Új Corvette nyitható tetővel is

Eleve kabriónak készült

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 09.30

Amilyen hatalmas csinnadrattát csinált a kupé körül, olyan szűkszavúan nyilatkozik a Genfben bemutatott Corvette C7 kabrióról a Chevrolet.

Januárban mutatkozott be Amerika nemzeti sportautója, a Corvette hetedik generációja. Akkor kupéként ismertük meg, az éppen zajló Genfi Autószalonra pedig megjött a kabrió. A vászontetős szépségről visszafogottan ujjong a márka.

Indoklásuk egyszerű és kikezdhetetlen: mivel a modellt eleve kabriónak tervezték, az elvileg másodikként bemutatott nyitott verzió az utolsó csavarig megegyezik a fix tetős kivitellel. Szerkezeti módosítást kizárólag a lehajtható vászontető által megkövetelt felkészítés, valamint (szintén ehhez kapcsolódóan) az első biztonsági övek felső bekötési pontjának áthelyezése követelt meg.

A Corvette kabrió legújabb kiadása motoros mozgatású vászontetőt kapott, amely akár távirányítással is nyitható, illetve zárható, menet közben pedig akár 50 km/óráig gond nélkül mozgatható.

Minden egyéb tekintetben a kupé Corvette-nél megismert adatok a mérvadók. Ennek értelmében a 6,2 literes, nyolchengeres, 450 lóerős, 610 Nm nyomatékú motor nagyjából négy másodperc alatt gyorsítja százra az autót, a hétfokozatú kézi sebességváltó automatikus gázfröccsel segíti a zökkenőmentes kapcsolást, a tömeget szénszálas karosszéria-elemek és utastéri burkolatok csökkentik.

Opcióként pályára tervezett Z51 kivitel is rendelhető, részlegesen önzáró differenciálművel, száraz karteres kenéssel, a hajtáslánc-komponensek hatékonyabb hűtésével, valamint különleges aerodinamikai csomaggal.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.