Piacra kerül a csoda-Alfa

4000 óra alatt készül a Disco Volante

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 16.00

Az eddig csak koncepcióautóként létező Disco Volante rendelhető lesz, igaz, fél évet kell kihúzni érte tömegközlekedéssel. Vagy gyalog vagy négykézláb – mindenhogy megéri.

Ilyen lehet a megvalósult álom: a 2012-ben bemutatott Alfa Romeo Disco Volante Touring koncepció a legendás 1952-es előd Disco Volante modern verziója volt az Alfa Romeo 8C-re alapozva. Minél könnyebb és minél áramvonalasabb autó létrehozása volt a cél, amit a milánói Touring Superleggera karosszériaépítő cég mérnökei öntöttek autóformába.

A 2012-es tanulmány megjelenése után egy évvel itt a hír: az autót mi, földi halandók is megvásárolhatjuk. Gyártani fogják.

Akinek eddig nem tudta, mire költse pénzét, most fellélegezhet. A kétüléses GT dizájnja, formakultúrája egészen elképesztő. Az autó az olasz formatervezés legszebb éveit idézi fel: könnyed, ruganyos formák, mégis hallatlan elegancia jellemzi. Úgy ül, mint egy ugrásra kész macskába oltott repülő csészealj.

Louis De Fabribeckers, a dizájnért felelős mérnöknek mindennél fontosabb volt, hogy a klasszikus dizájnt a lehető legkevésbé bontsák meg. A forma adott volt, nincsenek kompromisszumok, a gyártást ennek kellett alárendelni. A kisebb változtatások pedig csak kiélesítették a 2012-es modellt. A formatervezésnél fokozottan ügyeltek a fenékrészre, hogy a menetzajt maximálisan csökkentsék

Az autó szerkezete a kategóriájában ma elterjedt alumínium-szénszálas kombinációban öltött testet: alumínium váz, szénszállal megerősített műanyag elemek. A rengeteg kézi megművelés miatt példány elkészítéséhez 4000 munkaóra kell majd.  
A belső terek és felületek kialakításánál űrhajós, sci-fi-s ihletettségben éltek a mérnökök, és tényleg futurisztikus lett, mégis összetéveszthetetlenül klasszikus Alfa.

A szuperkönnyű 4,7 literes V8-as motor 450 lóerős és 480 Nm-es nyomatékot tud, az autót 4,2 másodperc alatt juttatja százra és 290 km/órás tempónál éri el a csúcsot. A hajtásláncban hatfokozatú sebességváltó és önzáró differenciálmű szerepel.

Az árról egyelőre nem tudni, ha valakinek jutott az 500 darabos szériában gyártott Alfa 8C-ből, abból  fél év alatt készít el a Disco Volantét a Touring Superleggera. 
A rendeléseket ide lehet címezni:
 
Carrozzeria Touring Superleggera s.r.l.
via per Arese, 30
20017 Terrazzano di Rho(MI)
Tel. +39 02 93909285-6
Fax: +39 02 93908420

Kommentek

  • megint

    Szeretem én a régi vonalakat, de a második nagy képen(a szövegben) szörnyen idiótán néz ki

  • L.Rómeó

    gyönyörü! kár hoty nem vw!

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.