Új motorral, hidrogén-hajtással erősít az ix35

2015-től sorozatgyártásban készül az üzemanyag-cellás modell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 14.10

Nyilvános változata új hajtásláncokat kap, kísérleti szinten beindult a hidrogén üzemanyag-cellás verzió korlátozott gyártása

A következő két évben akár ezer darab is készülhet az ix35 üzemanyag-cellás elektromos (FCEV) változatából. Ez mérföldkő a hidrogén alapú emissziómentes közlekedés történetében, hiszen ekkora darabszámokról eddig egyetlen gyártó sem beszélt. Ezt a mennyiséget közületek, önkormányzatok és kis részben privát flották fogják felvenni, az így szerzett tapasztalatok (és pénz) nyomán pedig két év múlva beindulhat a korlátozott darabszámú (tízezres nagyságrendű) sorozatgyártás a Hyundai koreai üzemében.

A Hyundai vezérkara az első sorozatgyártású FCEV-t ünnepli Ulsanban

Addig is, amíg az ix35 hidrogénből elektromos áramot előállító, ennek során melléktermékként kizárólag tiszta vizet termelő üzemanyag-cellás változata meg nem érkezik a bemutatótermekbe, a Hyundai felfrissítette a kompakt szabadidőjármű konvencionális hajtáslánc-kínálatát.

Feltűnőek a LED-es nappali fények

Feltűnőek a LED-es nappali fények


Az eddigi kétliteres benzinmotor helyébe egy európai fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses motor lép, 166 lóerővel és 205 Nm nyomatékkal (elődje 163 lóerejével és 194 Nm-ével szemben). A kisebbik, 136 lóerős dízelmotorhoz eddig nem társíthattunk automata váltót, ezt a hiányt is orvosolta a gyár.

Szintén a vezethetőséghez kapcsolódóan az ix35 is megkapta a Flex Steer állítható karakterisztikájú kormányművet.

A külső észrevehetően nem változott, belül ellenben jobb minőségű kárpitok, krómkeretes légbeömlők és megvilágított pohártartók képviselik 2013-at. Az opciós lista jelentősen hosszabb lett: fűthető kormánykerék, elülső parkolóradar, utánfutó-stabilizáló program, valamint bixenon fényszórók teszik drágábbá és értékesebbé az autót.

Persze a hidrogénes FCEV modell, na az lesz az igazi változás…

Kommentek

  • Cult

    Ha a jövő autózását nézzük akkor ez az egyik reális alternatíva, nem pedig ez az akumulátoros-dugdosós-töltögetős baromság. (Bár én ezért sem rajongok a hidrogén bontás miatt)

  • PluginHibrid

    Cult

    Ha a jövő kb 50-100 év neked, akkor igazad van !

    Addig hidd el jó a hibrid, Plugin-hibrid, akkus villanyos….

  • killerbee

    cult, a hidrogent hol miota es mire bontjak te szerencsetlen?
    birom az ilyen barca szintu hulyeket, fogalma sincs mekkora baromsagokat mond de ezt legalabb magabiztosan teszi.
    sok sikert a hidrogenes baromsagod kivarasahoz, a cimboraid mar lassan 50 eve varjak minden evben, de az istennek sem akar megerkezni. persze soha nem is fog, de titeket akik a legalapvetobb fizikai ismeretekkel sem rendelkeztek sem ez se mas nem zavar ezert is csinaltok minden aldott evben hulyet magatokbol vele. :)

  • Cult

    Mivel ezt nem biztos hogy olvassák később egy adott pillanatban mindkettőjükre terjedelmes választ fogok adni, anélkül hogy így látatlanba lehordjam a másikat. Ugye??

  • PluginHibrid

    Olvassuk, olvassuk…

    Mi a gond a dugdosással ? Mitől “baromság” ?

    Jobb egy 600 baros, extra robbanékony gázzal töltött tartály a kocsiba ?

  • PluginHibrid

    Nevezess te megint itt rontod a levegőt ?
    Kra felismerhető a gagyi stílusod..nem gond ???

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.