Új Corvette nyitható tetővel is

Eleve kabriónak készült

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 09.30

Amilyen hatalmas csinnadrattát csinált a kupé körül, olyan szűkszavúan nyilatkozik a Genfben bemutatott Corvette C7 kabrióról a Chevrolet.

Januárban mutatkozott be Amerika nemzeti sportautója, a Corvette hetedik generációja. Akkor kupéként ismertük meg, az éppen zajló Genfi Autószalonra pedig megjött a kabrió. A vászontetős szépségről visszafogottan ujjong a márka.

Indoklásuk egyszerű és kikezdhetetlen: mivel a modellt eleve kabriónak tervezték, az elvileg másodikként bemutatott nyitott verzió az utolsó csavarig megegyezik a fix tetős kivitellel. Szerkezeti módosítást kizárólag a lehajtható vászontető által megkövetelt felkészítés, valamint (szintén ehhez kapcsolódóan) az első biztonsági övek felső bekötési pontjának áthelyezése követelt meg.

A Corvette kabrió legújabb kiadása motoros mozgatású vászontetőt kapott, amely akár távirányítással is nyitható, illetve zárható, menet közben pedig akár 50 km/óráig gond nélkül mozgatható.

Minden egyéb tekintetben a kupé Corvette-nél megismert adatok a mérvadók. Ennek értelmében a 6,2 literes, nyolchengeres, 450 lóerős, 610 Nm nyomatékú motor nagyjából négy másodperc alatt gyorsítja százra az autót, a hétfokozatú kézi sebességváltó automatikus gázfröccsel segíti a zökkenőmentes kapcsolást, a tömeget szénszálas karosszéria-elemek és utastéri burkolatok csökkentik.

Opcióként pályára tervezett Z51 kivitel is rendelhető, részlegesen önzáró differenciálművel, száraz karteres kenéssel, a hajtáslánc-komponensek hatékonyabb hűtésével, valamint különleges aerodinamikai csomaggal.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.