelénk. Motorból is csak egy van, 1,6 literes, ami 126 lóerőt tud turbó nélkül, 156-ot feltöltéssel. A sebességváltó hatfokozatú kézi, vagy dupla kuplungos robotváltó lehet.

Első tapasztalatainkat az utastérben az alábbi videóban foglaltuk össze:


A kocsi kívül-belül egyaránt nagyon volkswagen-csoportos utánérzés, egyszerre kelt SEAT-os, škodás és audis hatást, de azért nem lehet ráfogni, hogy másolat lenne. Genfi praxisunkban eddig magasan a BYD nevű márka vezette a kínai felhozatal ranglistáját esztétikailag, de a Qoros más minőség.

A Qoros Essence és Experience fantázianevű felszereltségben készül, 16, illetve 17 colos kerékkel. Futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros, négy tárcsafék lassítja, ESP stabilizálja az autót.

Adatlap (kézi váltóval)
Motor 1.6



1.6 turbó
Lökettérfogat (cm3) 1598 1598
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 93 (126)/6150 115 (156)/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 155/3800 210/2500-5000
Méretek, tömeg
Hossz /szél / mag. (mm) 4615 / 1839 / 1445
Tengelytáv (mm) 2690
Csomagtér (l) 450
Saját tömeg (kg) 1310 1345
Fordulókör átmérő (m) 11 11
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,3 10,0
Végsebesség (km/h) 195 215
Fogyasztás
Város (l/100 km) 9,0 9,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,1 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,5 6,7

Tágas, kényelmes, hátul beszállásnál a fejre vigyázni kell, de ha benn vagyunk, már jó

A Qoros kellemes, már-már elegáns külsejű, elfogadható belterű kompakt autó. A formai déja vu se kívül, se belül nem nyomasztó. A kezelőszerveket nyomkodva, tekergetve enyhe aggályok merültek fel bennünk a tartósságot illetően, de például az ajtók csapódása, az anyagok minősége nem tűnik rosszabbnak, mint némely európai márkák Golf-kategóriás modelljeinek olcsó, belépő kivitelében.

Két fő kérdés maradt nyitva: mennyibe fog kerülni és mennyire hajlandók a német, francia, orosz, kelet-európai emberek és cégek elfogadni, hogy esetleg kínai autót válasszanak. Év végén meglátjuk; az első Qorosok 2013 telén kerülhetnek európai gazdáikhoz.

Kommentek

  • Ragnotti

    A videónál valami nincs rendben, mire Tamás elkezdene beszélni, véget ér. De a zene üt! :)

  • Holiday

    Elég sommás vélemény. :-)
    Van tán vagy 2 mp. is.

  • Guevara

    Nem is nagy baj, ha Rácz “géppuskaszájú” Tamás nem beszél..

    Olcsó autó… Ez valami lázálom lehet. Az egy dolog hogy más autókhoz mérten nem kerül sokba egy négykerekű, de fenntartani, főleg a fix költségeket tekintve nem lesz olcsóbb, mint a “rendes” autókat. Sőt.. de ebbe nem megyek bele.
    Ma Magyarországon 2-3-4 millió Ft-ot megkeresni, összespórolni, nem olyan dolog ami átlagembernek elérthető lenne. (hitel ugye kilőve). Korábban mondtam már, az autózás (s vele együtt az autóvásárlás, kedves Holiday..) állami és nagyvállalati privilégium lesz, legalábbis nagyon arrafelé haladunk. Hiába, a történelem ismétli önmagát, jönnek újra a 60-as évek.
    Autóra

  • Guevara

    -Autóra (ott maradt véletlen)

  • Guevara

    Persze európa nem csak Magyarországból áll.

  • Holiday

    Guevara!
    Miért nekem címzed ezt az evidens kijelentésedet? Pár alkalommal éppen én kértem a firkálókat, hogy a magyar autóvásárlási szokásokat ne a lassan nem létező magán szektor szemüvegén keresztül nézzék.
    Szerintem eltévedtél. :-)

  • Alasseo

    “Veszélyes lehet Európára a kínai autó”

    * Ásít* A már éppen aktuális, az európai piacot a kínai letarolástól féltő aktuális újságírói bérrettegés idén is letudva. Csak már nagyon uncsi. Mondjuk jobban izgat, hogy hol gyártják majd. :) Egyébként semmi különös, első ránézésre maximum a rettenetes ízlésű kínai torzszülött elődökhöz képest jelent javulást.

  • zoldfulu2000

    A japánokról is ezt hittük. És ők tényleg nyomasztó fölénnyel jöttek (nyomasztóan előremutató futurisztikus dizájn, 16v/24v Vtec motorok, megbízhatóság). asszem három év kellett hogy simán visszaverjék a támadást. VOlt benne védővám/kvóta, árfolyampolitka és rendes ellenfelek (elsők között a Golf III, de 3-4 éven belül hatalémsatt ugrott minden európai gyártó).

  • zoldfulu2000

    a kíynaiaknak még autóis sincsenek. A saját piacuikon is a külföldi gyártók dominálnak. Japánban ilyen sosem volt.

    A kínai tulajdonó volvo csak botladozik. TKP kína vága haza a 2012es évüket…

  • mtbe

    ezzel a motorkínálattal nem veszélyes :)

  • Paccar

    Csóri piacokon sztem esélyes lehet, amennyiben nem lesz nagyon gagyi, és jó ára lesz. Nyugaton biztos nem lesz sikeres. Nálunk sem nagyon mert mi csórik és sznobok is vagyunk egyszerre :D
    Én am azért sem venném meg, mert VW koprodukció.. Ha valami japán koppintás lenne, akkor elgondolkodnék rajta :) Már ha autót akarnék venni, de nem akarok, főleg újat :)
    Egyébként formára bejön.

  • Holiday

    “Én am azért sem venném meg, mert VW koprodukció.. ”

    Ez a gond.

  • Mahler

    Ezt az autót még nem vennénk meg, de nem lehet tudni, hogy egyik-másik úr háromszor annyi pénzért nem “megy át” és nem készítenek olyat,hogy ugrálunk érte. “A japánok is”””…. Ne keverjük japánt kínával. A japánok tudják,hogy ezerszer meggondolják, mit adnak el európának v amerikának. Kínának /még/ nem sietős, de ha sietős lesz, mindenki ott tolong náluk, akinek “kell” ebbe biztos vagyok!

  • zoldfulu2000

    Mahler: azt azért tusztázzuk hogy a kínaiak a saját piacukat sem uralják autógyártásban.
    Nyilván meg lehet venni tervezőket de pl a hunyadiék se sokat értak a legjobb olasz mesterekkel, olyan szörnyűségek születtek mint a Hyundai matrix.

  • Matyi2010

    Mit jelet az, hogy veszélyes?
    A japánok 40 évvel az európai megjelenés után 12%-ot érnek el, nagyrészt itt gyártott autókkal.
    A koreaiak jó 20-25 év után 6%-ot, és ez egy sikertörténet.
    Ezek szerint ha 10 éven belül a kínaiak 3 %-ot elérnek, ami kb 300-400 ezer autó, az már siker lesz számukra.
    Tavaly Németország 329 ezer autót exportált Kínába, a többi európai export még 200-220 ezer autó.

  • L.Rómeó

    testvérem, sosem lesz vw ezaz autó, mit írsz ide?
    azegy raj márka, ez megmég a japan autóknal is gagyibb!

  • Holiday

    Rómeo! Pusoma Gyekszon hogy van?

  • L.Rómeó

    Öt nem ismerem.
    dejóhoty jösz tesókám mond mek nekik hogy ezzel nem lehet jaszkirizni ez sosem lessz vw!
    marad ami volt egyszar japan!

  • L.Rómeó

    vagyvalami keleti

  • Holiday

    Pedig tegnap a fácsén toltad a raj képeket velük pádre.

  • L.Rómeó

    tessó!
    tessókám!
    zsigerbő éreztem hogy tessó vagy és faja gyerek!
    akko minnek jáccod az agyad amásik ciknél és híssz engem norkának stb stb?
    csak akibe ez a vér fojik az érzi ezt!
    a menőség rajság bennünk van!
    éreztem tessó a beszólásaidból!

  • L.Rómeó

    oszad a hülyéket!
    vw forever!
    bárvalyipé tessókám!

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.