Új motorral, hidrogén-hajtással erősít az ix35

2015-től sorozatgyártásban készül az üzemanyag-cellás modell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 14.10

Nyilvános változata új hajtásláncokat kap, kísérleti szinten beindult a hidrogén üzemanyag-cellás verzió korlátozott gyártása

A következő két évben akár ezer darab is készülhet az ix35 üzemanyag-cellás elektromos (FCEV) változatából. Ez mérföldkő a hidrogén alapú emissziómentes közlekedés történetében, hiszen ekkora darabszámokról eddig egyetlen gyártó sem beszélt. Ezt a mennyiséget közületek, önkormányzatok és kis részben privát flották fogják felvenni, az így szerzett tapasztalatok (és pénz) nyomán pedig két év múlva beindulhat a korlátozott darabszámú (tízezres nagyságrendű) sorozatgyártás a Hyundai koreai üzemében.

A Hyundai vezérkara az első sorozatgyártású FCEV-t ünnepli Ulsanban

Addig is, amíg az ix35 hidrogénből elektromos áramot előállító, ennek során melléktermékként kizárólag tiszta vizet termelő üzemanyag-cellás változata meg nem érkezik a bemutatótermekbe, a Hyundai felfrissítette a kompakt szabadidőjármű konvencionális hajtáslánc-kínálatát.

Feltűnőek a LED-es nappali fények

Feltűnőek a LED-es nappali fények


Az eddigi kétliteres benzinmotor helyébe egy európai fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses motor lép, 166 lóerővel és 205 Nm nyomatékkal (elődje 163 lóerejével és 194 Nm-ével szemben). A kisebbik, 136 lóerős dízelmotorhoz eddig nem társíthattunk automata váltót, ezt a hiányt is orvosolta a gyár.

Szintén a vezethetőséghez kapcsolódóan az ix35 is megkapta a Flex Steer állítható karakterisztikájú kormányművet.

A külső észrevehetően nem változott, belül ellenben jobb minőségű kárpitok, krómkeretes légbeömlők és megvilágított pohártartók képviselik 2013-at. Az opciós lista jelentősen hosszabb lett: fűthető kormánykerék, elülső parkolóradar, utánfutó-stabilizáló program, valamint bixenon fényszórók teszik drágábbá és értékesebbé az autót.

Persze a hidrogénes FCEV modell, na az lesz az igazi változás…

Kommentek

  • Cult

    Ha a jövő autózását nézzük akkor ez az egyik reális alternatíva, nem pedig ez az akumulátoros-dugdosós-töltögetős baromság. (Bár én ezért sem rajongok a hidrogén bontás miatt)

  • PluginHibrid

    Cult

    Ha a jövő kb 50-100 év neked, akkor igazad van !

    Addig hidd el jó a hibrid, Plugin-hibrid, akkus villanyos….

  • killerbee

    cult, a hidrogent hol miota es mire bontjak te szerencsetlen?
    birom az ilyen barca szintu hulyeket, fogalma sincs mekkora baromsagokat mond de ezt legalabb magabiztosan teszi.
    sok sikert a hidrogenes baromsagod kivarasahoz, a cimboraid mar lassan 50 eve varjak minden evben, de az istennek sem akar megerkezni. persze soha nem is fog, de titeket akik a legalapvetobb fizikai ismeretekkel sem rendelkeztek sem ez se mas nem zavar ezert is csinaltok minden aldott evben hulyet magatokbol vele. :)

  • Cult

    Mivel ezt nem biztos hogy olvassák később egy adott pillanatban mindkettőjükre terjedelmes választ fogok adni, anélkül hogy így látatlanba lehordjam a másikat. Ugye??

  • PluginHibrid

    Olvassuk, olvassuk…

    Mi a gond a dugdosással ? Mitől “baromság” ?

    Jobb egy 600 baros, extra robbanékony gázzal töltött tartály a kocsiba ?

  • PluginHibrid

    Nevezess te megint itt rontod a levegőt ?
    Kra felismerhető a gagyi stílusod..nem gond ???

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.