Új Corvette nyitható tetővel is

Eleve kabriónak készült

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 09.30

Amilyen hatalmas csinnadrattát csinált a kupé körül, olyan szűkszavúan nyilatkozik a Genfben bemutatott Corvette C7 kabrióról a Chevrolet.

Januárban mutatkozott be Amerika nemzeti sportautója, a Corvette hetedik generációja. Akkor kupéként ismertük meg, az éppen zajló Genfi Autószalonra pedig megjött a kabrió. A vászontetős szépségről visszafogottan ujjong a márka.

Indoklásuk egyszerű és kikezdhetetlen: mivel a modellt eleve kabriónak tervezték, az elvileg másodikként bemutatott nyitott verzió az utolsó csavarig megegyezik a fix tetős kivitellel. Szerkezeti módosítást kizárólag a lehajtható vászontető által megkövetelt felkészítés, valamint (szintén ehhez kapcsolódóan) az első biztonsági övek felső bekötési pontjának áthelyezése követelt meg.

A Corvette kabrió legújabb kiadása motoros mozgatású vászontetőt kapott, amely akár távirányítással is nyitható, illetve zárható, menet közben pedig akár 50 km/óráig gond nélkül mozgatható.

Minden egyéb tekintetben a kupé Corvette-nél megismert adatok a mérvadók. Ennek értelmében a 6,2 literes, nyolchengeres, 450 lóerős, 610 Nm nyomatékú motor nagyjából négy másodperc alatt gyorsítja százra az autót, a hétfokozatú kézi sebességváltó automatikus gázfröccsel segíti a zökkenőmentes kapcsolást, a tömeget szénszálas karosszéria-elemek és utastéri burkolatok csökkentik.

Opcióként pályára tervezett Z51 kivitel is rendelhető, részlegesen önzáró differenciálművel, száraz karteres kenéssel, a hajtáslánc-komponensek hatékonyabb hűtésével, valamint különleges aerodinamikai csomaggal.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.